Ik zit op een pc met windows XP SP1 waarop een proces csrss.exe draait onder de gebruikersnaam user (de standaard gebruiker op deze pc).
Dit is rotzooi (deze staat in HKLM\Software\Microsoft\CurrentVersion\Run als csrss="c:\windows\system32\dll\csrss.exe") en probeer deze te killen maar dan krijg ik de melding dat het een essentieel systeemproces is.
Ook via de console (tasklist en taskkill /pid) wil dit proces niet gesloten worden.
Ik heb bij MSConfig de "niet microsoft" services uitgezet en daarna nog een keer geprobeerd dit proces te sluiten maar ook nu doet hij het niet.
De vraag is eigenlijk wat bepaald of een proces essentieel is en hoe kan je in hemelsnaam zo'n proces killen als je het echt wilt?
Mocht er niet genoeg info staat, just ask and I'll post it.
Dingen al die al gedaan zijn:
Proces proberen te sluiten via taskmgr
Proces proberen te sluiten via CMD (console)
In het register zoeken naar csrss (alleen geldige entry's gevonden)
"niet microsoft" services uitgeschakeld
Dit is rotzooi (deze staat in HKLM\Software\Microsoft\CurrentVersion\Run als csrss="c:\windows\system32\dll\csrss.exe") en probeer deze te killen maar dan krijg ik de melding dat het een essentieel systeemproces is.
Ook via de console (tasklist en taskkill /pid) wil dit proces niet gesloten worden.
Ik heb bij MSConfig de "niet microsoft" services uitgezet en daarna nog een keer geprobeerd dit proces te sluiten maar ook nu doet hij het niet.
De vraag is eigenlijk wat bepaald of een proces essentieel is en hoe kan je in hemelsnaam zo'n proces killen als je het echt wilt?
Mocht er niet genoeg info staat, just ask and I'll post it.
Dingen al die al gedaan zijn:
Proces proberen te sluiten via taskmgr
Proces proberen te sluiten via CMD (console)
In het register zoeken naar csrss (alleen geldige entry's gevonden)
"niet microsoft" services uitgeschakeld
[ Voor 15% gewijzigd door Coolhva op 05-11-2004 11:24 ]