Sony TV die Schokken geeft volgens Sony ?

Pagina: 1
Acties:

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 16:35
ik heb de Sony KV-32HQ100 TV net een half jaar, nu werd ik vanochtend opgebeld door hun dat ze die willen komen maken want het is gevaarlijk, ik mag nu tot dat ze langs komen mijn tv niet meer aanzetten............

aangezien dat ding net een half jaar oud is en best prijzig was ben ik hier niet echt blij mee dat ze die TV open gaan maken, kan ik nu gewoon een nieuwe TV eisen ? zelfde model goed uit de fabriek of een andere Sony TV in de zelfde klasse ?

BarryMel

Verwijderd

Dit in verband van productiefout?

Gebeurt wel eens....

• barrymel
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 16:31:
Dit in verband van productiefout?

Gebeurt wel eens....
ja, de speakers zouden een schok kunnen geven, geen idee hoe want de speakers zitten achter plastic weg gemonteerd

BarryMel

Verwijderd

En ook al is je TV uitgetrokken... blijf er maar vanaf want voor zover ik weet kan er nog veel spanning opstaan die heel veel 'pijn' kan doen of erger.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nee, je kan geen nieuw model eisen.. Ze fixen gewoon iets wat problemen kán geven...

Wise enough to play the fool

• barrymel
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 16:34:
En ook al is je TV uitgetrokken... blijf er maar vanaf want voor zover ik weet kan er nog veel spanning opstaan die heel veel 'pijn' kan doen of erger.
ja zo'n beeldbuis daar kan flink wat inzitten toch ? maarja, dat ding doet het al een half jaar en nog geen schok gehad en nu mag ik um opeens niet gebruiken tot ze langs zijn geweest

maar ja, is het mogelijk om gewoon een nieuwe tv te eisen aangezien dat hij net een half jaar oud is en hun gewoon een goed product horen te leveren en niet een gerepareerde tv ?

BarryMel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een vervangende tv tijdens reparatie mag je best vragen (als ze hem opsturen). Maar zla ze het ter plekke fiksen is het zo voorbij.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Een nieuwe eisen gaat inderdaad wel heel ver, ik zou het al prima service vinden dat ze dat ding bij jou thuis gewoon komen maken en geen gezeur met opsturen en dergelijke. En ik mag aannemen dat het echt vakmensen zijn die niet zomaar je tv verbouwen tot aquarium ofzo.

Verwijderd

Dit moet je goed begrijpen..de mensen van sony hebben zo gezegd dat je van tv moet afblijven omdat het een verwonding kan meebrengen als je het aanzet.

En dat is pas slecht voor hun imago, omdat het goedgekeurd met veiligheidsstempel of something.

Dus als je het aanzet, heb je risico dat je gewond kunt raken of zelfs dood kunt gaan. Zeker met zeer hoog voltage in beeldbuis en dat in productiefout.

• barrymel
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 16:40:
Dit moet je goed begrijpen..de mensen van sony hebben zo gezegd dat je van tv moet afblijven omdat het een verwonding kan meebrengen als je het aanzet.

En dat is pas slecht voor hun imago, omdat het goedgekeurd met veiligheidsstempel of something.

Dus als je het aanzet, heb je risico dat je gewond kunt raken of zelfs dood kunt gaan. Zeker met zeer hoog voltage in beeldbuis en dat in productiefout.
ja daarom, dan moet ik toch een nieuwe kunnen eisen, ik ben al een half jaar in gevaar zonder dat ik dat wist..........

BarryMel

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is er het volgende aan de hand:

- er is nog niemand die een schok van deze TV heeft gekregen

- Het zou kunnen zijn dat het zonder modificatie ooit een keer zou kunnen gebeuren dat er een schok optreed. Echter van een levensbedreigende schok is bij mijn weten geen sprake.

- Sony gaat gratis dit probleem verhelpen en als je even belt dan komen zij bij je langs. Tevens verzoekt de eigenaren zolang deze modificatie nog niet gedaan is, de TV voorlopig uit te laten.

- Het grootste gevaar van een Sony KV-36HQ100 is dat als je hem verplaatst, je door het gewicht een hernia kunt oplopen.

- Bij defecten is het zo dat als deze binnen twee weken geconstateerd zijn, je bij de meeste bedrijven een nieuw model kunt krijgen.

- Als defecten na deze twee weken maar binnen de garantieperiode optreden, de fabrikant dit gratis dient te verhelpen, maar niet voor het vervoer van het defecte apparaat hoeft te verzorgen of te betalen.

- Maar gezien het gegeveen dat het een productiefout is, het van Sony wel zo aardig is dat zij meteen bij je langs komen.

Verwijderd

Je moet gewoon meewerken.. Sony is juist goed bezig, dat ze voor hun fout uitkomen! En het terplekke thuis gaan herstellen, dat is juist service!!
Dan weet je tenminste dat je een veilige tv hebt. ;)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En dan komen er een stel mannen met een busje die je TV inladen en dag tv? :?.

Maw: is dit 4 real? Hoe weet Sony jou te benaderen? Ik heb een JVC maar ik zou niet weten hoe JVC aan mijn gegevens moest komen. Of ben je gebeld door je winkel?

• barrymel
Servor schreef op 06 november 2004 @ 17:45:
En dan komen er een stel mannen met een busje die je TV inladen en dag tv? :?.

