Toon posts:

[MySQL]verbinding met linux server

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil met het volgende script een verbinding maken met een linux server via een w2k server:

<?PHP

mysql_connect("10.0.0.2:3306","root","password");
mysql_select_db("database");

?>

Wat hij dan zegt is: "Lost connection to MySQL server during query"

Ik heb het ook al geprobeerd met een ODBC (driver) en dat gaf hetzelfde resultaat. Ik kan niets vinden op internet wat mij verder helpt :'(

Dus kan jij mij verder helpen dan: _/-\o_ (vind ik dat knap)

ps. is dit genoeg informatie?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Erg suf maar; haal die poort eens weg achter het IP, zou het met de door jou geleverde informatie verder ook niet weten. Staat poort 3306 wel open etc? (Is de mysql server dus uberhaupt wel te bereiken.)

[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 05-11-2004 12:39 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
MaxBurn schreef op 05 november 2004 @ 12:37:
Erg suf maar; haal die poort eens weg achter het IP, zou het met de door jou geleverde informatie verder ook niet weten. Staat poort 3306 wel open etc? (Is de mysql server dus uberhaupt wel te bereiken.)
ja, ik heb al geprobeerd de port erachter weg te laten, dat geeft hetzelfde resultaat. De port staat open. De server is te bereiken door te pingen en zit in hetzelfde segment. Dus dat is niet het probleem!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met die twee regeltjes die jij geeft kan de server helemaal niet "Lost connection to MySQL server during query" zeggen, want je hebt nergens wat staan wat een foutcode afdrukt... Kun je de query die je doet eens laten zien?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
ik had tot voorkort geen query om uit te voeren. Toen d8 ik als er geen query is is het misschien logisch dat hij zegt dat hij de connectie heeft verloren. MAar toen heb ik een simpele connectie uitgevoerd om iets te selecteren uit een bestaande tabel uit een db op de linux server

<?PHP
$query = "SELECT * FROM gebruikers";
if($query){
echo "uitgevoerd"; }
?>

Alleen hij komt al niet verder bij de connectie leggen van de db.

Kan het nog zijn dat in linux een of andere firewall aan is die ik niet heb gezien die uitgaand verkeer blockeerd? Want eerlijk gezegd heb ik dat niet gecontroleeerd!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je in mysql wel opgegeven dat root *uberhaupt* vanaf het externe ip mag connecten? Een standaard install laat uit mijn hoofd *enkel* root van localhost toe. Ga naar dev.mysql.com, open de documentatie, en ga naar het onderdeel GRANT, lees dat, voeg root@<andere ip> toe volgens die instructie, en het zou kunnen dat het verholpen is (en hij dus gewoon een onduidelijke error teruggaf)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:05:
PHP:
1
2
3
4
5
<?PHP
$query = "SELECT * FROM gebruikers";
if($query){
  echo "uitgevoerd"; }
?>

Alleen hij komt al niet verder bij de connectie leggen van de db.
buiten dat feit doe je hier geen query ;)

en doe eens een mysql_error()

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Kom op, kijk eens in de documentatie,
probeer eerst eens zoals Erkens hierboven al zei eens de echte error te achterhalen: bv.:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$link = mysql_connect('host', 'user', 'password');
if (!$link) {
   die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
echo 'Connected successfully';
?>

als dat is gelukt, ga dan eens kijken hoe je een query uitvoert en kijk ook of daar een error naar voren komt...

Verwijderd

Topicstarter
ja de query had ik btw anders gedaan: met mysql_query(" enz.. alleen dat is het probleem niet!

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 05 november 2004 @ 14:11:
Heb je in mysql wel opgegeven dat root *uberhaupt* vanaf het externe ip mag connecten? Een standaard install laat uit mijn hoofd *enkel* root van localhost toe. Ga naar dev.mysql.com, open de documentatie, en ga naar het onderdeel GRANT, lees dat, voeg root@<andere ip> toe volgens die instructie, en het zou kunnen dat het verholpen is (en hij dus gewoon een onduidelijke error teruggaf)
ik heb idd ook een gebruiker aangemaakt die van welke willekeurig ip adres dan maar ook rechten krijgt!! ( dmv '%') dus dat is ook niet het probleem!

