[BP6] Max RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 13:17
Ik heb nu 512 MB RAM op mijn oude BP6 zitten waarop mijn Debian server draait.
1*256 en 2*128.

Omdat ik sinds kort vmware heb verplaatst van mijn workstation naar mijn server, loop ik nu natuurlijk al snel tegen een ramprobleem aan. Ik moet dus meer hebben. Nou kan volgens Abit de BP6 maar 768MB aan ram aan, dus 3*256MB. Das dus eigenlijk nog te weinig. Wil graag op zijn minst 1GB hebben. Ik heb me al rot gezocht naar mensen met ervaringen over wat er gebeurt als je een 512 reepje in een slot stopt. Niks over te vinden. Het enige wat ik een paar keer ben tegen gekomen, is dat de plank raar kán gaan doen als je er high-density ram in zet. Dus PC100 zou the way to go moeten zijn.

Maar voor ik nou 3 reepjes van 512MB PC100 ga bestellen, kan iemand me vertellen of het gaat werken? M.a.w, draait iemand een BP6 met meer als 768MB aan RAM?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 12:36

Tjark

DON'T PANIC

De kans is groot dat het nieuwe huidige geheugen een te grote dichtheid heeft. Tijdje geleden in m'n (ex) BP6 een 256mb dimm geduwd, maar er was maar 128mb aan te spreken. Misschien op de bp6 fora te vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door Tjark op 05-11-2004 13:06 ]

*insert signature here

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Moederbord maakt gebruik van de Intel 44BX chipset welke maximaal 768MB ondersteunt.
Dus meer zal niet lukken. Je kunt er wel meer in stoppen, maar dat herkent ie niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

What the hell heeft dit met videoplanken en beeldkanonnen te maken :?

Maargoed, jouw antwoord is te vinden in de FAQ van het juiste subforum: PMG FAQ. Kijk aldaar onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?". En je hebt mazzel, het 440BX chipset wordt daarin als voorbeeld genomen ;)

Dit topic is gesloten.