Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort (prepaid) locked gsm -> voor Telfort abbo?

Pagina: 1
Acties:

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik heb zitten zoeken, maar niks concreets hierover kunnen vinden. Daarom dit topic!
Het probleem; wij hebben thuis,via mijn werk, een businessabbo van Telfort. Bevalt prima en onderling kunnen wij gratis bellen. Mijn zoon heeft zijn gsm laten stuiteren en de display vertoont nu zwarte delen, duidelijk gevalletje kaduuk!
Nu vraag ik mij af, je kan natuurlijk een simlockvrije nieuwe gsm kopen en klaar ben je! Ja, maar ook qua prijs! Maar als ik nu een Telfort prepaid gsm koop, gaat dan de eveneens Telfort abbo simkaart daar dan niet in werken? Is de lock van Telfort alleen naar andere providers? Volgens mij is mijn vraag niet illegaal, want ik heb het niet over unlocken ofzo.. :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, dat gaat niet werken.

Telfort heeft namelijk elke prepaid GSM dubbel gelocked. Op netwerk en op abo/prepay.

Helaas niet mogelijk dus

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ik heb 2 jaar terug een Telfort Sharp GX1 prepaid gekocht. Daar kon wel een abo simkaart in. Er zat geen GID lock op. Maar meestal zit er idd een sim en gid lock op.
Wel slim bedacht natuurlijk, maarja wel irri.

• Vulcan750
Oké, ik was er al bang voor! Mooi balen dus! |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Niet meteen opgeven ! Officieel ondersteunen ze dit niet meer, maar met een beetje zeuren zou het kunnen dat ze een sim-swap uitvoeren. Sim-swap houdt in dat ze de pre-pay sim uit het te kopen toestel gaan koppelen aan uw abonnement. Proberen kan geen kwaad lijkt me !

Ik herhaal: deze procedure wordt officieel niet meer ondersteund en werd bij andere providers dan Telfort nooit eerder ondersteund.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 08:26
Ik d8 dat er ook niet dubbelgelockte prepaid mobieltjes waren van telfort.

Verder kan je Sim swappen, dit is een procedure die bijna niemand kent, maar is er wel. Bij mij werkte het uitstekend, maar ik moest wel een stuk of 4 a 5 x achter elkaar naar Telfort bellen met de vraag: "Het moet toch mogelijk zijn om een prepaid toestel te gebruiken met een Telfort abbonement"

1. Je schrijft de abbonement sim-kaart over naar de sim-prepaid kaart.

2. Zodoende denkt de telefoon dat het nog steeds om een prepaid simkaart gaat.

3. Hoe? Vraag gewoon in de winkel naar Sim swap formulier. Hebben ze dit niet? Dan krijgen ze dit wel toegefaxt van Telfort. Vul het sim-swap formulier in van telfort. Na een paar dagen moet het geregeld zijn: faxen gaat sneller :). Zodoende kan het dus wel.

4. Opeens is je prepaid nummer "verdwenen" en je beltegoed dus ook. En is je prepaid simkaart, je abonnement simkaart geworden. (de simkaart die in eerste instantie je abonnement was is na de swap waardeloos en werkt niet meer)

(ik heb dit gedaan bij.... Belcompany Venlo d8 ik, ze hebben het zelfs gratis weggefaxt voor mij...)

Voorbeeld formulier: http://www.2call.nl/help/telfortsimswap.pdf
Maar je moet het bij de winkel regelen, maar als die het niet willen, kan je het altijd proberen met dit formulier.

[ Voor 47% gewijzigd door Sharkys op 06-11-2004 19:20 ]

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Ja.. dat zeg ik... officieel wordt het niet meer ondersteund en ze HOEVEN er niet aan mee te werken.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet niet hoe lang je het abonnement al hebt, maar kijk eens of je contract inmiddels niet toevallig al verlopen is. In dat geval kan je je contract verlengen, en krijg je (gratis) een nieuwe telefoon.
En anders raad ik je aan om gewoon ergens een 2e hands mobieltje op de kop te tikken. Vanaf ongeveer € 25,- worden er al werkende simlock vrije Nokia 3310's aangeboden op Marktplaats.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Vulcan750
Bedankt voor de reakties tot zover! Die sim-swap moet ik onthouden! En het abbo (zonder gsm, de 3310 hadden we al, ex-prepaid) loopt pas een half jaartje., en ach... als je nu van phone verandert, pak je toch gauwer een leuk kleuren ding dan de inmiddels toch wel wat bejaarde 3310... ;)

Pagina: 1