[win2003]access denied op roaming profiles

Pagina: 1
Acties:

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een heel vreemd probleem.
Ik heb een windows 2003 enterprise server draaien, met een active directory.
Nu krijg ik de hele fijne melding dat ik geen toegang tot de profielen van gebruikers heb.
En ja ik heb in de group policy van de gebruikers bij ->computer configuration -> Administrative templates -> system -> user profiles , add the administrators security group to roaming profile users , enabled...
En natuurlijk heb ik gpupdate uitgevoerd. De NTFS rechten gecontroleerd...
Users pas aangemaakt NADAT ik de policy had ingesteld.

Ik snap er echt helemaal niets meer van..... :?

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

op welk niveau heb je deze policy aangemaakt? in de OU waar de users zitten ? domain wide??? meer informatie graag.

• Tije
mutsje schreef op 05 november 2004 @ 14:28:
op welk niveau heb je deze policy aangemaakt? in de OU waar de users zitten ? domain wide??? meer informatie graag.
In de ou waar de users zitten

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Behalve NTFS rechten, moet je ook ff de share rechten checken. Wellicht zit het daar scheef.

• pbd
  • Laatst online: 19-04 17:46

pbd

Heb even geen server bij de hand ;) maar ipv computer configuration user configuration kiezen? Want computer config settings worden toegapst op de computers in de ou en niet de users.

• Tije
FCVD schreef op 05 november 2004 @ 14:37:
Behalve NTFS rechten, moet je ook ff de share rechten checken. Wellicht zit het daar scheef.
Die rechten kloppen ook, je moet namelijk op de share rechten van de profiles dir.
Iedereen volledige toegang geven, anders krijg je problemen met je profielen...

• Tije
HomeY schreef op 05 november 2004 @ 14:38:
Heb even geen server bij de hand ;) maar ipv computer configuration user configuration kiezen? Want computer config settings worden toegapst op de computers in de ou en niet de users.
Daar heb ik uiteraard al gekeken maar daar is deze optie niet mogelijk.

Verwijderd

De policy setting "Add the administrators security group to roaming user profiles" is alleen beschikbaar in de Computer Policy. Wijzig dus de policy in de OU(s) waar je computer objecten zitten.

• Tije
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:43:
De policy setting "Add the administrators security group to roaming user profiles" is alleen beschikbaar in de Computer Policy. Wijzig dus de policy in de OU(s) waar je computer objecten zitten.
Bij mijn vorige installatie was dit niet nodig, en de huidige unit waar de computers inzitten kan geen policy krijgen...

Edit: ik heb even een nieuwe OU eengemaakt, daar dezelfde policy op ingesteld alle computers daar ingezet. Maar dit wil ook niet werken.... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Tije op 05-11-2004 14:49 ]

Verwijderd

Tije schreef op 05 november 2004 @ 14:46:
[...]

Bij mijn vorige installatie was dit niet nodig, en de huidige unit waar de computers inzitten kan geen policy krijgen...
:? Heuh? Hoe krijg je dan andere computer specific policies gedistribueerd?

*edit*

Laat me raden, jouw computer objecten stonden in cn=Computers (de standaard container waar computerobjecten in trecht komen, maar dit is geen OU, vandaar!). Daar kun je inderdaad geen GPO's opzetten. Wil je dat wel, dan moet je ze op domain niveau zetten.

Stom van me dat ik dat niet eerder doorhad, ik move ze standaard altijd in een OU om vervolgens met policies aan de gang te gaan. Dat is zo'n gewoonte geworden...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 15:18 ]

• Tije
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:48:
[...]

:? Heuh? Hoe krijg je dan andere computer specific policies gedistribueerd?
Nee ik heb volledige rechten, ik ben administrator op deze server... En de rest van het netwerk

Maar ik bedoel dat mijn computers niet in een OU zitten, maar in een ander soort unit. Waar ik geen policy op kan geven.
Wat ik nu heb gedaan is een nieuwe OU aanmaken en daar alle computers naartoe gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Tije op 05-11-2004 14:52 ]

Verwijderd

Tije schreef op 05 november 2004 @ 14:46:
Edit: ik heb even een nieuwe OU eengemaakt, daar dezelfde policy op ingesteld alle computers daar ingezet. Maar dit wil ook niet werken.... :?
Als je op die specifieke computers RSOP.MSC start. Hoe komen je policies door? Zie je foutmeldingen?

• Tije
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:50:
[...]

Als je op die specifieke computers RSOP.MSC start. Hoe komen je policies door? Zie je foutmeldingen?
Ik krijg geen foutmeldingen maar als ik op een specifieke computer in de policys kijk neemt hij blijkbaar niet de desbetreffende policy mee....
Alle andere policys worden wel goed geladen..

Verwijderd

Tije schreef op 05 november 2004 @ 14:54:
[...]

Ik krijg geen foutmeldingen maar als ik op een specifieke computer in de policys kijk neemt hij blijkbaar niet de desbetreffende policy mee....
Alle andere policys worden wel goed geladen..
Trouwens, heb je na het verplaatsen wel je computers herstart? Ook komen policies soms pas na een aantal keer opstarten door. Wil je dit voorkomen, dan dien je Fast Logon uit te zetten:

Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon\Always wait for the network at computer startup and logon

Zie ook Microsoft TID: 305293

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 15:09 ]

• Tije
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 15:06:
[...]

Trouwens, heb je na het verplaatsen wel je computers herstart? Ook komen policies soms pas na een aantal keer opstarten door. Wil je dit voorkomen, dan dien je Fast Logon uit te zetten:

Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon\Always wait for the network at computer startup and logon

Zie ook Microsoft TID: 305293
Problem solved :)
Eigenlijk ook nogal stom... maarja.
We hebben tussendoor nog weleens gereboot, maar waarschijnlijk lag het aan die setting...
Pagina: 1