Toon posts:

SATA veranderen van poort na XP installed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XP installatie op een SATA-schijf aangesloten op SATA-poort 1 van mijn MSI K8N Neo2.
Na hier en daar gelezen te hebben dat poort 1 & 2 niet ideaal zijn naar overclocken toe (PCI/AGP lock blijkt er niet goed te werken) wil ik mijn SATA met poort 3 of 4 verbinden.
XP lijkt dan niet meer te booten. Is dit normaal en aan wat ligt dat precies? Hoe kan dit dan omzeild worden zonder XP te herinstalleren?
Any ideas?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om wat voor een moederbord gaat het? Om wat voor een SATA controller gaat het? Zijn de poorten 1&2 en 3&4 van exact dezelfde controller? Zo nee, zijn de drivers voor die andere SATA controller achter poorten 3&4 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
MSI K8N Neo2 heeft een SATA controller on-board (nVIDIA® nForce3 Ultra Chipset)

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607

"Two independent SATA controllers, for four drives"

Heb gewoon nodige drivers geinstalleerd. Denk niet dat dit apart is voor beide controllers.

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 18:48
Dit heb ik dus ook geprobeerd em mij lukte het ook niet. Mijn probleem is nadat ik weer terug naar poort 1 en 2 ben gegaan dat ik een raid score van 25 mb/s heb in Sisoft Sandra. Hiervoor had ik een score van 100mb/s.

Ik baal als een stekker... :( Ik ben 2 dagen aan het installeren en fine tunen geweest en nu heb ik geen zin in een clean install van winxp.

Wie kan mij en jou helpen...

Hoe zijn jou scores na dit probeersel.
Als ze nog goed zijn kan jij je bios instellingen doorgeven. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dan schijven in RAID staan? Dat heb ik niet, gewoon één Maxline III waarop XP geinstalleerd, no RAID. Anders heeft vergelijken van scores niet veel zin.
Welke BIOS-instellingen wil je? Hoe wil je dat ik ze doorgeef?
Let me know en ik geef ze (vanavond, ben nu op werk) door.
By the way: I know the feeling ;(
Goede raad: probeer eens Acronis TrueImage. Wondertool! :) (tot nu toch)

Verwijderd

Hmm, is dit niet een boot.ini probleem??
Geeft ie een inaccessible_boot_device bluescreen??
Zou je eens de boot.ini kunnen aanpassen.
Kans is wel dat ie dan helemaal niet meer boot.
Ff googelen op boot.ini

ik geloof zelfs dat als je de boot.ini en de ntldr op floppy zet en je van floppy boot dat ie dan van hd opstart. dus als je em op de floppy aanpast loop je niet veel risico.

• Mr.David
whoo.... Mijn probleem is opgelost... Ik verloor teveel data (errors) door de sata kabel. Daardoor heeft windows de snelheid automatisch verlaagd.

Nu snel me bios weer netjes instellen, want die ligt helemaal overhoop.

Als het gelukt is om de sata poorten 3 en 4 te gebruiken zonder clean install laat ik het ff weten. Als je eerder bent laat het mij ff weten. :P

Het werkt zonder clean install!!! Ik heb nu mijn WD 10000rpm 8mb sata schijven op raid 0 op de sata poorten 3 en 4 staan. Kan ik einderlijk een beetje met de FSB spelen. :9~

Zo ben ik van 25mb/s naar 119mb/sec gegaan.... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Mr.David op 05-11-2004 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een clean install gedaan.
Toen ik vorige berichten schreef (op mijn werk) was ik blijkbaar vergeten dat ik bij mijn laatste installatie de kabel al had verstoken naar SATA 3.
Stupid me! 8)7
Dus voor mij was 't eigenlijk al opgelost. :z
Maar wat heb je nu gedaan om clean install te vermijden? (Interessant voor de toekomst en voor anderen) :)

• Mr.David
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 09:06:
Ik had al een clean install gedaan.
Toen ik vorige berichten schreef (op mijn werk) was ik blijkbaar vergeten dat ik bij mijn laatste installatie de kabel al had verstoken naar SATA 3.
Stupid me! 8)7
Dus voor mij was 't eigenlijk al opgelost. :z
Maar wat heb je nu gedaan om clean install te vermijden? (Interessant voor de toekomst en voor anderen) :)
Gewoon computer uit-> kabels wisselen-> bios instellingen verandern-> windows ff checken of alles lekker loopt-> klaar...

Ik wist niet dat dit ook met raid 0 kon.
Nou ja... wie niet waagt, wie niet wint. zeggen ze altijd :P
Pagina: 1