Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Enkel dat je je rekening van een andere partij ontvangt.
Ik vrees dat je dus moet wachten tot je je abonnement wel kunt opzeggen.
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Dat is mijn vraagGully schreef op 05 november 2004 @ 16:53:
En wat als je nu niet accoord zou gaan met die overname? (je moet nl tekenen dat je ermee accoord gaat...). Misschien dat je daarmee wat kan bereiken?
Maar ik wou dit graag zeker weten van iemand
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Ik zou ze eens bellen met de vraag wat er gebeurt als je niet accoord gaat, want blijkbaar gebeurt er dan wel iets (anders is die brief zo onzinnig als ze beleefd vragen die terug te sturenDarkvater schreef op 05 november 2004 @ 17:07:
[...]
Dat is mijn vraag. Er staat ook op de achterkant: "Ondergetekende verklaart de ALV van Dis Europe Group te hebben ontvangen en gelezen". Dit heb ik zowiezo niet ontvangen en ik dacht dat als de Algemen Voorwaarden veranderen je op kon zeggen.
Maar ik wou dit graag zeker weten van iemand
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
En ook geen algemene voorwaarden van DIS gezien of gelezen...
Ondertekend wordt er (dus) nog niets. Daarbij is het misschien een manier om van Eweka af te komen voor haar. Niet zozeer dat ze er problemen mee heeft, maar wel dat ze binnenkort verhuisd. En aangezien dat niet van te voren was aan te zien komen (echtscheiding) is het opzeggen de meest gewenste optie, doorbetalen kost anders een stuk meer.
Dus wat er feitelijk kwa ALV veranderd, dat is dus de vraag, en of het ook een geldig argument is om je overeenkomst te ontbinden weet ik dus niet.
edit: als ik het zo ff bekijk ga je er dus op ACHTERUIT:
- Data-limiet Nee, wel fair use policy
- Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk
En als Eweka abbonee mag je dus hogere prijzen betalen dan een Fiberworld klant...
Nu 25 eur voor 256/256, terwijl Fiberworld voor 20 eur 512/256 levert??? Yeah right... Verder nog bijna 80 eur als je ervanaf wilt, en gratis en voor niets een datalimiet in plaats van onbeperkt, waarbij de definitie van Fair Use ook nog eens erg laag is: 25% boven het gemiddelde wordt al als overmatig gezien..
(Art 4.28 van de Algemene Voorwaarden)
Bron: http://www.fiberworld.nl/inhoud/adsl_p_info_wide.html
ALV van Fiberworld: http://www.fiberworld.nl/inhoud/DISav.pdf
[ Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 05-11-2004 20:01 ]
Ik zal zeker contact opnemen met Fiberworld morgen als het kan om te kijken hoe alles zal gaan. Want als ik nog volgens fiberworld prijzen blijf betalen dan kan ik nog wel nadenken om te blijven, maar anders is het gewoon diefstallige hoge prijzen vind ik, en wordt het iemand anders.
Volgens hun AV krijg je eerst een waarschuwing, en de volgende keer krijg je automatisch een hoger (en duurder) abbonement, of je wilt of niet.......Darkvater schreef op 05 november 2004 @ 20:37:
..... Ook op GoT was er een thread over de datalimiet en dat er extra betaald moest worden; dus zo blij ben ik nog niet met FiberWorld.
Dat gebeurt hoofdzakelijk bij KPN ADSL lijnen.DJSmiley schreef op 05 november 2004 @ 20:39:
[...]
Volgens hun AV krijg je eerst een waarschuwing, en de volgende keer krijg je automatisch een hoger (en duurder) abbonement, of je wilt of niet.......
(je weet wel, van die budget abbos van 14.95 met 1GB data).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Als je je jaar contract heb opgezegd kan je er zo weg
Belletje 1 richting Fiberworld met bovenstaande vraag :
[...] dan wordt u afgesloten maar blijft uw lijn bezet met het ADSL signaal, dus dan kunt u geen nieuwe ADSL provider nemen [...]
wat is dit nou weer voor treiterend antwoord, ik ga niet akkoord met hun voorwaarden, maargoed, eweka bellen dan maar
Belletje 2 richting Eweka met de vraag hoe het zit
[...] Als u niet akkoord gaat en het contract niet terugstuurt blijft u gewoon tot einde contract bij Eweka, want Eweka blijft de service leveren tot het einde van je contract [...]
