Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De TV-out van de geforce2 is een leuke gadget voor mooier beeld op je TV kon je beter een Matrox G400 og g450 nemen. Een kabel kan het wel iets verbeteren maar nooit zoveel dat hij van flets naar mooi helder gaatOp maandag 01 januari 2001 20:44 schreef Grrrrrene het volgende:
Ligt dit aan het feit dat ik een nogal goedkope s-vhs kabel gebruik, of is het gewoon zo dat de tv out meer als leuke gadget erop zit en dat het niet een echte kwaliteits-tv-out is?
je kan de kleuren wel wat verbeteren dmv. dat digital vibrance control
Verwijderd
Hoi,
Het klinkt misschien raar maar bij mij doet hij het beter met een composiet kabel dan met een svhs kabel (10 meter). Je zou dat kunnen proberen. TV-tool werkt ook prima, ik heb in ieder geval niets te klagen over de beeld kwaliteit van mijn GF2 mx (hercules).
suc6!
xirt
Het klinkt misschien raar maar bij mij doet hij het beter met een composiet kabel dan met een svhs kabel (10 meter). Je zou dat kunnen proberen. TV-tool werkt ook prima, ik heb in ieder geval niets te klagen over de beeld kwaliteit van mijn GF2 mx (hercules).
suc6!
xirt
tvtool werkt niet op de asus. Tvtool is vor brooktree chipsets. voor Chrontel heb je TVCC nodig
zelfde site overigens.........
http://come.to/tvout
zelfde site overigens.........
http://come.to/tvout
Verwijderd
Je ZOU natuurlijk ook gewoon het schuifje voor de kleursterkte (settings van de codec, ik neem aan DivX???) wat naar rechts kunnen zetten
Dat de TV-Out van Asus kaarten slecht zou zijn is echt slap gelul. Ik had een TNT met TV-Out en die gaf een perfect beeld, en m'n huidige Asus videokaart geeft een even goed beeld op TV. Je moet wel de blacklevel zo laag mogelijk zetten met TV CC 2000 zodat zwart echt pikzwart is (op een goeie TV), en verder hoef je niks te coriggeren. Als de blacklevel op z'n laagst staat dan is het beeld prima van kleur, hoog contrast, haarscherp, etc. Als m'n neefje SNES spelletjes bij me zit te spelen op een SNES emulator dan geeft dat nog beter beeld dan z'n eigen echte SNES
DVD films zien er ook perfect uit.
De default instellingen geven inderdaad een nogal flets beeld, en ik snap niet waarom ze dat doen. Ze zouden eigenlijk TV CC 2000 standaard bij de videokaarten moeten leveren, want je kan het beeld dan ook beter centreren en dergelijke. Zonder TV CC 2000 vind ik het beeld een stuk minder, dus misschien is het ook wel begrijpelijk dat mensen denken dat de TV uitgang slecht is.
De default instellingen geven inderdaad een nogal flets beeld, en ik snap niet waarom ze dat doen. Ze zouden eigenlijk TV CC 2000 standaard bij de videokaarten moeten leveren, want je kan het beeld dan ook beter centreren en dergelijke. Zonder TV CC 2000 vind ik het beeld een stuk minder, dus misschien is het ook wel begrijpelijk dat mensen denken dat de TV uitgang slecht is.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Om effe op de meesten te reageren:
Ik heb ook een coax kabel, ik vind alleen het beeld niet echt verbeterd (officieel geeft s-vhs ook beter beeld, dus daar ga ik mee door tenzij bij mij ook het tegengestelde geldt)
Ik heb een GF2MX gekocht omdat die leuke prestaties haalde, bovendien niet belachelijk duur was. Dat tv out was meer als leuke gadget, maar begint nu (met twinview) wat leuker te worden...
Ik zal tvcc eens proberen, ik gebruikte tot nu toe gewoon het nVidia spul (6.18 drivers geloof ik) en dan een optie als "full screen video mode" ofzo, i.e.g. die optie die via mediaplayer de film fullscreen naar je tv stuurt...
Ik heb ook een coax kabel, ik vind alleen het beeld niet echt verbeterd (officieel geeft s-vhs ook beter beeld, dus daar ga ik mee door tenzij bij mij ook het tegengestelde geldt)
Ik heb een GF2MX gekocht omdat die leuke prestaties haalde, bovendien niet belachelijk duur was. Dat tv out was meer als leuke gadget, maar begint nu (met twinview) wat leuker te worden...
Ik zal tvcc eens proberen, ik gebruikte tot nu toe gewoon het nVidia spul (6.18 drivers geloof ik) en dan een optie als "full screen video mode" ofzo, i.e.g. die optie die via mediaplayer de film fullscreen naar je tv stuurt...
Verwijderd
Er zit ook verschil van beeldkwaliteit in de gebruikte TV-Encoders op de kaart, ik heb een MSI StarForceMX met Conexant Bt698 TV-Encoder
die geeft het beste beeld, ik meen dat de Leadtek serie de zelfde Encoder gebruikt!
http://www.HardwareXpo.net/816.html
die geeft het beste beeld, ik meen dat de Leadtek serie de zelfde Encoder gebruikt!
http://www.HardwareXpo.net/816.html
Verwijderd
Ik heb er ook niet zo last van... (asus 7100) Je hebt wel meer als je de desktop op je tv hebt..
maar met een divx op fullscreen verdwijnen de fletse kleuren bij mij...
maar met een divx op fullscreen verdwijnen de fletse kleuren bij mij...
Ik vind de tv-out kwaliteit van mijn Leadtek WinFast G2 MX behoorlijk goed. In elk geval minstens zo goed als wat via de kabel binnenkomt. (beter vergelijkingsmateriaal heb ik niet).
Het fletse beeld heb ik idd met de controls van TVtool (die overigens ook bij de nVidia-drivers zitten) makkelijk bij kunnen stellen.
Het fletse beeld heb ik idd met de controls van TVtool (die overigens ook bij de nVidia-drivers zitten) makkelijk bij kunnen stellen.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Hallo, Ik heb een Powercolor GeForce 2 mx video kaart en ik krijg alleen zwart-wit op mijn tv. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Scart- kabel misschien? Heb alle pal uitvoeringen al geprobeerd
Op maandag 19 februari 2001 13:25 schreef Tinus2001 het volgende:
Hallo, Ik heb een Powercolor GeForce 2 mx video kaart en ik krijg alleen zwart-wit op mijn tv. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Scart- kabel misschien? Heb alle pal uitvoeringen al geprobeerd
Bij (de meeste) Philips TV's is dat onder het klepje de knop die linksboven zit op je afstandsbediening.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Jeses, wordt mijn topic omhoog gehaald 
Euhm, bij mij lag dat aan een kapotte svhs kabel (kabelbreuk)... Met een nieuwe was dat opgelost. Het probleem opzich heb ik nooit gepost, maar mocht je er iets aan hebben...
Euhm, bij mij lag dat aan een kapotte svhs kabel (kabelbreuk)... Met een nieuwe was dat opgelost. Het probleem opzich heb ik nooit gepost, maar mocht je er iets aan hebben...
Pagina: 1