Alles van waarde is weerloos
???????HenkSchouten schreef op 05 november 2004 @ 12:58:
Op onze omgeving werken we met Global Groups. Nu ben ik op zoek naar een manier / tool die weergeeft op welke directories de Global Group rechten heeft.
Dus in een tree met 1 directory en 70 sub (sub) directories, wil ik de namen van die directories waar de Global Group rechten heeft.
Operatingsystem?
Iets meer info dus
[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 05-11-2004 14:19 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
accessenum van www.sysinternals.com kan je hier prima bij helpen
Verwijderd
Met de volgende tool: http://setacl.sourceforge.net. Hiermee kun je van directories en subdirectories de ACL's dumpen. Enige voorzichtigheid geboden, de commandline parameters zijn een beetje cryptisch, maar er staan een aantal voorbeelden op de site.
Let wel, het is niet erg netjes om Global groups te gebruiken om security op directories te zetten. Het is beter als je het als volgt doet:
A-G-L-P
Of, in volledige benamingen:
Account -> Global Group -> LocalGroup -> Permissions (on resource)
Let wel, het is niet erg netjes om Global groups te gebruiken om security op directories te zetten. Het is beter als je het als volgt doet:
A-G-L-P
Of, in volledige benamingen:
Account -> Global Group -> LocalGroup -> Permissions (on resource)
Verwijderd
Ah, die kende ik nog niet, leuk tooltje, dank je!mutsje schreef op 05 november 2004 @ 14:21:
accessenum van www.sysinternals.com kan je hier prima bij helpen
Bedankt, dit is een stap in de goede richting. Is er ook iets waar je de naam van de (Global) Group ingeeft en dan de mappen/bestanden waar deze rechten op heeft uitleest?
[ Voor 83% gewijzigd door HenkSchouten op 05-11-2004 15:32 ]
accesenum is vooral handig om 2 citrix servers met elkaar te vergelijken de ene sla je op in txt daarna lees je de andere uit en kijk en vergelijk waar je fouten zittenVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:27:
[...]
Ah, die kende ik nog niet, leuk tooltje, dank je!
Topicstarter,
Het is ook de bedoeling dat je zelf iets doet het is geen we kouwen het je voor forum
HenkSchouten,
Ik mis in je topic wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen. Er zijn behoorlijk veel tools te vinden (en ook in Windows zelf - cacls.exe bv.) die de rechten kunnen dumpen van objecten op het filesystem, en veelal zijn ook op GoT wel terug te vinden dus ik gok dat met enige moeite je wel een en ander had kunnen vinden
Geef verder nog even aan welke Windows versie het hier over gaat zodat ik dat in je topic titel kan zetten - zie ook de Windows Operating Systems Policy
Ik mis in je topic wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen. Er zijn behoorlijk veel tools te vinden (en ook in Windows zelf - cacls.exe bv.) die de rechten kunnen dumpen van objecten op het filesystem, en veelal zijn ook op GoT wel terug te vinden dus ik gok dat met enige moeite je wel een en ander had kunnen vinden
Geef verder nog even aan welke Windows versie het hier over gaat zodat ik dat in je topic titel kan zetten - zie ook de Windows Operating Systems Policy
Betreft Windows 2000 server en Windows 2003 Server
Ik heb diverse tools geprobeert: security Explorer, Accesenum, Findgrp, groupmembershipTracker, enzovoort.
Nu heb ik het gevonden!!! DumpSec van http://www.somarsoft.com
Ik heb diverse tools geprobeert: security Explorer, Accesenum, Findgrp, groupmembershipTracker, enzovoort.
Nu heb ik het gevonden!!! DumpSec van http://www.somarsoft.com
Pagina: 1