Dag dag,
Vandaag ben ik maar weer eens aan het knutselen geslagen met javascript, ach je moet toch weer eens wat maken en dus wou ik een scriptje maken die met behulp van een popup gegevens in een 'form field' kan zetten. Nu heb ik het al werkend zonder dynamisch scriptje maar nu gebruik ik een nieuw stukje script dat bij het submitten de juiste velden aangeeft en dan haalt de functie (teminste dat zou die moeten) de gegevens uit het huidige formuliertje en zet deze in de 'opener' oftewel het scherm waaruit deze popup is geopend.
code!, ik heb 2 bestanden.
1. popback.html
en 2. popback1.html
de oude code om 'de' gegevens van het ene formulier naar het andere te transporeren was als volgt.
daarin heb ik dus alle aansturingen (oftewel locaties waar de gegevens vandaankomen cq staan en waar ze heen moeten) staan. Nu wil ik dit dus variabel maken, zoals aangegeven in bovenstaande code alleen kan het volgens mijn script fieldValue niet vinden. Misschien logisch, misschien ook niet; maar ik weet niet waar de fout zit.
Iemand een idee?
enters ivm layout verneuking, moeten ze toch eens iets voor gaan bedenken (scrollbalk?)
Vandaag ben ik maar weer eens aan het knutselen geslagen met javascript, ach je moet toch weer eens wat maken en dus wou ik een scriptje maken die met behulp van een popup gegevens in een 'form field' kan zetten. Nu heb ik het al werkend zonder dynamisch scriptje maar nu gebruik ik een nieuw stukje script dat bij het submitten de juiste velden aangeeft en dan haalt de functie (teminste dat zou die moeten) de gegevens uit het huidige formuliertje en zet deze in de 'opener' oftewel het scherm waaruit deze popup is geopend.
code!, ik heb 2 bestanden.
1. popback.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <script language="javascript">
function popUp()
{
day = new Date();
id = day.getTime();
str = "page" + id + " = window.open('popback1.html', '" + id
+ "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=1,menubar=0,resizable=0');"
eval(str);
}
</script> |
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <form method="post" name="userinfo"> <input type="text" name="name"><br/> <input type="text" name="number"> - <a href="#" onClick="javascript:popUp();">Select</a><br/> <input type="submit" name="send" value="Verstuur"> </form> |
en 2. popback1.html
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="javascript"> function returnVariable(formName, fieldName, fieldValue) { // self.opener.document.forms['userinfo'].rights.value = document.forms['rights'].elements['number'].value; self.opener.document.forms[formName].fieldName.value = document.getElementById(fieldValue).value; window.close(); } </script> |
HTML:
1
2
3
4
5
| <form name="cijfertjes"> <input type="text" name="cijfer"> <input type="submit" name="Verzend" onClick="javascript:returnVariable('userinfo', 'cijfer', 'cifjertjes.cijfer');"> </form> |
de oude code om 'de' gegevens van het ene formulier naar het andere te transporeren was als volgt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| function ClickClick() { self.opener.document.forms['userinfo'].rights.value = document.forms['rights'].elements['number'].value; window.close(); } |
daarin heb ik dus alle aansturingen (oftewel locaties waar de gegevens vandaankomen cq staan en waar ze heen moeten) staan. Nu wil ik dit dus variabel maken, zoals aangegeven in bovenstaande code alleen kan het volgens mijn script fieldValue niet vinden. Misschien logisch, misschien ook niet; maar ik weet niet waar de fout zit.
Iemand een idee?
enters ivm layout verneuking, moeten ze toch eens iets voor gaan bedenken (scrollbalk?)