Mening over quote:
Format C: bij elke virus oid dat je tegenkomt is naar mijn inziens niet echt slim:
Ten eerste is het erg tijdrovend, vooral als je SP2 (als je die dan toch geïnstalleerd wilt hebben) niet hebt geslipstreamed en eventueel andere programma's/drivers etc.
Ten tweede, het blijft de OS net zo snel als je System Restore doet (of als je een Image van je hd hebt, en die terug zet).
Ten derde, je kunt bij een foute handeling (bij jouw is sp2 traag) ook sp2 weer deïnstalleren. En om virussen een spyware te voorkomen goede software tegen virussen en spyware installeren.
Ik heb ook nog iets algemeens te melden over sp2 en z'n comptibaliteit met programma's:
Veel mensen prijzen SP2 af omdat hij niet comptible was met een aantal programma's, ik vind dit geen reden om het af te prijzen (of zeggen dat het microsoft z'n schuld is dat een bepaald programma het niet meer doet, jij bent overigens degene die ervoor kiest om sp2 te installeren). Software ontwikkelaars die die programma's maken voor Windows XP moeten ervoor zorgen dat hij ook comptible is met SP2. De Software ontwikkelaars die willen geld verdienen met hun product, en dan moeten ze dan ook maar zo snel mogelijk met een patch oid komen, of contact met de klant opnemen en zeggen dat ze met de installatie van sp2 moeten wachten tot ze een patch hebben uitgebracht voor hun product.
Mijn eigen ervaring met sp2:
Ik heb het geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het op alle punten voordelen opleverd voor mij. Een aantal voorbeelden:
1. De firewall bij sp2 zorgt voor meer snelheid als dat je een externe firewall hebt, dit HAD ik dus ook.
2. Veel activex controls worden geblokkeerd en dus drukken me ouder/broers niet zomaar op "JA", en dus vaak minder spyware (als je op verkeerde sites zit)
3. Het systeem is een stuk stabieler en sneller geworden (onder andere ook door de firewall)
4. Geen externe software nodig voor popup blokkering (of geen andere browser).