Toon posts:

[DUAL head] 2 monitoren op 1 DVI connector met de 9800se AIW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op verschillende forums heb ik rondgekeken naar de mogelijkheid om 2 TFT schermen met behulp van een splitter op 1 DVI uitgang te zetten. (Hercules AIW 9800se)
Bij de eigenschappen van deze kaart kan je wel 2 schermen configureren. En dat is me dan ook gelukt. 1 TFT scherm met een gewone analoge VGA stekker met een verloopstukje naar de DVI connector op de kaart. En de andere monitor is mijn TV. Heb een beetje met Hydravision zitten knooien en dat lukt allemaal aardig. Dus eigenlijk heb ik al een dual head configuratie, maar te tekst op de TV ziet er natuurlijk niet uit en kun je niks van lezen.

Dus ik zou graag een extra TFT scherm willen aansturen i.p.v. die TV. Maar dan moet je dus 2 monitoren op 1 connector plaatsen.
Is dit mogelijk met deze kaart? Ik kwam in een forum tegen dat het met de 9700 wel mogelijk was m.b.v. een splitter. Is dit dan een speciale splitter? Lijkt me niet een cloon van het andere signaal. Dan heb je gewoon 2 monitoren met het zelfde beeld. Nee, ze moeten (indien mogelijk) appart te configureren zijn. Vensters van het ene beeld naar het andere slepen enzo. Jullie kennen het wel :)

Groeten van Datron

ps.
Nog even voor de duidelijkheid. Het TFT scherm dat ik heb heeft een VGA conector en die eventuele andere mag dan wel een DVI hebben of moet dat ook een VGA connector zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar niemand die hier iets over kan zeggen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Dat gaat je niet lukken, althans niet met afzonderlijke monitor instellingen (clone is het maximale wat je kunt bereiken met een goede splitter). Punt is namelijk dat er via die ene DVI aansluiting (waar één tmds achter hangt) slechts één beeld verstuurd kan worden, niet twee of meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 17:51
Het kan dus wel, zie deze tutorial: http://www.3dgameman.com/...iw_dual_display_main.html

Hier gaat het om een 9700 aiw, maar op een 9800se aiw werkt het ook.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Hey dit is heel goed nieuws :D Ik ben al maanden aan het denken hoe ik mijn beamer (VGA) straks ga aansluiten op m'n 9800SE naast het TFT scherm op DVI ;)

Nederlander in België

• Abbadon
  • Laatst online: 10:44
Oh flex, vraag me af hoe dat werkt :P Ik gok dat het analoge en digitale signaal gelijkertijd gebruikt worden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Heel simpel: in een DVI-I connector (en die zit achterop) zit zowel een digitaal als een analoog signaal. Met een geschikte splitter (DVI-I > DVI-D en VGA) scheid je de digitale en analoge signalen dus weer. Ik wist alleen niet dat deze kabels bestonden (hoopte het al), en dat hij tóch dual setups ondersteunt softwarematig, omdat er maar één échte poort op zit (ook al zitten beide signalen er in).

Iemand ENIG idee waar ik zo'n kabel kan kopen in NL? Kan 'm nergens vinden, heb al gegoogled met "DVI-I"/"DVI" en "splitter" enz.

[ Voor 21% gewijzigd door Elektronicanet op 10-11-2004 22:03 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan je niet met een splitter 2 analoge monitoren aan sturen (om het maar even zo te noemen).
De TFT die ik nu heb heeft een gewone analoge D-connector. Als ik een dual-head configuratie wil hebben moet ik dus een TFT erbij kopen die een DVI aansluiting heeft? Zo klopt ie toch?

ps. wel jammer trouwens, want dan heb je waarschijnlijk 2 verschillende schermen staan.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ja, dat klopt...
Maar waar hebben ze nou zo'n kabel :9

[ Voor 56% gewijzigd door Elektronicanet op 11-11-2004 21:41 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Elektronicanet schreef op 11 november 2004 @ 21:41:
Ja, dat klopt...
Maar waar hebben ze nou zo'n kabel :9
Ja dat is een goede vraag. Heb ook al gezocht en kan niks vinden

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien dat iemand ze op de beurs tegenkomt :) Als je dit leest en zo'n kabel hebt gezien even melden graag wáár ze zoiets hebben...

Nederlander in België

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Dit is stukken makkelijker te realiseren met een Dual Head kaartje met twee DVI uitgangen... Maarja, zonde van je 9800se.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Shaggy_NL schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:54:
Dit is stukken makkelijker te realiseren met een Dual Head kaartje met twee DVI uitgangen... Maarja, zonde van je 9800se.
|:( 8)7

Nederlander in België

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Kan dit ook met NVidia kaarten? Ik heb een quadro met een VGA en een DVI uitgang..

ieeeepppppp :P

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

tweakerbee

dus..?

Je kunt prima een VGA uitgang gebruiken (kun je ook een goedkopere TFT halen). Kwaliteitsverschil is bij een goede monitor met goede afstelling minimaal. DVI is wat makkelijker (instellingen worden voor je gedaan).

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1