Toon posts:

@Home Breedband - Verbinding valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen is ons internet via @Home niet meer zo betrouwbaar als voorheen. Vooral vandaag is het heel erg. Gemiddeld 2 of 3 keer (soms nog vaker) vliegt het internet er gedurende korte tijd (<10 seconden) even uit. Met gewoon surfen is dit niet te merken; echter MSN vliegt er wel uit (nee, de MSN-servers zijn wel up, ik ben namelijk de enige met het probleem). Ook internetradio-stations krijgen opeens een buffer underrun. Downloaden vanaf een webpagina houdt dan ook op.

Met gewoon surf merk ik het dus niet. Ik vermoed daarom ook dat de bandbreedte ineens naar 0 zakt, waardoor webradio, MSN, downloads er opeens mee kappen.

Zie ook deze screenshot: Afbeeldingslocatie: http://reizenvergelijker.nl/images/screenshot.JPG

Ik was hier iets aan het downloaden via een bit-torrent client, dus vandaar de constante upload. Je ziet halverwege dat de verbinding opeens wegvalt.

Wanneer bv. internetradio eruitvliegt, staat er bij winamp buffer: 0%. Echter, als ik er na een seconde weer op klik, is het er weer.

Als ik mijn snelheid test op speedtest.nl, krijg ik ook geen rare gegevens.

Ligt dit aan mijn provider of moet ik het probleem bij mezelf zoeken?

Door de vele programma's die ik draai, is mijn cpu-load wel gemiddeld 50-100%. Mijn pc is er niet veel trager door, dus het lijkt me sterk. Ook bij een cpu-load van 50% vliegt het er uit. Tijdens het typen van dit bericht had ik een cpuload van gem. 50% en is één van de weinig goede trance-internetradiostations er 3 keer mee gestopt.

Ik heb hier de search al gebruikt, maar kon mijn antwoord niet vinden. Ook google bood geen soelaas.
Het was een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand het herkent en een oplossing weet!

Ik heb een E-tech router en een goedkope 10/100MBit-kaart op 10 MBit. Een week geleden deed alles het nog...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

1: Je router is van zeer lage kwaliteit, misschien is dit een reden.
2: Wanneer je cpu 100% is door een of ander proces dat op de achtergrond runt, kan het zijn dat je netwerkverkeer behoorlijk inzakt qua snelheid.
3: Je hebt een router, ik neem aan dat je meerdere pc's hebt. Probeer op een andere pc uit of dit ook daar hetzelfde verhaal is. Zoja waarschijnlijk ligt het dan aan @home, of je router. Zo nee? Andere pc is niet goed.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
ik had dat ook met een sweex router icm. een com21 modem. ik denk ook dat het aan je router ligt.

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Een vriend van me heeft PRECIES hetzelfde probleem, en zij zijn er ook nog niet uit...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 18:38:
1: Je router is van zeer lage kwaliteit, misschien is dit een reden.
2: Wanneer je cpu 100% is door een of ander proces dat op de achtergrond runt, kan het zijn dat je netwerkverkeer behoorlijk inzakt qua snelheid.
3: Je hebt een router, ik neem aan dat je meerdere pc's hebt. Probeer op een andere pc uit of dit ook daar hetzelfde verhaal is. Zoja waarschijnlijk ligt het dan aan @home, of je router. Zo nee? Andere pc is niet goed.
Bedankt voor je snelle reactie.

1. Ik heb er sinds we @home hebben geen problemen mee gehad, tot deze week. Dus ik denk niet dat dat de reden is.
2. Dat zou idd wel kunnen, maar op 50% zakt hij ook in....
3. We hebben 2 pc's. Mijn huisgenoot is niet thuis, als hij thuis is zal ik het daar even proberen.

Ik bedenk me ook net dat ik sinds gisteren een nieuwe hdd heb, een Western Digital 160 GB 8MB. Dit kan toch niet het probleem zijn? Heb altijd een Maxtor gehad (2e alweer), maar beide zijn gecrasht. Gisteren dus de 2e...

