[XP] PC beschermen van zus

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Hoi,

Even van tevoren, ik weet dat er vaker topics met dit soort onderwerpen zijn geweest, maar die zijn ook niet echt up-to-date, en mijn vraag is toch wat anders. Ik heb ook de search gebruikt, maar daar kwam niet veel nuttigs uit.

Probleem:
Mijn pc staat in principe 24/7 aan in mijn kamer, te downloaden, distributed.net client etc. Nu heeft mijn zus de neiging om mijn PC prettiger te vinden werken dan haar eigen, duh. Maar ik irriteer me mateloos aan haar, want ze maakt altijd een zooi van mn kamer, laat glazen en borden liggen, laat verwarming aan, tv ook etc. Heb het 100x tegen dr gezegd, maar dat helpt niets. Tijd voor harde maatregelen.

De enige oplossing die ik nu heb is om gewoon via windows XP een wachtwoord te vragen, maar dat betekent dat ik mn PC uit moet doen voordat zij er op gaat. En werkt mn pc in die tijd dus ook niet verder.

Vraag:
Is er een programma of iets in winXP zelf waarmee hij gewoon met een user ingelogd blijft en alle applicaties blijft runnen. Maar die om een wachtwoord vraagt wanneer er iets anders op gedaan gaat worden.

Ik zou het erg kunnen waarderen, vandaag was echt het toppunt, ze heeft vannacht toen ik sliep de verwarming lekker lopen stoken en aan laten staan, nu zit ik met een pijnlijke keel :/

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Doe eens als je weggaat van je PC [windowstoets]+L, dan blijf je aangemeld maar is je account beveiligt met een wachtwoord. Als je d/l-programma's, etc. draaien wel gewoon verder.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

screensaver met wachtwoord aan?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 14:50
Ja, dat is heel simpel. Gewoon een XP user aanmaken voor jezelf en voor je zus (of e.v.t gast-accout), en dan met "andere gebruiker" (of windowstoets+L) schakelen tussen gebruikers. Daarvoor hoef jij je user niet af te melden en kan je pc blijven door downloaden

..:: ::..

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Gewoon useraccount w8woord als van tevoren en dan afmelden.. andere gebruiker.. oftewel.. windows toets + L ... dan wordt alles nog in de background uitgevoerd terwijl als je er op wilt je de wachtwoord moet typen.. en dan zie je je bureaublad weer met alle progs runnen.. doe ik ook voor mijn zusje heheh :p

Serhat

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:57
Leer je zusje eens normen en waarden, m'n broertje snap namelijk dondersgoed dat hij met zn klauwen van mijn PC af moet blijven .. })

Verwijderd

Als je weggaat, tegelijkertijd op de windowstoets en de "L" drukken?

Hiermee vergrendel je je pc en moet je zus een wachtwoord indrukken om bij jouw account te kunne..

Jouw account blijft verder wel gewoon ingelogd, dus je programma's blijven wel gewoon downloaden enzo... :)

Hier trouwens hetzelfde probleem met 2 irri broertjes.. :P

Verwijderd

Zorg dat jouw gebruiker een w8woord heeft. Dan wanneer je je pc wilt vergrendelen, <vlaggetje> + L

sim-pel

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows biedt voldoende mogelijkheden om de computer na een bepaalde tijd te vergrendelen zonder dat er applicaties worden afgesloten; zie ook bovenstaande replies :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.