Sony dvp-ns765 (dvd-speler met divx)

Pagina: 1
Acties:

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
hoi

al mensen ervaring met de nieuwe dvd/divx-speler van sony? de dvp-ns765. nieuw model, kost +- 159 euro in de winkel.
ziet er leuk uit, speelt dvd+r(w) en dvd-r(w). progessive scan. 108 MHz / 12-bits beeld convertor, das dus hoger dan de meeste standaart spelers. 2x scart, mp3, jpg

lijkt me dus een super spelertje. moet alleen ff weten hoe die met ondertiteling enzo doet. iemand daar al ervaring mee?

mzzl

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/6ABB94178619C128C1256F140044C0C0_big.jpg

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 07:17

airliner

Swell

117 euries bij budgetwinkel.nl, zie ook kieskeurig.nl

kan verder geen info/reviews vinden, sony heeft trouwens 3 dvd spelers die ook divx ondersteunen:
DVP-NS765
DVP-LS785
DVP-NS955 (QS series, sacd/divx playback)

laatste is toch wel het meest interessant, 340 euro's op internet

[ Voor 16% gewijzigd door airliner op 05-11-2004 12:33 ]

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 23:36
vond dit op het forum van doom9.org:

"First look:
It played DivX including qpel+gmc.
No Xvid playback, you have to change the fourcc code to divx to make it play....
Does not support Xvid+GMC and Xvid+Packed bitstream, no mpeg file playback, no mp3 from DVD, no divx subtitles even if the manual says otherwise, no .mp4 playback

Supports long filenames."

Kortom

Naast de Zoran, Sigma, ESS en Mediatek chips die in divx speler te vinden zijn betekent dit nummer 5 op de markt de CXD-9804R chip die in deze spelers zit is een
eigen ontwikkeling van Sony

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Hmnz, bij doom9 inderdaad niet al te enthousiast...

Het is natuurlijk een relatief nieuwe serie spelers, dus in de komende maanden zal er wel het een en ander bekend worden over wattie-wel-en-niet-kan.
Toch zou het wel lichtelijk dramatisch zijn als ze alleen maar 'normale' DivX-jes slikt en geen Xvid. Volgens mij is Sony ook niet al te vlot met firmware - ok, dit baseer ik nergens op maar dat gevoel heb ik zomaar...

Vond die QS-speler ook wel prettig (vanwege het design - tja dwangneurose m.b.t. eerdere zilverkleurige componenten) maar misschien moet ik toch maar definitief afstappen van het stand-alone speler idee en gewoon een htpc'tje bouwen.

/edit: bij mp3-player.de weten ze iig hoe de NS955V eruit ziet :

Afbeeldingslocatie: https://www.ssl-transfer.com/mp3-player.de/images/sony_dvp-ns955v_silber_high.jpg

Als ik nieuwere info vind dan weet ik got wel weer te vinden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish_Hook op 24-11-2004 03:31 ]

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik heb deze player nu een paar dagen in mijn bezit, ik moet zeggen dat het een erg mooi apparaat is!

Erg snel zappen tussen hoofdstukken (stukken sneller dan mijn vorige 735) Leest tot nu toe alles wat ik erin heb gestopt (DVD/DVD+RW/CD-RW (MP3) DivX) SACD heb ik nog niet uit kunnen proberen, moet nog Kabels halen & een SACD zien te scoren (Welke SACD is aan te raden om echt het effect van een goede SACD uit te proberen?)

Ook de Progressive scan output werkt erg goed, het DVD-menu staat nu echt stil :D.

Ook de DVD-menu's gaan erg goed (dus die van de DVD, geen vertragingen etc.)

Ja, tot nu toe erg tevreden!

[ Voor 22% gewijzigd door RRX op 29-11-2004 12:16 ]

mijn T.net systeemspecspagina

• Fish_Hook
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

RRX schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:28:
Ik heb deze player nu een paar dagen in mijn bezit, ik moet zeggen dat het een erg mooi apparaat is!

Erg snel zappen tussen hoofdstukken (stukken sneller dan mijn vorige 735) Leest tot nu toe alles wat ik erin heb gestopt (DVD/DVD+RW/CD-RW (MP3) DivX) ...
Hey RRX - jij bent dus één van de weinige nederlanders die met dit heuglijke feit online zijn terecht gekomen (kieskeurig.nl B) ) dus ik vrees dat ik je nu moet overvallen met twee cliché-vragen op het gebied van hardwarematige divx-spelers:

slikt'ie xvid en hoge bitrates (>2000kbps)?

hoe zit het met subtitles?

Als je dit zou kunnen proberen en je bevindingen daarmee hier nog eens post... ben je de shit! :P

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 07:17

airliner

Swell

Fish_Hook schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 02:22:
/edit: bij mp3-player.de weten ze iig hoe de NS955V eruit ziet :

[afbeelding]

Als ik nieuwere info vind dan weet ik got wel weer te vinden :)
offtopic:
je kan ook altijd ff kijken op sonyproductinformatie.nl (officieel)

ook leuk voor high res product plaatjes

• RRX

RRX

@life-

Fish_Hook schreef op woensdag 24 november 2004 @ 04:13:
[...]

Hey RRX - jij bent dus één van de weinige nederlanders die met dit heuglijke feit online zijn terecht gekomen (kieskeurig.nl B) ) dus ik vrees dat ik je nu moet overvallen met twee cliché-vragen op het gebied van hardwarematige divx-spelers:

slikt'ie xvid en hoge bitrates (>2000kbps)?

hoe zit het met subtitles?

Als je dit zou kunnen proberen en je bevindingen daarmee hier nog eens post... ben je de shit! :P
Ik heb het net geprobeerd, en XviD pakt ie helaas dus niet. Nou kijk ik eigenlijk toch alleen maar DVD's maar jammer is het wel.

Maar deze speler is wel firmware-upgradable begrijp ik uit jou woorden?
www.videohelp.com:
Picture quality for DVD-Video is better than the Pioneer and the Marantz while these two players each cost much more than the Sony. Color nuances are very delicate. This DVP-NS955V also has certified DivX 3.x, 4.x, 5.x logo; I tried to encode a few test videos in divX 5.2.1 and the Sony reads them perfectly. On-screen menu shows long filenames within folders. Xvid, Nero proprietary MPEG-4, and MPEG-1 and MPEG-2 don't work, but I've read some german news that say Sony will provide firmware updates, so these compatibility issues may disappear.

[ Voor 30% gewijzigd door RRX op 28-11-2004 23:47 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
RRX schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:28:
(Welke DVD is aan te raden om echt het effect van een goede SACD uit te proberen?)
Nou geen DVD maar een SACD

• RRX

RRX

@life-

Dat bedoel ik ;) typo, ik heb al een SACD gehaald en er ook een SACD sampler bijgekregen, ik moet zeggen ik merk zeker wel verschil met een CD. Veel minder "Plat" en in de 5.1 modus hoor je nog meer, omdat de instrumenten over de boxen verdeeld worden!

[ Voor 41% gewijzigd door RRX op 29-11-2004 12:17 ]

• Turismo
  • Laatst online: 20:26
Ziet er leuk uit en mischien een goede concurrent voor de pioneer DV-470/575A

Pioneer DV-575A SACD, DVD Audio/Video en DivX Speler

Mij lijkt alleen de pioneer interessanter, betere specs en al wat langer bekend met divxspelers op de markt (ook goede firmware support).
Ze liggen beiden in dezelfde prijsklasse, maar toegegeven die sony ziet er een stuk gelikter uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1085670012283dv_470_s_detailpage.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 29-11-2004 13:53 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1