Maw: is dit 4 real? Hoe weet Sony jou te benaderen? Ik heb een JVC maar ik zou niet weten hoe JVC aan mijn gegevens moest komen. Of ben je gebeld door je winkel?
Sony belde dat ze van de winkel hadden door gekregen dat ik zo'n tv had gekocht en ik had hem ook geregistreerd, ik kreeg van Sony toen zo'n U40 mini cameratje toe gestuurd

BarryMel

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Waarom denk je recht te hebben op een nieuwe tv? Hij is na de reparatie toch niet minder dan nu?
Ik heb het idee dat je bezig bent het onderste uit de kan te halen. Wees blij met de service en je U40. Het is Amerika niet.

• barrymel
snugger schreef op 06 november 2004 @ 20:15:
Waarom denk je recht te hebben op een nieuwe tv? Hij is na de reparatie toch niet minder dan nu?
Ik heb het idee dat je bezig bent het onderste uit de kan te halen. Wees blij met de service en je U40. Het is Amerika niet.
u40 was een actie toen dat je die er bij kreeg, ik hou nie van spul dat open is geweest, heb er geen vertrouwen meer in dus koop meestal nieuwe dan :)

iemand nog interesse in een KV-32HQ100 ? :)

BarryMel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

barrymel schreef op 06 november 2004 @ 22:15:
[...]

eh.. ja.. eigenlijk wel :)

Wise enough to play the fool

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Bij me nieuwe Daewoo tv kreeg je ook een enorme optater als je de kunststof behuizing aanraakte als je em aanzette, deed echt enorm pijn, ik heb toen een andere van de winkel gekregen waar ik em gekocht heb.

Als een tv open is geweest doet hij het nog net zo goed als daarvoor, vergelijk het met je computer die je open maakt, daar wordt ie ook niet slechter van.
Waarschijnlijk zetten ze er een nieuw component in oid.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Een nieuwe TV eisen omdat je gratis service krijgt van Sony is wel erg extreem. Als je al iets kan eisen is het wel dat ze je een goede inschatting kunnen geven van de tijd en duur van hun bezoek aan huis. :)

Verwijderd

[...]

u40 was een actie toen dat je die er bij kreeg, ik hou nie van spul dat open is geweest, heb er geen vertrouwen meer in dus koop meestal nieuwe dan :)

Pssst: De meeste TV's zijn in de fabriek ook al eens open geweest. :P

Serieus: inderdaad is het vaak met apparaten welke in de beginperiode mankementen vertonen, dat deze vaak kuren blijven vertonen. Hier is echter geen sprake van dat er iets kapot is, maar een kans dat als er iets inwendig kapot gaat, dat er eventueel spanning op de behuizing kan gaan staan. De kans dat er iets intern kapot gaat is natuurlijk erg klein en het is totdus nog nooit gebeurd met dit model, maar voor alle zekerheid gaat Sony een extra zekerheidje aanbrengen. Deze aanpassing stelt niet veel voor, ze komen er voor bij je langs en wordt meteen ter plekke in een paar minuten gedaan.

Zie ook dit Sony servicebericht.

Niet bedoeld als flame, maar eigenlijk vind ik dat je een beetje zit te zeuren. Als je Sony nou eventjes gebeld had in plaats van hier hysterische berichten als 'verkeerde in levensgevaar' te posten, dan had je waarschijnlijk al lang weer kunnen genieten van een voortreffelijke Sony TV.

• barrymel
nou ze zijn vanochtend geweest voor de aanpassing , er werdt een plaatje ingezet en een paar tyrapjes (schrijf je die dingen zo ? :) ) en dat was het, misschien had ik mij er inderdaad een beetje te druk om gemaakt......... :P

BarryMel

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Koop je ook steeds een nieuwe auto als de motorkap een keertje open moet? ;)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• barrymel
MokerHamer schreef op 09 november 2004 @ 16:37:
Koop je ook steeds een nieuwe auto als de motorkap een keertje open moet? ;)
dat wordt een duur geintje met de ruiterwisservloeistof bij vullen :P

BarryMel

Verwijderd

Maar je hebt toch al een enorme schok gehad en een dag half lam in een stoel moeten zitten? :+

Omruilen voor een 100+cm plasma om het goed te maken 8)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik vind het echt wel netjes dat Sony zelf contact opneemt en zelf langskomt om het (eventuele) euvel te verhelpen. Lijkt erop dat het bedrijf haar verantwoordelijkheid neemt. Als ik jou was zou ik zeker niet gaan klagen, want zulke service is lang niet bij elk bedrijf een normale gang van zaken!

Er kan altijd iets mis gaan. Als het netjes opgelost wordt, dan lijkt me dat geen probleem.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]

Als je niet wil dat hij opengaat bel je ze toch gewoon af?

Overigens, volgens mij denk je te zwaar over openmaken :P. Vier schroeven eruit, kap eraf en hij is open. Is hij dan anders? Nee toch? Kan je meteen even stofzuigen :Y) (Niets aanraken, zeker geen dingen die er als condensators uitzien dan he B)).

En éigenlijk vind ik dat je gewoon een ban moet krijgen. Wat is er voor een tweaker nou toffer dan een apparaat openmaken >:)
Pagina: 1