[98] Windows 98 netwerkshare werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 14:24
Hallo,

Wij hebben hier 5 win2k servers met verschillende share's, verschillende win2k clients die goed draaien, vanwege apparte software ook een win98 client die ook inlogd op server, draaide eerst goed maar sinds gisteren een foutmelding bij opstarten, veilige modus opgestart en werkt weer goed behalve 1 netwerkshare
De share's van server 1,3,4,5 werken goed, kan hij ook zien maar de share op server2 kan hij niet maken, in netwerkomgeving ziet hij wel server2 maar kan niet inkomen, geeft melding dat netwerkpad niet gevonden kan worden
Op de Win2k clients werkt de share wel nog gewoon goed

Wat ik geprobeerd heb is DNS controle, Wins controle, geen firewall, de host en lmhost regels toegevoegd met ip adres en servernaam

Opnieuw installeren is geen optie vanwege de vele soorten software die er opstaan

Kan wel pingen naar alle servers, inclusief nr2

Server02 opnieuw opstarten maakt ook niet uit

Netwerkkaart is ook goed, keertje weggegooid en weer opnieuw laten installeren, maakte ook niets uit

Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Ora et Labora op 05-11-2004 15:53 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Kan je die server 2 wel pingen vanaf de win98?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 14:24
yep, dat lukt wel

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Ik meen een keer gehoord te hebben dat de useraccount waarmee je aanlogt op de win98 machine bekend moet zijn met hetzelfde password op de win2k machine, hij probeert namelijk te authenticeren met die username.
Als je in een domein hangt mag dit natuurlijk niet uitmaken, maar ik zou het ff checken.
Anders eens proberen die share op de server een keer opnieuw aan te maken?

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)