Waarom wordt alles dan overgenomen als ze het toch blijven leveren ?? Maargoed, ik ben dus verkeerd voorgelicht door FiberWorld dus weer even terugbellen
Belletje 3 richting Fiberworld met de vernieuwde informatie als munitie om ze te bestoken :
Ik kreeg dezelfde persoon aan de lijn en vertelde hem wat ik net te horen had gekregen. Hij ging in overleg met iemand anders en vertelde me toen dat als ik de boel ondertekend terugstuurde dat ik dan dus met dezelfde voorwaarden die ik bij Eweka had (prijs/geen Datalimiet/geen FUP) tot einde contract (in mijn geval 30-08-05) bij Fiberworld zou zitten en daarna zou worden overgezet op Fiberworld abonnementen, waarbij dan de voorwaarden zouden ingaan en de prijzen niet meer van Eweka gelden maar die van Fiberworld ingaan
Zou ik het contract niet terugsturen dan zou ik alleen nog deze maand internet verstrekt krijgen (omdat die al betaald is) en daarna afgesloten worden, maar de lijn zou ditmaal wel vrijgegeven worden (met de excuses voor de verkeerde informatie in telefoongesprek 1).
Ze kwamen vrij onprofessioneel over bij Fiberworld en hebben me een redelijk bedrag voor de wachttijd afgetroggeld omdat ze een helpdesknummer van 50 cent p/m hebben en niet interlokaal tarief (voor mij, A'dam) zoals bijv. Eweka. Verder wist deze man niet echt goed waar hij het overhad. Hoop niet dat dit een algemene indruk van het bedrijf is
Belletje 4 weer naar Eweka teruggebeld om te vragen wat ik met de (alweer) vernieuwde informatie moest
Bij Eweka reageerden ze verbaasd maar hij kon me niet precies vertellen hoe het zat omdat het "pas sinds vrijdag wordt doorgevoerd". Hij zou contact op gaan nemen met FiberWorld en ik moest maar wachten tot alles officieel op papier zou worden aangeleverd met de hele situatie hoe het nou in elkaar zit en wat er gebeurd als ik bepaalde acties (lees : switchen naar andere provider) zou ondernemen.
Afijn, 4 belletjes en een uurtje later zijn we nog niet echt iets wijzer geworden, behalve dat het alles behalve goed geregeld is. Niemand kan me vertellen hoe de vork nou precies in de steel zit en we moeten dus maar afwachten. Intussen heb ik geen zin meer in beide partijen wegens de onkunde bij toch een redelijk grote gebeurtenis. Heb contact opgenomen met Telebyte en ik ga nu gewoon proberen om daarheen overgezet te worden, aangezien ik volgens Fiberworld toch wordt afgesloten aan het einde van de maand omdat ik het contract niet terugstuur met handtekening. Mocht het niet lukken dan ben ik benieuwd wat Eweka doet want Fiberworld krijgt geen handtekening van mij verstrekt.
Mensen die wel nuttige informatie loskrijgen die niet door een van beide (of beide) partijen wordt tegengesproken, keep us informed. Ben benieuwd naar de "officiele brief" waarin staat hoe het nou allemaal zit.
Als het allemaal meezit ben ik dan alleen al vertrokken als het aan mij ligt. Wat een slecht geregelde zooi zeg
Maar als we aan het einde van de maand netjes worden afgesloten, dan ben ik blij
De enige mensen die eigenlijk bellen op dat toestel zijn mensen die via de telefoon producten aan mij willen slijten, die dan meestal een kwartiertje in de wacht gezet worden.
Surfsneladsl is wel lekker goedkoop, maar je moet wel zeker weten dat je een paar jaartjes blijft en ook niet gaat verhuizen, verhuizen/opzeggen kost je het astronomische bedrag van 275 Euro, zelfs na je minimale contractduurDarkvater schreef op 05 november 2004 @ 16:36:
.....
Niet dat ik er nou zo ontevreden mee ben, maar zoals je hier kan zien http://gathering.tweakers...st_messages/963942/last// heb ik hier SurfSnelADSL gevonden en wil graag daar overstappen omdat ze goedkoper meer leveren.......
Ik wou ze ook net bellenXandalf schreef op 08 november 2004 @ 11:06:
...snap...
