User-name detecteren in IE5.5 *

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Binnen een Novell netwerk, krijgt men pas intranet-toegang nadat het login-script afgerond is. Oftewel; Windows/Novell weet dat je ingelogd bent.

Nou hebben we een aantal formulieren nodig om dingen aan te vragen, maar vanwege beveiliging willen we wel weten welke user ingelogd was toen het formulier verstuurd werd.

Iemand een Javascript (of iets dergelijks) die de Windows User Name kan detecteren onder IE5.5 en deze user-name tijdens de Submit-aktie in het formulier meestuurt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 19:37
Dit lijkt mij typisch iets wat met normale beveiligingsinstellingen niet toegankelijk is vanuit scripts. Tenzij je natuurlijk de security van IE omlaag gooit...

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Het lijkt me sterk dat je browser de username meestuurt.

Misschien een makkelijkere oplossing: de formulieren alleen toegankelijk maken via een link in de favorieten en via je login script die link instellen met de username als parameter.

Of vraag aan de domain controller wie ingelogd is op de pc waar de request vandaan kwam.

[ Voor 17% gewijzigd door Infinitive op 05-11-2004 19:11 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Pop-up window met username is wel een redelijk idee; aangezien de aanvragen maar door een groep van 200 ID's gedaan mag worden, kan ik daar wel op valideren, denk ik zo.

Thanks so far; mocht iemand nog ideeen hebben => be my guest! _/-\o_

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb dit wel met een Active Directory domein gedaan voor een intranet dat ik tijdens m'n stage gemaakt heb.
Ik had volgens mij in IIS NTLM (verrek hoe heet dat?) ingeschakeld en op die manier stuurde IE wel de username mee naar de webserver. Dit werkt alleen als die site in de "Trusted Zone" van IE staat.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 12:07
Voor Apache bestaat er overigens ook nog zoiets als mod_ntlm :)

[ Voor 6% gewijzigd door MisterData op 05-11-2004 21:40 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het grootste probleem is om eea goed te configureren, zowel op de client als op de server. De username uitlezen is daarna makkelijk.

De mensen in Windows Operating Systems kunnen je beter helpen om deze instellingen goed te krijgen. Eventuele aanvullende clientside vragen mbt Javascript kan je kwijt in Webdesign & Graphics

>> Windows Operating Systems

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Allemaal nuttige informatie waar ik wat mee kan. Ik zal ff wat extra info geven:

Het gaat om het intranet => alle PC's hangen in 1 Novell-domein => alle PC's hangen in 1 "trusted zone". Voor zover nu de vlag erbij hangt: intranet is voor iedereen toegankelijk, internet pas als we een account aan een NDS-groep hebben toegevoegd.

Alle PC's draaien Windows '98 met Novell-logon en een KIX32-script.

Pagina: 1