Toon posts:

SGRAM SODIMM Recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een oude Hp pc staan en ik wil er een netwerkkaart in installeren. Deze krijg ik niet aan de praat. Nu is dat niet het probleem hier, ik ben echter op een vaag kaartje gestuit en heb geen idee wat dat is. Het is vergelijkbaar met intern geheugen alleen een heel stuk kleiner.
Het gaat om de computer: HP Brio Ba Model D75xx.
Er zit een sticker op met de tekst:

4MB SGRAM SODIMM
Recorder D8116-63001

Ik heb het eruit getrokken om te kijken of het ding nog werkt want ik dacht misschien is dat wel een kaartje welke ervoor zorgt dat er geen andere hardware dan van HP in de kast komt.
Het systeem werkt echter nog steeds en de netwerkkaart nog steeds niet. Heeft iemand een idee waarvoor dit vage SGRAM is?

Verwijderd

Ik denk dat het een videokaartgeheugen uitbreiding is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SGRAM werd op videokaarten gebruikt. Op dat soort oude bakken werd het meestal als SO-dimmetjes (ook wel te vinden op matroxen en atis) uitgebreid (van 4 naar 8MB of van 2 naar 4 of 6).

als het goed is moet je dan nu minder geheugen hebben voor je videokaart/chip

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is idd de uitbreiding van de onboard Matrox G200 of de ATi Rage Pro Turbo :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, ik heb het uiteindelijk bij Hp zelf kunnen vinden en wel hier:

http://h200006.www2.hp.co...ual/lpv08041/lpv08041.pdf.

Wat grappig zeg, dat had ik dus nog nooit gezien en was echt verbaasd.
Maar wat me nogmeer verbaasde is:
Toen de chip eruit was zij de pc (winXP professional) dat er 4 mb memory was op videokaart. Nu zit ie er weer in en nu is het nog steeds 4 mb?? :? .
Nou ja het zal allemaal wel.

Iig bedankt voor jullie antwoorden, ben ik weer wat wijzer geworden.

Thanx

/edit: Waarom kan ik de titel van de topic niet meer wijzigen en er solved voor zetten? Kan alleen het eerste bericht qua tekst wijzigen maar niet de topic titel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 15:19 ]