Ik heb net SurfSnelADSL opgebeld, en er werd mij gewoon verteld dat het alleen maar 75 EUR kostte. Als ik na een tijdje dan geen klant kan blijven, dan word je gewoon overgezet op InterNLNet met natuurlijk wat hogere maandlasten.topper schreef op 08 november 2004 @ 12:50:
[Surfsneladsl is wel lekker goedkoop, maar je moet wel zeker weten dat je een paar jaartjes blijft en ook niet gaat verhuizen, verhuizen/opzeggen kost je het astronomische bedrag van 275 Euro, zelfs na je minimale contractduur
Ik heb ook mensen opgebeld, behalve Eweka want die wil maar niet lukken (btw, voor Fiberworld gewoon het nummer bellen op hun website: 0513-68 18 17, je wordt gewoon doorverbonden).
Ten eerste SurfSnelADSL. Beetje zoals hierboven. Normale studentenkosten, als je dat niet meer mag, hogere kosten. Als je het opzegt is het 75 EUR. Qua migratie Eweka->SurfSnelADSL konden ze alleen maar zeggen dat ik het moet opzeggen, lijn vrijgeven en aanvragen (6-7 weken
FiberWorld: netjes doorverbonden en vragen gesteld (Geert was het denk ik). Hij zei dat ik een eventuele opzegging gewoon naar hun toe kon sturen (dezelfde down-tijden als bij SurfSnelADSL), dus dat het voor hem persoonlijk het niet waard zou zijn. Wel zij hij om als het kan te wachten tot januari want dan wordt de BBNED migratie geregeld, vastgelegd (zoals nu bij KPN). Over de vragen hoe het nou met de prijzen, etc. zit zei hij dat ze eraan werken, en dat ik er alleen maar beter van zal worden. Maar een tijd wanneer dit uitgewerkt is, etc. kon hij nog niet geven
Beetje bizar. Ik zal Eweka nog proberen te bellen, maar weet nog steeds niet wat ik precies moet doen. Veel zin om weer 2 maanden zonder internet te zijn heb ik nou ook weer niet.
[ Voor 100% gewijzigd door Darkvater op 08-11-2004 16:03 ]
Verwijderd
ik kom er ook niet door, maakt niet uit welke menu keuze ik doe... 1 minuutje muziek en dan "Klik... tutututu..."Darkvater schreef op 08 november 2004 @ 15:41:
[...]
Ik wou ze ook net bellen. Welke nummer heb je gebeld bij Eweka? Ik probeerde elke keer '072-8500712', maar na een minuutje stomme muziek wordt opeens de verbinding afgekapt
[...]
Idem hier..... Via keuze 5 (alg vragen) wordt de lijn na 1.44 iedere keer verbroken. Dan maar via keuze 2 (DSL) gebeld en dat leverde na 5 mnuten resultaat op. Desbetreffende meneer wist me te vertellen dat hij van Fiberworld was. Terwijl ik toch echt een eweka nummer draaide. (072 - 562 7645)Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:54:
[...]
ik kom er ook niet door, maakt niet uit welke menu keuze ik doe... 1 minuutje muziek en dan "Klik... tutututu..."
Hij wist me ook te vertellen dat de zin in het contract (achterkant) over de ALV fout was... Hij zei dat er had moeten staan dat deze te vinden is op de internetsite.
Fout 2 was dat de brief gedateerd is op 3 oktober en bij mij op 5 november binnen is gekomen. (terwijl in de brief staat dat facturering door eweka t/m 3 oktober door gaat
Hij zei dat de opzegtermijn van Eweka geldt en dat je je daar aan dient houden. Hij gaf aan dat het een stille overname is (management keuze) en dat er daarom niets op de sites van Eweka en Fiberworld verteld is.
Ik vind het 1 grote zooi en ben hier absoluut niet blij mee. Opzeggen gaat hoe dan ook gebeuren. Ik ga alleen nog even uitzoeken op welke manier. (of direct overstappen naar een andere provider, of gewoon direct opstappen bij Eweka/Fiberworld) Dit is een enorme achteruitgang in voorwaarden en zeker in service verlening.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik had toen KPN ADSL en kon helaas niet overstappen op BBned (niet beschikbaar), anders was ik wel gebleven!