• El_kingo
Dus nogmaals: is er een error bij het connecten, en zo ja, wat is de error??

Verwijderd

Topicstarter
sparcky schreef op 05 november 2004 @ 14:27:
Dus nogmaals: is er een error bij het connecten, en zo ja, wat is de error??
hij geeft bij het connecten gelijk al de fout "Lost connection to MySQL server during query" en hij komt er nog geen eens aan toe om de db te selecteren!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het probleem ligt bij de linuxserver dat hij port 3306 blockeerd! Als ik telnet op mn w2k server uitvoer op het ipadres van de linuxserver met de port 3306 dus: telnet 10.0.0.2 3306 [return]

dan doet hij het niet en zegt hij lost connection, en als ik hetzelfde met port 80 wel doe dan doet hij het wel! Vervolgens kijk ik op de linux server bij system settings > security level: dan staat er security level = high. Zet ik die vervolgens op "no firewall' en klik ik op oke en kijk ik weer bij dat schermpje >> zet linux hem automatisch weer op high ipv no firewall >> is dit het probleem en hoe kan ik er voor zorgen dat hij uitblijft? Ik heb de iptable service ook al uitgezet (heeft ook te maken met de firewall)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:30:
[...]

hij geeft bij het connecten gelijk al de fout "Lost connection to MySQL server during query" en hij komt er nog geen eens aan toe om de db te selecteren!
waarschijnlijk een brakke netwerk verbinding dus, check dat eerst voordat je je eigen progsels de schuld geeft ;)

[edit]
ah, gooi je firewall dan open, en zorg dat mysql bind aan je "externe" ip ipv alleen localhost

[ Voor 14% gewijzigd door Erkens op 05-11-2004 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 05 november 2004 @ 14:34:
[...]

waarschijnlijk een brakke netwerk verbinding dus, check dat eerst voordat je je eigen progsels de schuld geeft ;)

[edit]
ah, gooi je firewall dan open, en zorg dat mysql bind aan je "externe" ip ipv alleen localhost
ik heb duidelijk neergezet dat ik mn firewall al heb geprobeerd open te gooien ofwel helemaal uit. En als ik kan pingen zonder time outs heb ik geen brakke verbinding. En ik heb ook een gebruiker aangemaakt in mn mysql db die van elk willekeurig ip mag connecten of in de db komen! ik heb er ook eentje aangemaakt met een ip adres van de w2k server

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:42:
[...]

ik heb duidelijk neergezet dat ik mn firewall al heb geprobeerd open te gooien ofwel helemaal uit. En als ik kan pingen zonder time outs heb ik geen brakke verbinding. En ik heb ook een gebruiker aangemaakt in mn mysql db die van elk willekeurig ip mag connecten of in de db komen! ik heb er ook eentje aangemaakt met een ip adres van de w2k server
maar draait mysql dan ook wel op dat ip, dat was mijn vraag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 05 november 2004 @ 14:43:
[...]

maar draait mysql dan ook wel op dat ip, dat was mijn vraag ;)
jep, de twee servers zitten beide in hetzelfde segment dus de reeks 10.0.0.x

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 14:49 ]

• El_kingo
Ook belangrijk, accepteert mysql verbindingen anders dan localhost, staat ook ergens in je my.cnf file op je linux server. (iets met skip-networking geloof ik)

[ Voor 1% gewijzigd door El_kingo op 05-11-2004 14:53 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
staat weinig in en skip-networking staat er ook niet tussen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:34:
Ik heb de iptable service ook al uitgezet (heeft ook te maken met de firewall)
Heeft te maken met de firewall?
Het ís de firewall :)

Welke distro draai je en waarom draai je überhaupt X op een server?

Verwijderd

Topicstarter
InZane schreef op 05 november 2004 @ 15:49:
[...]

Heeft te maken met de firewall?
Het ís de firewall :)

Welke distro draai je en waarom draai je überhaupt X op een server?
sorry maar ik weet niet wat een distro is >> is dat de versie van linux? Dat is RH 8.0 en ik heb al geprobeerd de firewall uit te zetten maar dat doettie niet zoals hierboven beschreven

• gorgi_19
  • Laatst online: 20:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie er weinig programmeerprobleem in, meer een configuratieprobleem.

>> Non-Windows Operating Systems

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1