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Ook ik heb dit probleem sinds ongeveer een week. Echter maak ik gebruik van een Draytek Vigor 2300 router. Ook niet echt een dure router, maar wel goede kwaliteit. Het probleem word dus waarschijnlijk door @home veroorzaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door NL1PSR op 05-11-2004 18:47 ]

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Verwijderd

Topicstarter
BlackLion87 schreef op 05 november 2004 @ 18:39:
ik had dat ook met een sweex router icm. een com21 modem. ik denk ook dat het aan je router ligt.
Wat voor router / netwerkkaart heb je nu?

Ik heb geen zin om voor dit probleem een nieuwe netwerkkaart te kopen op zich...

Over het cpu-gebruik. Als ik kijk naar hde geschiedenis van het cpu-gebruik zie ik grote fluctuaties. Ik heb sinds vandaag ook Azureus (java bittorrent client) geïnstalleerd. Deze gebruikt nu gem. 30% cpu 8)7 Maar, deze heb ik ook wel een keer uitgezet, en je raadt het al. Nog steeds vloog internet eruit (met nu een lagere cpuload, 20-60%).

Verwijderd

Topicstarter
NL1PSR schreef op 05 november 2004 @ 18:45:
Ook ik heb dit probleem sinds ongeveer een week. Echter maak ik gebruik van een Draytek Vigor 2300 router. Ook niet echt een dure router, maar wel goede kwaliteit. Het probleem word dus waarschijnlijk door @home veroorzaakt.
Ik zal @home mailen. Wellicht komt het door alle webcams van mijn buurvrouwen (8> Woon namelijk in het verlengde van de hoerenstraat.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 18:41:
1. Ik heb er sinds we @home hebben geen problemen mee gehad, tot deze week. Dus ik denk niet dat dat de reden is.
Als ze ergens in de buurt bij je aan het graven zijn, nieuwe wegen aan het aanleggen, kan je dit soort dingen ook krijgen.
Ik bedenk me ook net dat ik sinds gisteren een nieuwe hdd heb, een Western Digital 160 GB 8MB. Dit kan toch niet het probleem zijn? Heb altijd een Maxtor gehad (2e alweer), maar beide zijn gecrasht. Gisteren dus de 2e...
Kijk eens in je event log, daar zou wel iets moeten staan als het aan je HD ligt. Als je een ander modem dan een com21 hebt, kunnen ze op de helpdesk zo het signaal van de laatste paar dagen uitlezen. Als je kabelverbinding slecht is geweest, zouden ze dat daar terug moeten kunnen zien. Ohja, ze moeten wel volgens een scriptje praten, dus je moet een beetje geluk hebben met een medewerker die nakijkt wat jij wilt.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Luxx schreef op 05 november 2004 @ 18:51:
[...]
Als ze ergens in de buurt bij je aan het graven zijn, nieuwe wegen aan het aanleggen, kan je dit soort dingen ook krijgen.

[...]

Kijk eens in je event log, daar zou wel iets moeten staan als het aan je HD ligt. Als je een ander modem dan een com21 hebt, kunnen ze op de helpdesk zo het signaal van de laatste paar dagen uitlezen. Als je kabelverbinding slecht is geweest, zouden ze dat daar terug moeten kunnen zien. Ohja, ze moeten wel volgens een scriptje praten, dus je moet een beetje geluk hebben met een medewerker die nakijkt wat jij wilt.
Mijn event log? Ik ben vrij technisch, maar weet niet waar ik dat kan vinden. Sorry B)

Verder, ik heb de klantenservice gemaild. Ik hoop dat ze een beetje snel reageren, anders zal ik ze even bellen.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op/met mail kunnen/zullen ze weinig doen.

wat intressant is:
1: hoe branden de lampjes op het modem op het moment dattie even wegvalt? (als de 1e 4 niet continu groen zijn ligt het probleem bij @home)
2: is het de gehele dag door zo? en gebeurt het vaak? of is dat verschillend?

als het vaak gebeurt raad ik je aan even de router ertussenuit te slopen en gewoon even zonder router proberen. Mocht het dan weg zijn ligt het toch aan je router...