Heeft iets te maken met de tarieven die KPN aan de provider doorberekent voor dataverkeer over hun ADSL-netwerk.
[ Voor 15% gewijzigd door EquiNox op 09-11-2004 16:11 ]
Yepz, helemaal mee eens. Maar er is nog steeds geen duidelijkheid over wat er gebeurt als je die brief niet terugstuurt zonder handtekening. Ze hebben mij ook van alles verteld maar geen enkel verhaal klopte met elkaar. Als je zo'n stille overname doet, regel het dan goed en zorg dat je mensen met vragen gewoon alles kan beantwoorden ipv wat te verzinnen dat dan weer tegengesproken wordt door een ander die er weer wat moois van maakt.Stiffener schreef op 08 november 2004 @ 16:08:
[...]
Idem hier..... Via keuze 5 (alg vragen) wordt de lijn na 1.44 iedere keer verbroken. Dan maar via keuze 2 (DSL) gebeld en dat leverde na 5 mnuten resultaat op. Desbetreffende meneer wist me te vertellen dat hij van Fiberworld was. Terwijl ik toch echt een eweka nummer draaide. (072 - 562 7645)
Hij wist me ook te vertellen dat de zin in het contract (achterkant) over de ALV fout was... Hij zei dat er had moeten staan dat deze te vinden is op de internetsite.
Fout 2 was dat de brief gedateerd is op 3 oktober en bij mij op 5 november binnen is gekomen. (terwijl in de brief staat dat facturering door eweka t/m 3 oktober door gaat)
Hij zei dat de opzegtermijn van Eweka geldt en dat je je daar aan dient houden. Hij gaf aan dat het een stille overname is (management keuze) en dat er daarom niets op de sites van Eweka en Fiberworld verteld is.
Ik vind het 1 grote zooi en ben hier absoluut niet blij mee. Opzeggen gaat hoe dan ook gebeuren. Ik ga alleen nog even uitzoeken op welke manier. (of direct overstappen naar een andere provider, of gewoon direct opstappen bij Eweka/Fiberworld) Dit is een enorme achteruitgang in voorwaarden en zeker in service verlening.
Ik hoop dat ik snel wordt afgesloten omdat ik hier echt geen zin in heb. Het is een grote foutieve boel.
Net toen Eweka een vrij aardige provider zonder storingen en met een vriendelijke helpdesk begon te worden (in tegenstelling tot 2002) gebeurt er dit weer.
Ik wil NIET naar fiberworld, die helpdesk heeft gewoon geen verstand van zaken dus ik hoop dat als ik volgende keer bel dat er wat meer duidelijkheid wordt verschaft.
Denk dat ik morgen maar weer eens ga bellen, eens kijken of ze de zaken dan op een rijtje hebben ...
edit : In ieder geval hebben ze geen automatische incasso voor mij dus naar het geld kunnen ze fluiten
[ Voor 3% gewijzigd door ankhie op 10-11-2004 13:42 ]
kijk hier maar 's zeggen ze toch echt dat het 275 Euro kost! Maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor!!Darkvater schreef op 08 november 2004 @ 15:41:
[...]
Ik heb net SurfSnelADSL opgebeld, en er werd mij gewoon verteld dat het alleen maar 75 EUR kostte. Als ik na een tijdje dan geen klant kan blijven, dan word je gewoon overgezet op InterNLNet met natuurlijk wat hogere maandlasten.
Ik had het alleen over opzeggentopper schreef op 10 november 2004 @ 18:43:
[...]
kijk hier maar 's zeggen ze toch echt dat het 275 Euro kost! Maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor!!
Ik snap zowiezo niet waarom iemand zijn ADSL aansluiting wil laten verhuizen. Je zegt het op, en vraagt gewoon een nieuwe aan, die heel vaak door allerlei acties ook nog eens gratis isDowngradekosten € 50,00
Verhuiskosten € 275,00
Afsluitkosten beëindiging abonnement € 75,00
Ik ga morgen Eweka proberen te bereiken en hun te vragen. Het klote is als ik van aanbieder wissel is dat ik zeker 5-6weken zonder ADSL zit...ik weet niet of dat nou zin heeft
quote: Eweka Internet Services [wijnand@support.eweka.nl]Onderwerp : Overname DSL breedband diensten Fiberworld B.V.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van de brief die u afgelopen week ontvangen heeft van Fiberworld B.V. willen wij u als volgt berichten.
