Toon posts:

Tv-out geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een Radeon 9800pro. Die had ik op mn tv aangesloten maar dat ging niet helemaal goed. Het is niet de nieuwste tv en heeft dus geen s-video ingang. Had ik em met een converter van svideo naar scart aangesloten. Nu geeft ie heel slecht beeld. Hij geeft maar een paar kleuren door (en helemaal fout) en het beeld knippert en flikkert als een gek. Als ik em op zwart-wit zet is ie wel goed.
Hij staat nu op een resolutie van 1024x768 maar het maakt niet uit of ik em op 800x768 zet. Lager gaat ie niet.

Er zit een ook een converter bij voor s-video naar tulp (zo'n gele voor samengestelde video). Dat zou je denken; Die gaat in de s-video ingang op de vga-kaart en dan met een tulpkabel naar de tv. Maar dat ding is geen s-video, het is een plugje met 8 pootjes en ik heb geen idee waar die inmoet.

Nog een vraagje; als ik een dvd start zie ik dat wel gewoon op de tv, maar als ik een xvid of divx start komt het niet door.
Komt iemand dit bekend voor misschien?
Ik draai winxp, p4 3,0ghz, radeon 9800 pro sapphire met catalyst 6.14.10.6483

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:06

P-ter

...

Heeft dit niet te maken met het scartkanaal waar je je tv op zet?

Zo heb ik Video2 - gewoon en Video2 S-Video (Sony TV)
Op gewoon Video2 heb ik slecht beeld met TV-Out, maar op het S-Video kanaal niet.

Verwijderd

video overlay wil nog wel eens werken, als je de film WEL op je monitor ziet maar NIET op je televisie. verder ben ik zelf niet dol op converters, heb het gevoel dat de kwaliteit dan enorm zakt, ikzelf heb een s-video ( gele stekker ) van 10 meter, dit geeft nog aardige kwaliteit.. hoewel de brightness zakt en je deze moet opschroeven wat leid tot witte spikkels in grote zwarte vlakken...

Verwijderd

Topicstarter
p-ter schreef op 05 november 2004 @ 16:49:
Heeft dit niet te maken met het scartkanaal waar je je tv op zet?

Zo heb ik Video2 - gewoon en Video2 S-Video (Sony TV)
Op gewoon Video2 heb ik slecht beeld met TV-Out, maar op het S-Video kanaal niet.
Heb em nou op de AV2 aangesloten ipv AV1. Het beeld is wel helder nu, maar alleen zwart wit. Op AV1 was ie in zwartwit ook helder.
Maar heeft iemand een verklaring voor die plug? Watvoor plug is het eigenlijk :?
Hij heeft 8 pootjes en hij is geel :)

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:06

P-ter

...

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 17:02:
[...]

Heb em nou op de AV2 aangesloten ipv AV1. Het beeld is wel helder nu, maar alleen zwart wit. Op AV1 was ie in zwartwit ook helder.
Ik heb AV1/AV2/AV2s

Op AV2s heb ik het beste beeld met tv-out, maar bijv. mijn DVD-Speler geeft op AV2s weer zwart wit beeld.

Verwijderd

Topicstarter
p-ter schreef op 05 november 2004 @ 17:10:
[...]

Ik heb AV1/AV2/AV2s

Op AV2s heb ik het beste beeld met tv-out, maar bijv. mijn DVD-Speler geeft op AV2s weer zwart wit beeld.
mja die die heb ik nie

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog misschien?

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 17:29
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alleen maar 1 scartaansluiting en verder niets. IK heb een Radeon 9200 weetikveel

[ Voor 19% gewijzigd door GoblinGamer op 04-03-2005 23:14 ]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Verwijderd

Ik heb een Club3D radeon 9600 XT en heb een vergelijkbaar probleem.

Ik heb op de DVI aansluiting een Philips 107B4B 17" TFT aangeloten en op de TV-out mijn Philips 28" 4:3 tv.
Ik gebruik een S-Video kabel naar mijn TV, maar het beeld is niet "zwart". Bij zwart beeld op de monitor is het beeld op de monitor grijs met in het middel lichtgrijze balken waarvan er een de neiging heeft om te scrollen van onder naar boven.
Ik heb reeds in alle instellingen lopen klooijen maar het wordt niet beter.
Mijn ervaringen met tv-out op een matrox, maar ook andere oude ATI (pre radeon) kaarten was altijd goed.

Wat kan de oorzaak zijn???
Pagina: 1