Toon posts:

VPN en loginscript met Cisco VPN cliënt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
heb al zitten googlen en heb de forums al doorgespit maar ik kom er niet uit.

We hebben hier op het werk een Windows 2000 AD , vaste internet verbinding en een Cisco 3000 VPN concentrator.
De cliënts gebruiken Cisco VPN cliënt 4.04

Alles werkt mooi en onze buitendienstmannen kunnen lekker VPN'en
maar blijf met een probleem zitten, het loginscript.

Ik krijg het niet voor elkaar om het loginscript automatisch te laten lopen als de VPN cliënt wordt gestart, niet met een batch, niet met een grouppolicy, niet met de application launcher in de VPN cliënt. (Die application launcher begint namelijk al te lopen terwijl de gebruiker zich nog moet authenticeren.)

Heb nu maar een linkje gemaakt op het bureaublad naar het loginscript maarja.....
Onze gebruikers kennende gaat dat weer een hoop telefoontjes opleveren.....

Heeft iemand een idee hoe ik het loginscript altijd kan laten lopen als de VPN cliënt wordt gestart?

Verwijderd

Binnen de VPN client is er een optie waarbij de VPN client al wordt opgestart voordat men is ingelogd met het windows gebeuren. De optie bevind zich onder 'Options'--> 'Logon properties' , daar moet je iets aanvinken weet zo snel ff niet wat aangezien het hier niet op mijn desktop staat.

Nu is het dus mogelijk om eerst verbinding te maken met de VPN concetrator en daarna pas in te loggen op het netwerk, en dus wordt het login script dan wel gedraaid.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:15 ]

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Precies, gewoon vpn starten voordat je inlogt. Dan draaid hij het loginscript wel.

Tjielp... een vogel.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 15:50:
..niet met de application launcher in de VPN cliënt. (Die application launcher begint namelijk al te lopen terwijl de gebruiker zich nog moet authenticeren.)

[knip]

Heeft iemand een idee hoe ik het loginscript altijd kan laten lopen als de VPN cliënt wordt gestart?
Als ik in mijn VPN client kijk (4.0.5c) dan lijkt het er op alsof die application launcher start zodra je op connect klikt. Je zou eventueel een bepaalde wachttijd in een batchscript kunnen zetten, die lang genoeg is om zeker te weten dat de gebruiker ingelogd is.

Die optie om de VPN client op te starten voor het inloggen is trouwens handig, behalve als je eerst nog op je draadloze netwerk moet aanmelden :/ Als iemand daar een idee voor heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad de optie gevonden om de VPN client te starten voor je inlogt.
Alleen als ik dan probeer te connecten geeft hij:

"Error 30: The selected connection entry uses the Microsoft CryptoAPI certificate store. This connection entry can not be used until you have logged in to your workstation."

Heb inderdaad ook zitten denken aan een soort wacht functie om toch via de application launcher het loginscript te starten, heb alleen nog niet gevonden hoe je dat voor elkaar krijgt.

Edit:
Heb inmiddels een wacht tooltje gevonden genaamd sleep.exe.
Hiermee kan ik via de application launcher een batch bestand starten die
eerst even wacht en dan het loginscript start.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:02 ]