Op 1 November 2004 heeft Eweka Internet Services B.V. een overeenkomst
getekend met Fiberworld B.V. waarbij Eweka Internet Services B.V. alle DSL
lijnen die via het BBNED netwerk lopen heeft overgedragen aan Fiberworld
B.V.
Het zal u inmiddels niet ontgaan zijn dat er met name in de ADSL wereld het
een en ander gaande is. Een aantal van onze collega's zijn inmiddels
samengevoegd, overgenomen of gefuseerd. De reden hiervoor is dat voor een
gezonde exploitatie, grote aantallen abonnees nodig zijn. Net zoals een
aantal andere collega's zijn wij als Eweka Internet Services BV daarin niet
geslaagd. Reeds enige tijd zijn wij daarom in gesprek geweest met diverse
collega's over een vorm van samenwerking. Onze keuze is hierbij op
Fiberworld B.V. gevallen omdat zij bereid waren de dienstverlening 1 op 1
over te nemen zonder dat dit noemswaardige veranderingen met zich mee zou
brengen, waarbij de kwaliteit gewaarborgd zou blijven.
Om alle verwarring weg te nemen willen wij u mededelen dat Fiberworld B.V.
onze diensten 1 op 1 heeft overgenomen tot einde contractsdatum. Dit houdt
in dat Fiberworld B.V. geen datalimiet zal hanteren. Fiberworld B.V. zal u
toegang verlenen op hun Usenet platform en behoud u uw eigen vaste IP
adressen. Voordat uw contract afloopt is Fiberworld B.V. bereidt u een
nieuwe aanbieding doen. Fiberworld B.V. zal zich volledig toeleggen op de
levering van DSL diensten en wil ook in de toekomst met meerder overnames
haar marktpositie versterken. Daardoor is een goede dienstverlening op
langere termijn gegarandeerd.
Tevens krijgt u van Fiberworld B.V. per direct extra diensten aangeboden. U
krijgt standaard van Fiberworld B.V. de mogelijkheid om 5 Emailadressen aan
te maken. Deze kunt u via de Personal Website instellen. Instructies
hierover heeft u reeds in de post ontvangen.
Tevens krijgt u standaard 15 Mb voor een website-locatie. De FTP gegevens
kunt u in de Personal website vinden. De URL is www.naam.fiberworld.nl
Eweka Internet Services zal zich in de toekomst verder bezig gaan houden met
het leveren van Usenetdiensten, Colocatie diensten, Voice over IP en
Webhosting
Als laatste willen wij u er nog op wijzen dat de administratie en support in
het vervolg van 1 november 2004 vanuit Heerenveen zal plaatsvinden. De
afwikkeling van openstaande facturen tot en met 31 oktober 2004 worden nog
vanuit Alkmaar verzorgd.
Bij deze bedanken wij u voor het genoten vertrouwen en wensen u veel
genoeglijke internet uren bij Fiberworld BV.
Het Eweka team
Met andere woorden: Dat je moet tekenen voor de overname klopt dus niet, want dan zou je dus gewoon tekenen voor de Fiberworld voorwaarden, waaronder dus de AUP en de afsluitkosten.
Ik denk dat ze willen dat je tekent zodat ze verzekerd zijn van de nieuwe abonnee wanneer de contract bij Eweka afloopt. Interessante mail trouwens (ik heb het natuurlijk weer niet ontvangenDJSmiley schreef op 11 november 2004 @ 16:49:
Met andere woorden: Dat je moet tekenen voor de overname klopt dus niet, want dan zou je dus gewoon tekenen voor de Fiberworld voorwaarden, waaronder dus de AUP en de afsluitkosten.
lelijke tiepfauten in de brief van eweka
[ Voor 7% gewijzigd door Darkvater op 11-11-2004 17:41 ]
Onderwerp/betreft: rectificatie.....
Communicatiefout tussen eweka en fiberworld..... kan zijn... verkeerde gegevens.. (goh)
Ze blijven er op aandringen dat je met hun contact zoekt als je ergens niet mee eens bent. Hun voorwaarden kun je lezen op de site. Ze geven nogmaals aan dat je op hun site kunt inloggen e.d.
