Ledenpagina's < hoe makkelijkste

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 23:48
Hoi,

ik heb een vraag... ik ben beheerder van een website van een carnavalsclub. Nu heb ik de website opnieuw opgezet en bij het aankomen bij het maken van de pagina's van de leden zit ik met de volgende vraag: hoe kan ik dit het beste doen?

in het verleden heb ik altijd een vragenlijst uitgedeeld, die ze invulden en dan voerde ik alles in. OP zich was het veel werk, maar dat is het probleem niet... het gaat er mij om dat leden het zelf aan kunnen passen...

het is een soort van vragenlijst die ze in moeten vullen en dus geen standaard "profiel-pagina" naar mijn idee. Het zijn iets van 25-30 vragen welke ingevuld dienen te worden. Nu is mijn vraag: is dit mogelijk dat leden dit zelf bijhouden en invullen?!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Ja, zoiets noemt men wel eens een Content Management System. Maar je server moet dit wel ondersteunen. PHP of ASP.NET zijn de meestgebruikte talen om zulk een systeem in te schrijven. Ga eens na of je hoster dit toelaat :).

Skat! Skat! Skat!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

en een database zou je ook nodig hebben

• JM83
PHP (en ik geloof ook CGI) worden ondersteunt. Bedankt in ieder geval, weet ik waarna ik moet zoeken! Ook zitten er aantal MySQL databases bij website (heb betaalde hosting)

[ Voor 27% gewijzigd door JM83 op 05-11-2004 18:46 ]

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

nou, zoek op google naar PHP + mysql tutorials :D

• JM83
-Jordy- schreef op 05 november 2004 @ 18:47:
nou, zoek op google naar PHP + mysql tutorials :D
heb naast school niet superveel tijd over :)

• JM83
die CMS zijn eigenlijk TE ingewikkeld voor hetgeen wat ik wil...
iemand nog andere suggestie?

enige wat het moet doen is dat je zelf een pagina als deze:
http://www.utwurdwa.nl/boemboem.htm moet kunnen onderhouden...

[ Voor 43% gewijzigd door JM83 op 05-11-2004 18:56 ]

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Bleh!

:)

Zal vast wel iets voor te vinden zijn op bv hotscripts.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
CMS hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn voor wat jij wil. Het is maar net hoe moeilijk het jeezelf maakt. Je zult alleen eerst wel een cms taal moeten leren, imo kan het niet anders.
Maar als je te lui bent omzelf wat te doen dan kan je wel zoek bij hotscripts :/

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Het is te maken in 10 regeltjes code desnoods...

standaart html form, en dat opslaan in een sql database. En het enige wat je daarna hoeft te doen is je sql uitlezen.

Je zou het kunnen vergelijken met een gastenboek, aleen meer intries :)

• JM83
Icey schreef op 05 november 2004 @ 19:50:
Het is te maken in 10 regeltjes code desnoods...

standaart html form, en dat opslaan in een sql database. En het enige wat je daarna hoeft te doen is je sql uitlezen.

Je zou het kunnen vergelijken met een gastenboek, aleen meer intries :)
probleem is dat mensen het naderhand ook weer moet kunnen veranderen... dat is dus het probleem anders had ik het ook wel via gastenboek gedaan en dan de entries uitgebreid

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sught...

Als je het echt makkelijk wilt hebben zonder database, moet je met PHP een file laten genereren, met hierin de HTML voor de pagina. Vervolgens laat je PHP een socket openen naar poort 21 van de server, en mieter je de pagina in de goede map. Nadeel is dat je wel wat kennis moet hebben van het FTP protocol (zie de RFC).

Maar goed, ik zou het lekker met een database doen. Je hoeft maar 3 soorten queries te kennen: INSERT, UPDATE en SELECT. Verwacht echter niet dat wij dit voor je gaan maken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
boemboem schreef op 07 november 2004 @ 17:10:
[...]

probleem is dat mensen het naderhand ook weer moet kunnen veranderen... dat is dus het probleem anders had ik het ook wel via gastenboek gedaan en dan de entries uitgebreid
Ook een gastenboek kan je gewoon updaten hoor, een willekeurig forum werkt ook op dezelfde manier zegmaar. Nou trek ik het wel heel erg door maar het gaat om het princiepe!

Verwijderd

En je moet een login verhaal hebben: leden moeten niet elkaars dingen kunnen wijzigen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dan ga je praten over een rechtenstructuur, ik denk dat dat wat te hoog gegrepen is voor iemand die uberhaubt geen php/sql kent :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 07 november 2004 @ 18:39:
Dan ga je praten over een rechtenstructuur, ik denk dat dat wat te hoog gegrepen is voor iemand die uberhaubt geen php/sql kent :)
Gewoon in ieder record een owner (id) wegschrijven (die schrijf je toch weg voor de "maker" van het document als je zijn gebruikersnaam wil weergeven). Dan kijken of het huidige GebruikersID gelijk is aan de OwnerID, zoja dan is het de eigenaar en mag hij het veranderen. Zo "kan" je het doen, niet de beste oplossing maar het werkt wel.

Verwijderd

kijk is op *knip* en *knip* . Ook ik ben daar lid, en je wordt daar altijd goed geholpen met zulke vragen. Overigens is het hardstikke makkelijk om zoiets te maken hoor. Vooral veel INSERT INTO en UPDATE statements.

spammen doe je maar ergens anders...

[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 08-11-2004 14:33 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 11:15:
kijk is op *knip* en *knip* . Ook ik ben daar lid, en je wordt daar altijd goed geholpen met zulke vragen.
Hier niet dan?

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 08-11-2004 14:33 ]

Verwijderd

"Gefeliciteerd Fragstar gepost om 22:06 op 17-04-2004 "
link

Als je met content managment wil beginnen raad ik je aan om eerst met template based sites te beginnen net als phpnuke sites. Google "phpnuke" en gij zal vinden. Zoek ook "friendfinder" module in die sites

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Opzich is het overbodig om voor zoiets simpels als de TS wil helemaal een template based site (zeker PHPNuke) te gaan bekijken. Ik denk dat het dan meer een beetje "door de bomen het bos niet meer zien" wordt...

Natuurlijk kan het nooit kwaad om zoiets te bekijken, maar het is in dit geval niet nodig denk ik. Ik zou eens kijken naar wat kant-en-klare scriptjes. Al zal het nog een hele opgave worden om zoiets op te zetten.. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

boemboem: verdiep je eens in de materie, dit topic heeft je denk ik wel genoeg aanknopingspunten gegeven. Voor concrete vragen over serverside scripting kan je in Programming & Webscripting terecht.

Dit topic gaat dus dicht :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.