Applicatie voor binnekomende goederen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 19:59
Momenteel zijn wij op de zaak bezig met het inrichten van het nieuwe pand.
Het bedrijf waar ik werk krijgt per dag ongeveer 20 zendingen binnen door magazijnmedewerkers die dus gescheiden van het kantoor zitten in het magazijn.
Nu is het zo dat elke accountmanager graag wil weten welke spullen er voor zijn klant binnen zijn gekomen. Omdat de magazijnmannen zich niet bezig houden met bestellingen, maar alleen met het ontvangen van goederen, weet de magazijn man niet welk produkt voor welke accountmanager is.
Momenteel wordt er een emailtje door de magazijnman verstuurd naar ALLE accountmanagers dat er dit en dat produkt is binnengekomen, en dat 20 keer per dag.
Hierdoor hebben we dus onnodig veel email verkeer binnen het bedrijf.

Mijn wens is, om ter hoogte van de verkoopafdeling (waar alle 8 accountmanagers zitten) een scherm (17" TFT) op te hangen, met hierin een soort status scherm van welke goederen zijn binnengekomen. De magazijnmannen kunnen dus op de een of andere manier (zij het per email zij het op een andere wijze) hierin produkten laten verschijnen die binnen zijn gekomen.
De accountmanager ziet dat zijn produkt is binnengekomen, logt in op het systeem, en vinkt zijn bestelling af. Het binnengekomen produkt wordt niet meer getoont op het scherm, zodat er weer ruimte is voor nieuwe produkten.

Nu is het natuurlijk makkelijk om een access database te maken, maar het probleem is dat op een 17" TFT dit niet van een afstandje te zien is. Het idee is dus dat ik een soort van lichtkrant heb die de produkten rollend laat zien(dus groot formaat). Aan het einde van de dag worden alle vermeldingen gewist op de lichtkrant maar blijven wel in het systeem staan, zodat eventuele accountmanagers altijd kunnen terugkijken op historie door in te loggen op het systeem.

Heel verhaal, maar zijn hier kant-en klare toepassingen voor? Ik heb een pc'tje wat als server gaat dienen hiervoor, dus dat zal geen probleem opleveren. Graag jullie op-en aanmerkingen alsmede oplossingen hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door activeX1 op 05-11-2004 14:43 ]

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:24

Bleh!

:)

Volgens mij kun je dat wel in access doen in combinatie met Visual Basic (for Applications).

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 13:36
ik heb het idee dat je het veel te moelijk / mooi wil maken

gewoon een voorraad pakketje met inkoop module en je bent toch klaar ??

inkoop ordertje maken, spulletjes komen binnen, magazijn medewerker vinkt af, en misschien automatisch e-mailtje (of zelfs SMS) genereren ?

[ Voor 4% gewijzigd door Bud_s op 05-11-2004 14:52 ]

• Bleh!

Bleh!

Dat lijtk me ook een goed idee. Ging er eigenlijk wel vanuit dat TS al naar kant-en-klare dingen had gekeken en/of liever zelf wil knutselen ;)

Verwijderd

hmm als je nou eens een simpele web app schrijft, dan kan iedereen erbij via de webbrowser. Eenvoudig te schrijven in asp ofzo, met een access databaseje

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 19:59
Dit soort kant-en-klare oplossing had ik al. Zelf heb ik al met domino een database gemaakt, waar dit soort dingen ingezet kunnen worden, maar wens is om dit te doen met een lichtkrant. (niet alleen functionaliteit, maar staat ook wel leuk dat mensen op een lichtkrant kunnen zien wat er binnen is).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voldoet een eenvoudig intranet pagina niet voor zoiets? Misschien een klein mysql tabelletje hiervoor maken en klaar is kees. Of als jullie niet hierover beschikken een simpel vb programmaatje zoals hierboven al is aangedragen.

• Bleh!

Bleh!

Hoeft niet eens met mysql. Via ODBC kun je ook access e.d. benaderen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bleh schreef op 05 november 2004 @ 15:17:
Hoeft niet eens met mysql. Via ODBC kun je ook access e.d. benaderen.
Precies, dat kan ook. Mogelijkheden te over lijkt mij. De TS moet gewoon even alle mogelijkheden op een rijtje zetten en een keuze maken. Dit lijkt me niet een al te moeilijk probleem.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Vraag je eerst even af wat het probleem is. De broadcast emails kan je toch vervangen door een email naar een order-afhandeling-systeem die dan weer een email oid naar de opdrachtgever stuurt. Wat een lichtkrant daar aan toevoegt is me niet helemaal duidelijk.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maak desnoods 1 mailbox waarin alle accountmanagers kunnen kijken !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Heb het idee dat het te mooi en te ingewikkeld moet worden. Maar je heb toch van die lichtbalken ? Als je het dan echt mooi wilt hebben doe het dan op zo'n manier. Je kent ze wel die dingen die in snackbars hangen

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

om nog maar een optie in de groep te gooien, laat de magazijn mensen ergens hun data inmikken en je poept dat weer uit in een rss feed (web form + mysql) laat de accountmanagers wticker(windows) instaleren (rss reader).

Met wticker kan je bv de rss feed als ticker voorbij laten komen, als men klikt op een topic kan men weer naar een webpagina met dat item en dan een bewerking doen.

KDE heeft trouwens ook een ingebouwde rss ticker.

Je programmeert het in 2 uur (inc testen)

[ Voor 13% gewijzigd door it0 op 05-11-2004 16:50 ]

• Bleh!

Bleh!

Mooi hé? Wat er allemaal mogelijk is! :*)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
http://www.ofbsoftware.nl

mooi pakketje (gebaseerd op access) wij gebruiken het zelf ook op het werk (voor zon beetje alles, van inkopen/verkopen/offertes en inboeken van goederen)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1