Ik heb inmiddels mijn contract bij eweka opgezegd dmv een aangetekende brief. Ik heb niets met fiberworld te maken, wil dat ook niet, en wil zeker niet dat mijn voorwaarden bij eweka veranderden....
Het heeft 2 jaar geduurd voor eweka de boel een beetje fatsoenlijk op orde had. Het laatste jaar was goed te noemen, qua verbinding. De service ben ik nog steeds zeer ontevreden over. En nu deze overname......
Uit communicatie van beide partijen naar de klant (mij) toe blijkt dat ze amper in staat zijn om goede gegevens erbij te zetten, brieven juist te dateren, correct/behulpzaam zijn..... Uit niets blijkt dat je een gewaardeerde klant bent, in plaats van een cashcow....
Ik ben beide partijen meer dan zat. Wat er ook gebeurd. ik wil er vanaf.....
Leuk die mail/brief of wat dan ook.....
Maar als de 1e brief van Fiberworld op 5 november bij mij in de bus valt, dan kunnen ze doen wat ze willen, maar je krijgt het volgens mij niet voor elkaar dat je dan ineens de administratie en support van uit fiberworld kunt gaan doen.......
Dan heeft de klant dus geen tijd om te reageren, omdat het al geschied is ....
slechte gang van zaken...
Dat er wat problemen waren met het account. En dat ik maar deze brief wilde tekenen. voor ontvangst van de nieuwe voorwaarden. Die brief heb ik dus nooit gehad. en daarom teken ik dit ook niet.
Morgen maar eens bellen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
http://www.ewekagg.nl/forum
Voor diegenen die weg willen bij Eweka is dit belangrijk nieuws.
Voor die enkeling die wil blijven bij Fiberworld ...... Succes! je zal het nodig hebben.
Ik kreeg ineens een brief met daarin de melding dat de fup was vastgesteld op 5 gb. Is trouwens inmiddels 10 (voor lite abbo). Niet aan houden was bijbetalen. Heb hele discussies gevoerd. Loopt ook ander draadje over.
Maar goed qua datalimiet is het niks. Ook ondersteunen ze geen nieuwsgroepen. Helpdesk weet niet echt waar ze het over hebben.
Dus mijn advies, zoek een andere provider.
http://specs.tweak.to/6635
Verwijderd
Kijk vooral naar de topics :
http://www.ewekagg.nl/for...981b195e5af26d&act=SF&f=2
http://www.ewekagg.nl/for...81b195e5af26d&act=SF&f=15
Tja, ik houd het in de gaten.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:13:
De soap Eweka / Fiberworld loopt nog steeds, voor diegenen die de laatste tijd niet op het Eweka forum geweest zijn, een tip, ga weer eens kijken er gebeurt van alles.
Kijk vooral naar de topics :
http://www.ewekagg.nl/for...981b195e5af26d&act=SF&f=2
http://www.ewekagg.nl/for...81b195e5af26d&act=SF&f=15
Een goede vriendin van mij zit ook bij Eweka, en moet er door omstandigheden eigenlijk vanaf. (scheiding, moet binnenkort de woning uit ivm verkoop, terwijl het contract nog doorloopt tot juli 2005). Hoe lullig het ook lijkt, het is wel "geluk bij ongeluk" om misschien er eerder af te komen.
Ze kan dan kabelfoon nemen, een goedkoop abbonement, kabelfoon hanteerd contracten van minimaal 3 maand dus dan is ze gered.
[ Voor 19% gewijzigd door Paquito op 29-11-2004 15:44 ]
Welke "andere provider"?Raven- schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:38:
Fiberworld flikt het weer. Vorig jaar ook bij een andere provider. Ik zit daar op dit moment nog steeds in verwikkeld. Advies aan gebruikers: Ga niet in discussie per telefoon met fiberworld. Handel alles, maar dan ook alles af per brief. Lees ook de voorwaarden van Eweka goed door of er iet staat vermeld wat betreft overname e.d.
Hoe is dat toen afgelopen? (kan misschien interessant zijn voor een hoop Eweka "gedupeerden"
De voorwaarden van Eweka is trouwens ook een punt van discussie, die zijn nooit verstrekt aan klanten, en/of gedeponeerd bij de KvK (pas vorig jaar).
