Ik ben momenteel bezig om een website te bouwen met behulp van ASP en Access. Ik ben bezig om een dynamisch menubalk te maken die een plaatje en de tekst van het plaatje uit een database haalt. Het combineren van de 6 tabellen werkt d.m.v. het UNION command nu goed. Alleen het probleem dat ik heb is dat ik in mijn code op verschillende plaatsen plaatjes staan die uit de database gehaalt worden. Deze staan op een vaste plaats gedefineerd in mijn code. Dus haalt hij het verkeerde plaatje op. Als ik iets toevoeg aan mijn database verschuift alles en haalt hij de verkeerde plaatjes op.
Nu is mijn vraag kan ik door een commando dat samen werkt met het SQL union commado zodat niet alles gelijk opschuif of kan dat ik kan opgeven uit welke tabel hij hem moet halen? Of moet ik dan met verschilllende queries gaan werken?
Nu is mijn vraag kan ik door een commando dat samen werkt met het SQL union commado zodat niet alles gelijk opschuif of kan dat ik kan opgeven uit welke tabel hij hem moet halen? Of moet ik dan met verschilllende queries gaan werken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <%
' Variabelen aanmaken
dim strDataPath, objConnection
'Adodb database path en type database toekennen
strDataPath= "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\Inetpub\wwwroot\aap\Database\test.mdb; Persist Security Info=True"
'Adodb connectie aanmaken en connection-string aanmaken
set objConnection=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnectString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"_
+ " Data Source= " & strDataPath & ";"_
+ " Mode=Share Deny None;User Id=;PASSWORD=;"
objConnection.ConnectionTimeout = 15
objConnection.CommandTimeout = 10
objConnection.Mode = 3 'adModeReadWrite
if objConnection.state = 0 then
objConnection.Open strConnectString
end if
dim strAccess, objRS, Menu_Naam, Menu_Link, Menu_Image, Menu_Sub,
Menu_Sub_Image, Menu_Sub_Link, Menu_Sub1, Menu_Sub1_Image, Menu_Sub1_Link
Menu_Naam=1
Menu_Link=2
Menu_Image=3
Menu_Sub=4
Menu_Sub_Image=5
Menu_Sub_Link=6
Menu_Sub1=7
Menu_Sub1_Image=8
Menu_Sub1_Link=9
strAccess= "SELECT * FROM Datacom UNION ALL SELECT * FROM Storage UNION ALL
SELECT * FROM Internet UNION ALL SELECT * FROM Telecom UNION ALL SELECT * FROM Security UNION ALL SELECT * FROM Special UNION ALL
SELECT * FROM Test UNION ALL SELECT * FROM Plaatjes"
set objRS=Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
objRS.Open strAccess,objConnection,3,3
arrRows=objRS.GetRows()
%> |
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 15:47 ]