Toon posts:

Kabelsituatie thuis, 3 verdiepingen

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Thuis hebben we sinds een paar weken 2 tv kaarten erbij gekregen en hiermee zijn we aan het splitten geslagen om zo alle toestellen op de kabel te krijgen.

Dit uiteraard ten koste van de kwaliteit en nu hebben de bovenste 2 etages lichte ruis!

Nu heb ik hieronder een schematje gemaakt van hoe het er nu thuis uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.marsmellow.com/situatie.jpg

Wat ik van plan ben om te gaan doen is om nieuwe goede kabels aan te gaan schaffen (alles van hirschmann). Deze aan te sluiten m.b.v. van f connectoren tussen de splitters en dan aan de uiteindelijke kabel nog koppelstukjes van hirschmann.

Zal het nodig zijn om een versterker aan te schaffen?

Wat is volgens jullie het verstandigste om te doen, of is wat ik wil gaan doen al voldoende?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 11:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Waarom niet gewoon proberen? Je ziet vanzelf of je teveel signaalverlies hebt. Is dat zo, dan speer je naar de winkel om een versterker te halen

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Kabbelend watertje

Zijn dat actieve of passieve splitters? Als het passieve splitters zijn dan is het duidelijk waar je op moet investeren. Verder is het volgens mij niet echt verstandig om een gesplitte en versterkte kabel weer te gaan splitten en versterken (laat staan nog een keer).

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Ik denk wel dat een versterker nodig is. Wij hebben 1 tv op de benedenverdieping en 2 op de bovenverdieping en daar hebben wij een ook versterker voor. Het is wel goed dat alle koppelstukjes en kabels van goede kwaliteit zijn. Wat ons ook aangeraden werd, was een 2de aansluitdoos voor boven, net zoals je beneden in de muur hebt. (hirschmann is erg goed :))

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik dit proberen en als het nog steeds niet je van je het is gooi ik nog een versterker na het Chello kastje. Of kan ik die dan beter op de 2e etage plaatsen?

Het zijn btw passieve splitters

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Als ik jou was zou ik eerst eens een versterker installeren waar het signaal je huis binnenkomt en gesplitst wordt. Een versterker/splitter heb je van goedkoop tot de betere merken zoals Hirschmann. Goedkope modellen geven al een redelijke kwaliteit, die van Hirschmann een uitstekende kwaliteit.
Mocht de kwaliteit van het beeld op de bovenste verdiepingen dan nog tegenvallen dan zou ik inderdaad de kabels vervangen. Eerst zou ik dus proberen om een versterker/splitter te installeren! Hier kan je al behoorlijke kwaliteitsverbeteringen mee bereiken, dure kabels aanschaffen kan altijd nog.

Verwijderd

Topicstarter
Alles bij elkaar (kabels, connectoren, splitters en f connectoren) kom ik op een kleine 60 euro. Denk dat dat dus ook nog wel te doen is.

Beetje dubio nu, of alle kabels of eerst versterkertje proberen

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29
Volgens mij werd het signaal zwakker als je meer apparaten tegelijk aansluit. Gewoon als eerste apparaat (wel na het splitsen voor je kabelmodem!) een versterker zetten... Zet je 'm verder weg, dan ga je nl. ook ruis versterken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat klinkt inderdaad heel logisch en dat is me geloof ik is eerder verteld!

• Dr_oetker
  • Laatst online: 05-03 14:39
Een Hirschmann versterker kun je zelf vóór het splitsen van de kabelmodem plaatsen. Overigens verbetert dit niet de prestaties van je internetverbinding ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je betere (dikkere) kabels neemt en betere connectoren gebruikt, heb je hoogstwaarschijnlijk geen versterker nodig.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Het mooiste is dat je een versterker koopt met bijvoorbeeld 6 uitgangen. Voor elke TV en computer 1. Ja inderdaad dan lopen er wel 3 kabels naar de bovenverdieping, maar op deze manier is elke signaal helemaal appart in te stellen op de versterker zelf en kom je tot het beste beeld. Je kan namelijk ook te veel versterken!

Ohja je kan natuurlijk ook 1 versterker kopen en de rest met pasieve splitters verder verdelen (zoals de tekening zeg maar). Ik zeg niet dat het een veel slechtere oplossing is, maar op papier is de eerste manier het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:11 ]

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op de tweede etage een AFC 1641. (4 voudige tap-off). (Twee kabels naar de 3e etage!)
Op de eerste etage een AF1611 (enkelvoudige tap-off) en een GHV20 versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rosdorff/situatie.png
Blauw = eind-demping
Rood = Uitgangs-demping tap-off's (Kan je pdf's voor vinden op de Hirschmann ftp)
Zwart = kabeldemping (Kan je een rekensheet voor vinden op de Hirschmann site)

In dit schema heb je op elke aansluiting ongeveer 16 db demping. De versterker versterkt 0 tot 20 db, dus kom je mooi neutraal uit ten opzichte van je AOP.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-07 17:46
Wij hebben hier ehhh ff denken momenteel 4 tvs op 1 aansluiting zitten met een heleboel splitters. Maar het toppunt was 8 tvs, en we hadden eigenlijk niet zoveel last van ruis.... :)

Aap!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou wel een versterker gebruiken. En als je er 1 gebruikt koop dan gelijk een goede. niet zon goedkoop standaard dingetje. :)
Pagina: 1