Toon posts:

Een nieuwe videokaart kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ga deze week nog een nieuw computer systeem bestellen, ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke videokaart ik zou kiezen. Ik heb echt honderden reviews gelezen van de gt6800 van geforce en de x800pro van ati, maar ik weet het echt nog niet. Het word wel een van deze twee, tot de 450 euro. Dit is de overige configuratie:
MSI K8N Neo platinum moederbord
Athlon 3500+ s939
1gb infineon geheugen (2x512mb)
Maxtor 200gb SATA hdd
NEC 3500 dvd writer en Asus dvd speler
En dit alles in een Antec sonata kast met die standaard 380watt voeding (is dit wel genoeg?)
Het gaat eigenlijk puur om gamen, en ik zit vooral de wachten op half life 2 (waardoor ik geneigd ben de x800 te kiezen) en Splinter cell 3 (waardoor ik de gf6800 wil omdat deze game vooral gebruik zal maken van sm3). Ik ben van plan om dit systeem eeeeerrgg lang te houden.
Oh en ik ga het allemaal afspelen op een samsung 710T tft monitor
En welk merk adviseren jullie van de x800pro of de gf6800gt? Ik ben niet van plan te gaan overklokken of te modden.
Alvast bedankt.

PS is het misschien wat om de 6800gt te kopen en dan een nieuwe cooler erop te zetten? Kheb geen idee hoe luid deze kaart is maar ik kan aardig wat hebben.

Edit: hoe zit het met half life 2? Namelijk is het misschien handig om te wachten totdat verschillende videokaarten hiermee gebenchd worden? En dan nog zit het gebrek aan ondersteuning van dx9c en sm3 van de x800 me dwars...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 17:07 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:37

d0s

sssst

voor 450 euro heb je een x800pro ViVo, die kun je modden naar een XT met vrijwel geen risico ;)

Maargoed, je wilt niet modden.

Heb het ook al in een ander topic vermeld, ikzelf heb altijd Nvidia gehad (geforce256, geforce 2 GTS, geforce 3 TI200) en heb nu voor het eerst een ATI.
Namelijk de Sapphire X800PRO ViVo die nu dus gesoftmod is naar een XT. Ik kan niet anders zeggen dat ik heel tevreden ben met deze ATI, en er minder problemen mee heb gehad als al mn nvidia kaarten bij elkaar :)

Hou er rekening mee dat de TV-Out van ATI vele malen beter is als Nvidia!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moemnt heb ik ook een geforce 2 gts (daarom al die trauma's aan het niet hebben van dx9). Ik heb in het x800pro naar xt modden topic gelezen dat sapphire op dit moment kaarten maakt met een ander soort geheugen chips ofzo? (ik zal het even opzoeken) http://www.guru3d.com/article/article/136/3/ hier staat een bench van de kaarten met Splinter Cell, wel beknopt maar het moet over een jaar ofzo nog steeds werken op de resolutie 1280x1024 natuurlijk ivm het beeldscherm. En hier komt de gt6800 toch wel erg goed uit de test.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:37

d0s

sssst

Het hangt gewoon per spel af hoe de kaart presteert.
Doom3 draait beter op nvidia
HL2 beter op ATI

En dat andere geheugen zit er nu wel aan te komen ja maar so far hebben alle vivo's nog 1.6 geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankjewel. Ik weet het nog steeds niet zeker.. Weet iemand misschien welke videokaart de beste drivers heeft? Ik lees dat ati nog betere opengl drivers gaat uitgeven. Maar met Nvidia is het zo dat ik al jaren steeds met de nieuwe drivers meer performance krijg tot op een bepaald moment, met ati drivers heb ik helemaal geen ervaring.. Tevens vraag ik me af of de toxic x800 (die met die toffe oc tool en de leuke spelbundel) ook ergens in Nl te koop is en of dat die dan misschien ook (veilig) te modden is naar xt?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
toen ik van de 4.8 naar de 4.11 beta driver ging, ging mijn 3dmark05 score van 4441 naar 5884... best netjes imho :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je een radeon pro @ xt hebt bigfoot1942, welk merk heb je en waar heb waar staat hoe je je kaart hebt gemod? Modden is nog wel steeds een optie, ik vind het alleen best gevaarlijk..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* Laurent geeft dit topic een klein tikje van Complete Systemen & Laptops naar Videoplanken & Beeldkanonnen.

Er is overigens wel een kans dat het topic dicht gaat; zie ook FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En die kans grijp ik :P

Lees inderdaad de 3e link die Aikeleer je geeft door, deze vraag kan je met het lezen van wat reviews toch echt redelijk eenvoudig zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.