Korte samenvatting:
Ik had mijn abonnement al maanden eerder opgezegd bij metia, maar nooit wat van gehoord. Abonnement bleef maar doorlopen en metia was onbereikbaar. Tevens had metiadsl nog wat schulden bij mij. Half november 2003 valt er ineens een brief van fiberworld op de deurmat dat ik vanaf dat moment bij fiberworld zit aangesloten. De brief bevatte geen algemene voorwaarden of contract ter ondertekening. Fiberworld weigerde tevens mijn opzegbrief (die ik maanden eerder naar metia had verstuurd) te accepteren en forceerde mij van de 'nieuwe' diensten gebruik te maken. Ook wilde Fiberworld niks weten van de schulden die Metia nog bij mij heeft. Opzegging bleek later (aantal dagen na de brief) toch mogelijk, maar daar waren dan !!65 euro!! sloopkosten aan verbonden. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik niks meer met fiberworld te maken wilde hebben en ben mijn pijlen op metia gaan richten. Helaas zonder succes, want metia was echt totaal onbereikbaar. Na maanden is mijn abo dan eindelijk afgesloten. Ik dacht EINDELIJK, er van af. ................... Maanden later.. incassobureau van fiberworld op mijn dak. Ze willen alle abokosten sinds vorig jaar november + extra administratiekosten + incassobureaukosten + gerechtelijke procedure etc. etc. terughebben. Waar ik nu nog steeds in verwikkeld zit. Ik heb inmiddels een advocaat in de arm genomen om de zaak op te lossen. Ik kan wat betreft mijn eigen situatie er niet veel meer over vertellen aangezien de zaak nog loopt en ik natuurlijk gelijk wil krijgen.
NB. Ik heb dus nooit een contract met fiberworld getekend. Ik heb nooit de algemene voorwaarden gezien! Metia heeft mij nooit ingelicht wat betreft een overname!
NB2. ga alsjeblieft niet in discussie met die helpdesk daar. Ze vertellen allemaal wat anders. Werk alleen per !aangetekende! brief, dan heb je het tenminste ook op papier.
Het grootste probleem is dat als je maar een telefoonlijn hebt, het wel eens 2 maand kan duren voordat je bij een andere BBNED aanbieder terecht kan
"voordeel" van een vriendin van mij is dat ze toch maar 256kbit nodig heeft, en dat hier ook kabelinternet kan. Dus die hele telefoonlijn boeit niet. Alleen voor de overstap voor anderen is het dus wel k*t, zolang de lijn niet dsl-vrij is gaat een nieuwe dsl aanvraag wat lastig...Darkvater schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:27:
Zo, lekker dan.
Het grootste probleem is dat als je maar een telefoonlijn hebt, het wel eens 2 maand kan duren voordat je bij een andere BBNED aanbieder terecht kan. Ik heb het brief dan uiteindelijk ondertekend maar nadrukkelijk bijgezegd dat ik het alleen maar tot einde contrac bij Eweka accepteer en daarna vrij ben om te kiezen tussen hun of een andere provider. Ik hoop dat dat genoeg is en BBNED nou eens godverdomme opschiet met de migratie te versnellen!
Wat je dan moet doen is Fiberworld/eweka bellen, en vragen om jouw BBned debiteurennummer. Dit is een 5 cijferigecode.
Ik heb in december Fiberworld nog opgebeld en ze zeiden stug dat er een gunstig aanbod komt, etc. Alleen vertrouw ik het hele zaakje niet helemaal om de een of andere reden. Ik hoop dat er snel schot in de zaak komt want deze onzekerheid is niet goed voor mijn pc'tje
(weet iemand al of het mogelijk is snel BBNED-BBNED over te stappen zonder de lijn vrij te moeten geven, etc.?)
Ik vraag ze om mijn BBNED ordernummer om in het geval van overstappen dat in ieder geval te kunnen doen:
Hierop krijg ik als antwoord:Zou u mij het BBNED ordernummer van mijn aansluiting toe kunnen sturen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groeten,
XxxxXXX
P.S. Wanneer gaat FiberWorld hun aanbod doen voor de ex-eweka klanten? Ik hoop binnenkort zodat er geen overhaaste beslissingen zullen gebeuren van mijn kant.
Goed zo jongensWelke aanbod bedoelt u ? Deze is al gedaan als het goed is.