algemene tip:
haal modem uit stopcontact, haal router uit stopcontact
wacht 1 minuut
stop modem in stopcontact
wacht totdat hij zich heeft aangemeld (1e 4 lampjes continu groen)
stop router in stopcontact.

mocht je ooit het id krijgen de helpdesk te bellen zou ik je toch aanraden dit te doen op het moment dat je router er niet tussen zit. Anders kunnen/willen ze niets voor je doen, ookal 'heeft hij het altijd goed gedaan'.

en btw; wat vind jij snel reageren op email?

edit: en welk type modem heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 05-11-2004 19:42 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 18:43
Ik heb dit ook gehad, en het lag bij mij aan de modem. Mijn upload was ook niet hoger dan 16KByte/s ipv 60. Ook die disconnects had ik vaak. Toen heb ik @home gemaild of ik mn modem kon laten vervangen en dat kon. Dit heeft erg veel gescheelt, momenteel veel minder disconnects en hogere upload. Ik ben toen van een oud Com21 modem naar een Motorola modem gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 05 november 2004 @ 19:32:
Op/met mail kunnen/zullen ze weinig doen.
Een vorig probleem, een veel te lage up- en download snelheid hebben ze wél per mail opgelost
wat intressant is:
1: hoe branden de lampjes op het modem op het moment dattie even wegvalt? (als de 1e 4 niet continu groen zijn ligt het probleem bij @home)
Het gebeurt willekeurig en maar gedurende een paar seconden, dus het is onmogelijk dit te controleren. Het is dus geen modem-update, wat je denk ik bedoelt.
2: is het de gehele dag door zo? en gebeurt het vaak? of is dat verschillend?
Er zit ook geen structuur in de tijd nee.... Soms gebeurt het binnen 10 minuten 3 keer, daarna een half uur weer goed, dan een half uur 2 keer, enz.
als het vaak gebeurt raad ik je aan even de router ertussenuit te slopen en gewoon even zonder router proberen. Mocht het dan weg zijn ligt het toch aan je router...
Dat is een goede tip! Ik zal dit als het probleem zich voor blijft doen, even proberen.
algemene tip:
haal modem uit stopcontact, haal router uit stopcontact
wacht 1 minuut
stop modem in stopcontact
wacht totdat hij zich heeft aangemeld (1e 4 lampjes continu groen)
stop router in stopcontact.
Gaan we ook proberen, thanx.
mocht je ooit het id krijgen de helpdesk te bellen zou ik je toch aanraden dit te doen op het moment dat je router er niet tussen zit. Anders kunnen/willen ze niets voor je doen, ookal 'heeft hij het altijd goed gedaan'.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden, maar dat heb ik ook wel ergens op hun site gelezen.
en btw; wat vind jij snel reageren op email?
Binnen de 3 dagen die ze zelf aangeven....

Verwijderd

Topicstarter
FoOnEeN schreef op 05 november 2004 @ 19:38:
Ik heb dit ook gehad, en het lag bij mij aan de modem. Mijn upload was ook niet hoger dan 16KByte/s ipv 60. Ook die disconnects had ik vaak. Toen heb ik @home gemaild of ik mn modem kon laten vervangen en dat kon. Dit heeft erg veel gescheelt, momenteel veel minder disconnects en hogere upload. Ik ben toen van een oud Com21 modem naar een Motorola modem gegaan.
Dit probleem hadden we dus een maand geleden ook! Heb ze toen gemaild en binnen 2 weken was het probleem verholpen. Nu gewoon de max. snelheid...

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:45:
[knip]
Binnen de 3 dagen die ze zelf aangeven....
meestal reageren ze idd wel (ruim) binnen die 3 dagen.
Vaak krijg je een antwoord terug binnen 24 uur, helaas is dat wel een 'standaard' (template) mailtje waar je over het algemmen niets mee kan (of ze vertellen dingen die je waarschijnlijk al weet, of ze vertellen je dat ze je niet via de mail kunnen helpen en dat je maar moet bellen).

