Toon posts:

[XP] Haperen/Freeze na verse xp installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP geinstalleerd maar ik krijg na 2-3 minuten een freeze.
XP loopt helemaal vast, vervolgens komt hij weer los na een half minuutje waarop ik mijn muis weer kan bewegen om weer na 10 seconden vast te lopen...

Als ik iets installeer loopt hij nog sneller vast.

Ik weet echt niet waaraan het kan liggen, ik heb al mijn pci kaarten eruit gehaald (IRQ conflict??)
Ik heb nu alleen nog mijn videokaart in mijn pc zitten en heb verder niets veranderd aan de instellingen.

Geheugen getest = ok, voor zekerheid verwisselt met een ander reepje
Silicon Image 3114 raid controller onboard
Lanparty Ultra B moederbord
2x sata hardeschijven

Het heeft iets te maken met het feit dat hij ook tijdens de XP installatie vastliep, maar wat kan het zijn??
Iemand enig idee waarnaar ik moet zoeken?

PS: DMA staat overal aan natuurlijk, is de std instelling

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:50:
Het heeft iets te maken met het feit dat hij ook tijdens de XP installatie vastliep, maar wat kan het zijn??
Iemand enig idee waarnaar ik moet zoeken?

PS: DMA staat overal aan natuurlijk, is de std instelling
Het kan natuurlijk zijn dat ie tijdens het installeren bepaalde systeembestanden niet goed in de systeempartitie heeft gezet. Missing of corrupte systeemfiles veroorzaken over het algemeen de problemen die jij beschrijft. Geeft hij helemaal geen meldingen, ook niet bij eventlog ?

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 05 november 2004 @ 11:52:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat ie tijdens het installeren bepaalde systeembestanden niet goed in de systeempartitie heeft gezet. Missing of corrupte systeemfiles veroorzaken over het algemeen de problemen die jij beschrijft. Geeft hij helemaal geen meldingen, ook niet bij eventlog ?
Hij geeft geen foutmeldingen bij eventlog en bij de xp installatie liep hij vast in de allerlaatste fase, dus wanneer je start-menu items worden aangemaakt...
Ik vrees dat het niet de reden is.

Verwijderd

Heb je bij het installeren van XP, de F6 ingedrukt en het floppy gebruikt met de drivers voor je Silicon raid controller?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, anders kon ik de raidset niet gebruiken.

Ik heb 2x '200gb' schijven in raid0 gebruik. Kan het misschien zijn dat hiervoor een belemmering is? De raid-set is nu 360gb, misschien dat XP hiermee moeite heeft?

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat er bij event log problemen zijn met mijn raid-set

Er staat: The device (mijn onboard raid controller dat is een sil3114r) did not respond within the time-out period

En vervolgens erachteraan een heleboel foutmeldingen: error disk ...paging en dan nog wat (ik werk nu vanachter een andere pc ;) )

Zou het een hardware-defect kunnen zijn? Drivers? Hardeschijf die kapot is?

Al mijn hardware is nieuw en ik heb mijn hdd's al gecheckt op fouten, maar die zijn helemaal ok

Misschien kan mijn topic beter naar opslagmedia & io controllers...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Andere drivers voor je controller(s) proberen idd, daarmee worden dat soort fouten nogal eens opgelost. Verder nieuwste eventuele BIOS/firmware laden.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en het werkt nog steeds niet.
Ik krijg nog steeds een freeze.

Hoe kan ik er achterkomen of het een hardware-defect is?

Bios updaten ga ik me niet aan wagen, mijn moederbord is nog geen week oud, laatste versie, je mag ervan uitgaan dat alles werkt als je het aansluit :)
Pagina: 1