Toon posts:

[WiFi] Router probs, sommige sites doen het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Heb gisteren een nieuwe router aangeschaft, een philips wireless basestation 11g (zie http://silverapp1.mycom.n...=NAM&productGroupCode=WAN)

Deze werkt in combinatie met een getweakte (sip_spoof tweak uit mijn hoofd) ISDN ADSL Acatel Modem goed, alleen sommige sites lijken het niet te doen. Heb zelf al een keer handmatig de DNS server ingesteld op die van andere providers (heb zelf planet), ook dat brengt geen soelaas. Zo deed gisteren de hele dag tweakers.net het niet en ook andere sites lijken onbereikbaar te zijn. Lag tweakers er gisteren soms uit?

Tevens is het zo dat hij bij het status scherm weergeeft dat de modem disconnected is, oftewel ik kan niet zien welke instellingen hij ontvangt van het modem. Dit zal wel goed staan, het Internet doet het immers, alleen toch vind ik het raar. Het modemlampje op het base station is oranje, kan iemand met dezelfde base station bevestigen dat dit klopt? De andere lampjes zijn namelijk blauw. In de manual staan over dit soort dingen niks, dus kom niet aan met RTFM ;)

Het probleem is dus dat sommige sites onbereikbaar lijken te zijn, terwijl andere sites het wel doen. Voor de rest is het een top apparaat, alleen de firewall mogelijkheden hadden wat uitgebreider gemogen als het aan mij ligt..

Verwijderd

Probeer eens de MTU-size aan te passen op je computer :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen (zodra ik thuis ben), maar het klopt dus dat tweakers er gisteren niet uitlag?

Verwijderd

Dat klopt ja, voorzover mij bekend.

Verwijderd

Topicstarter
MTU size aanpassen heeft geen nut. Wat ik heel raar vind is dat als het modem rechtstreeks op mijn pc is aangesloten alles wel goed werkt. Er gaat dus iets fout tussen het modem en de router. Mijn modem is tweemaal getweaked, eerst de DHCP_spoof tweak en daarna de SIP_SPOOF tweak.

Ik zit er sterk aan te denken (een van) deze tweaks terug te draaien, omdat ik denk dat dit de problemen veroorzaken. Het is alweer een tijd terug dat ik deze tweaks heb uitgevoerd, zo'n 2 jaar zo'n beetje, dus ik weet niet meer wat het nut precies was. Ik weet wel dat het de modem van een home naar pro tweakte en dat het dan ook een router werd. Nu ik een hardware-matige router heb, lijkt me dit volledig overbodig en lijkt het dus alleen maar problemen te veroorzaken.

Weet iemand de details van dit verhaal? Het is voor mij al heel lang terug. En stel dat ik het terugdraai, hoe zou het dan komen te werken in de nieuwe situatie, dus eerst de philips router waarop het home modem is aangesloten. Moet er dan gewoon weer ingebeld worden, of doet de router dit?

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met hardwarematige router (alleen met getweakte router/modems ;)) dus als iemand het een en ander wil ophelderen graag. Mss kan de titel ook iets verduidelijkt worden, want het probleem wordt nu wel iets complexer/genuanceerder..

Verwijderd

Topicstarter
*Kleine Kick*

Ik heb nu dus eigenlijk 2 vragen:
- Kan de modem in zijn oude staat hersteld worden en zo ja, hoe?
- Hoe komt de nieuwe situatie eruit te zien? Belt de router zelf in?

Alvast bedankt voor het meedenken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest om het modem in zijn oude staat te herstellen en dat lukt aardig, ware het niet dat ik het niet helemaal voor elkaar krijg.

Als ik de instellingen terugzet (dus dev_write, default settings laden en de winmxs_home.exe draaien) en vervolgens een vpn aanmaak dan werkt dit niet. Er gaat blijkbaar iets fout, ik denk de VPN. Vandaar de volgende vraag:

Hoe moet de VPN aangemaakt worden en welke ip instellingen moeten ingevuld worden bij de netwerkkaart waarop de modem is aangesloten?

edit: ik werk op dit moment met een getweakte modem, vandaar dat ik nu weer kan posten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmmiddels allemaal opgelost. Heb de modem teruggezet en de instellingen in de router gezet. Het werkt nu allemaal vlekkeloos.

Voor de belangstellenden, op http://www.bruring.com staat precies hoe je de modem kunt up -en downgraden. Als je Mxstream van Planet hebt staat op www.planet.nl welke instellingen je moet gebruiken voor de VPN (inbel)verbinding, deze instellingen moet je gebruiken voor je router.

Mzzls

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 23:13 ]

Pagina: 1