fxp-en werkt niet bij servers buiten de router

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb op mijn linux machine een fxp server draaien (proftpd/slackware). ftp-en werkt goed. De volgende stap was om te fxp-en. Mijn config file aangepast zoals ik de readme files.

code:
1
2
3
AllowForeignAddress          on   # Allow FXP (FTP to FTP transfers)
AllowStoreRestart            on   # Allow Upload Resumes
AllowRetrieveRestart         on   # Allow Download Resumes

Aangezien er verder niets valt in te stellen neem ik aan dat alles goed zit. Zeker omdat ik wel in mijn interne netwerk kan fxp-en.
Het probleem zit hem echter in het fxp-en als er 1 server buiten mijn router zit.

Ik heb al geprobeerd om de server in DMZ te zetten. Alle rechten op de map onder linux op 777 gezet zodat het zeker geen rechten kwestie kan zijn.

Ik heb verder de passive poorten in proftpd op 3761~3770 gezet en deze ook gemapped. Port 20/21 is ook naar de server gemapped.

De firewall staat verder helemaal uit.

De melding die ik krijg voordat hij zeg maar "hangt" (hij gaat iig niet verder met transferren):

code:
1
2
200 PORT command successful 
STOR aura-atw.sfv

Even nog een stukje uit xferlog:
code:
1
2
3
Fri Nov  5 16:41:48 2004 0 xxx.xxx.xxx.xxx 0 /data/home/frank/file1 a _ d r frank ftp 1 * c
Fri Nov  5 16:42:01 2004 0 xxx.xxx.xxx.xxx 0 /data/home/frank/file2 a _ d r frank ftp 1 * c
Fri Nov  5 16:47:10 2004 0 xxx.xxx.xxx.xxx 0 /data/home/frank/file3 a _ i r frank ftp 1 * i

[ Voor 14% gewijzigd door Zym0tiC op 05-11-2004 15:48 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!