Wanneer u een 2 jarige overeenkomst tekent, krijgt u de prijs welke staat op www.fiberworld.nl
Ik hierop terug dat ik dat niet vroeg en graag mijn ordernummer wil. Fiberworld weer:
Jongens, dat vraag ik toch niet? Echt ongeloofelijk! Ik ga ze maar eens opbellen want zo schiet het echt niet opX, kan jij zorgen voor een aanbieding incl contract voor deze klant.
[ Voor 3% gewijzigd door Darkvater op 14-01-2005 11:40 ]
Verwijderd
stap je niet over op casema kabel? Is beschikbaar voor jou, tot 31 januari krijg
je veel kortingen, en de snelheid is beter dan adsl vergeleken met de prijzen.
Je kan tv kijken via de portal, en de toekomst gaat de snelheid zeker beter worden dan adsl.
Je zit er alleen een jaar aanvast.
PS: Ik ken Darkvater "in het echt", en dit lijkt me een goed alternatief,
hij heeft al sinds jaren adsl-drama's.
Niet dat ik casema-fan ben, maar misschien schilt dit een hoop ellende.
Had zeer waarschijnlijk er meer uit kunnen slepen, maar wilde gewoon zo snel mogelijk van die toko's af.
Probleem is dat Fiberworld ieder geval apart behandelt, dus geen duidelijk beleid. Maar goed je kan er volgens mij wel wat uitslepen qua duidelijkheid. Gewoon blijven mailen en bellen. Heb ik ook gedaan.
Naja, heb gisteren migratiebrief naar hun gestuurd. Als ze tegenwerken en ik kan niet migreren dan is het nog geen einde verhaal; maar stap ik wel over op kabel als Testdummy het voorstelt. Anders vervolg ik mijn ADSL avontuur bij Quicknet
Verwijderd
Oh jee, weer een andere, quicknet (surfnet valt af?)Darkvater schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:24:
Die knaapjes versturen me gewoon een gloednieuw contract voor 2 jaar.
Naja, heb gisteren migratiebrief naar hun gestuurd. Als ze tegenwerken en ik kan niet migreren dan is het nog geen einde verhaal; maar stap ik wel over op kabel als Testdummy het voorstelt. Anders vervolg ik mijn ADSL avontuur bij Quicknet
Het voordeel van casema is ook dat je maar tegen een kant hoeft te zeuren,
met jouw adsl problemen heb je altijd pech dat je twee aanspreekkanten hebt
en alles zo veel langzamer gaat.
Plus het feit dat je in zee gaat met redelijk vage partijen zoals eweka/fiberworld.
Je kunt ook gratis surfen op het wlan van je buren...
Ik heb netjes mijn abonnement bij Eweka afbetaald en op 1 maart (bij het einde), overgestapt op Casema.
Zie ik vandaag dat Fiberworld EN voor maart EN voor april abonnementsgeld heeft afgeschreven. Schrijf ik dit naar ze toe, bellen ze mij op dat ik een eenjarig contract bij hun ben aangegaan en dat ik nog bijna een jaar moet betalen!!
Dit is toch totaal gestoord? G(*Ije4r@#$%!@#$ Fiberworld
Je bank bellen, en geld terug laten storten. Dit kan bij automatische incasso.Darkvater schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:29:
Godverdomme, hier word je echt krankzinnig van!!!
Ik heb netjes mijn abonnement bij Eweka afbetaald en op 1 maart (bij het einde), overgestapt op Casema.
Zie ik vandaag dat Fiberworld EN voor maart EN voor april abonnementsgeld heeft afgeschreven. Schrijf ik dit naar ze toe, bellen ze mij op dat ik een eenjarig contract bij hun ben aangegaan en dat ik nog bijna een jaar moet betalen!!
Dit is toch totaal gestoord? G(*Ije4r@#$%!@#$ Fiberworld
Zo heb ik het tenminste ook gedaan bij chello.
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 05-04-2005 18:47 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ja, dat ga ik zeker doen..maar dit gaat nog lang duren denk ik. Fiberworld wil heel graag het hele jaarabonnement bij mij incasseren.. *sigh*. Ik ga nooit meer bij goedkope, onbekende providers een abonnement nemen, het is alleen maar ellende.mhr-zip schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:42:
Je bank bellen, en geld terug laten storten. Dit kan bij automatische incasso.
Zo heb ik het tenminste ook gedaan bij chello.