En over die lampjes van het modeml daarmee bedoel ik aan te geven: het KAN zo zijn dat het modem kort de verbinding kwijt raakt, en dat zou te zien moeten zijn aan het modem.

edit; uit bovenstaande reactie leid ik af dat je een motorola modem hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 05-11-2004 20:07 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 05 november 2004 @ 20:07:
[...]

meestal reageren ze idd wel (ruim) binnen die 3 dagen.
Vaak krijg je een antwoord terug binnen 24 uur, helaas is dat wel een 'standaard' (template) mailtje waar je over het algemmen niets mee kan (of ze vertellen dingen die je waarschijnlijk al weet, of ze vertellen je dat ze je niet via de mail kunnen helpen en dat je maar moet bellen).
Ik kreeg idd een standaardreactie dat ik maar moet bellen...

En over die lampjes van het modeml daarmee bedoel ik aan te geven: het KAN zo zijn dat het modem kort de verbinding kwijt raakt, en dat zou te zien moeten zijn aan het modem.
Het gebeurt maar heel eventjes, dus het is bijna onmogelijk naar de modem te gaan kijken, maar ik zal het proberen. De modem staat op een andere kamer, vandaar...
edit; uit bovenstaande reactie leid ik af dat je een motorola modem hebt?
Idd, een motorola modem.

Verwijderd

Topicstarter
Zonet vloog MSN er weer uit. De rest van het internet deed het wel, tesamen met het internetradiostation waar ik naar luisterde. Echter, de CPU-load schoot ineens naar 100%. Zegt dit iets??

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Bij een Motorola kun je via http://192.168.100.1 de logfile bekijken van het modem. Misschien staat daar iets vreemds in wat het wegvallen verklaart. Makkelijker dan op/neer rennen om naar de lampjes te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat niets raars tussen, niet wanneer het misgaat hier zeg maar.

Ik ben er volgens mij ook uit... Ik gebruikte Warez (p2p) om te downloaden en had er nogal veel openstaan, een stuk of 60. Ik heb het uitgezet en nu geeft niets problemen meer. Wellicht kan mijn router niet zoveel verbindingen aan.

Ik denk het, omdat in de modem-logs dus geen foutmeldingen staan.

Iedereen bedankt!

/edit: Warez staat uit en nog vliegt msn eruit... ;( We zoeken verder :O

/edit: 2004-11-07 05:52:38 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

Die tijd kan niet kloppen, volgens mij is het net toegevoegd toen ik weer van MSN werd gegooid. Kan dit iets zijn???

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik het zeker, het ligt aan mijn onlangs geïnstalleerde BitTorrent client Azureus. Zie ook dit topic:

Is verzadiging router mogenlijk met BitTorrent?

Ik zal het aantal connecties verlagen in Azureus, dan moet het wel goed komen dacht ik zo... Ik kan helaas nergens op internet vinden waar ik sip proof instel... Wellicht weet iemand dat? Ik reageer niet in dat topic, omdat ie al vrij oud is. Tevens levert de gegeven google link vrij weinig op.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

SIP spoof is iets wat bij Alcatel Speedtouch modems wordt gebruikt (o.a. KPN ADSL), niet bij een router zoals jij gebruikt. Bovendien zou je door een SIP spoof de router functie niet meer gebruiken en achter je huidige router dus een extra router moeten zetten, wat natuurlijk vrij onzinnig is... dan kun je beter een router kopen die meer connections aan kan.

[ Voor 5% gewijzigd door rvm op 10-11-2004 00:28 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
Meeste oude / el cheapo routers en gateways kunnen 255 connecties aan, maar nieuwe / betere meestal tot 4096 (denk dat Windows er eerder de geest aan geeft bij zoveel connecties).

Heb zelf een soortgelijk probleem. Motorola SB4200E modem, LinkSys WRT54G v1.1 router (met Sveasoft Alchemy 5.4a firmware). Soms valt ineens alle download-bandwidth weg, meestal maar een paar seconden. Lijkt zich vooral voor te doen als er de download helemaal vol zit (~103KB/s in mijn geval) :-(
Pagina: 1