Sata storage racks bestaan die ?

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zet dit topic maar hier even neer want ik wil jullie idee-en hier eens even over.

Ik hbe nodig een SATA-diskarray 19" mountable. Je gaat dus zoeken op google enzovoort maar dit is een te grote wirwar. Ik kom uiteindelijk uit bij bedrijven als Procase en andere partijen die mij nog zullen contacten hierover.

Het is namelijk zo dat de meeste storageracks voor IDE/SATA voorzien moeten zijn van een moederbord. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook 1,2,3 niet weet hoe ik het me zou voor moeten stellen hoe je een SATA-array extern aan gaan sluiten op je server.

Het doel van dit topic ? Ik wil iets van minimaal 2TB aan dataopslag :) met SATA uiteraard :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Je zou dan moeten kijken naar een network attached storage (NAS), bijv. van dell (although dat ook maar gewoon servers met win2k zijn dedicated ingericht voor opslag). Kun je als het voor jezelf is net zo makkelijk zelf iets in elkaar flansen met linux/samba combinatie. :)

In God I trust, everyone else pay cash.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb zojuist van procase vernomen dat er nog geen aparte SATA Diskarrays bestaan :(

Dan moeten we toch maar de NAS kant op gaan denk ik.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 20:03
U vraagt, wij draaien: http://www.promise.com/product/vtrak.asp... Dit is het neusje van de zalm als het gaat om externe sata opslag... Promise V-Trak...

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
en als je per se iets met s-ata wil doen, dan kan je proberen wat wij hebben gedaan:
men neme een enorme (procase in dit geval) 4U-kast, hier stop je ongeveer 10 schijven en een hele lieve s-ata raid-controller in. installeer linux (of net wat je leuk vindt natuurlijk) en klaar :)
oja, en zorg ook voor een fatsoenlijke netwerkverbinding. in de meeste gevallen wil je wel gigabit-netwerk hebben :o

het nadeel hiervan is dat je niet echt een hot-swappable systeem hebt. gaat er een schijf dood, moet je de kast openschroeven en de schijf vervangen. ik weet eigenlijk niet of er al s-ata hdd-bays beschikbaar zijn? want dat kan natuurlijk wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door BOOTZ op 05-11-2004 12:10 ]

Maak je eigen poll

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
2 goede oplossingen idd !! De optie van Gr0wLiThE is eigenlijk precies wat ik zoek. Ik ga daar soweizo maar eens mee aan de slag.

@ Bootz: Dat is een alternatief maar ik wil de data en de server fysiek gescheiden hebben :)

Overigens is de oplossign van Bootz wel wat goedkoper... zitten dan ook 1 nadeel aan... niet fysiek gescheiden.

[ Voor 21% gewijzigd door BacardiBreezer op 05-11-2004 12:16 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

Apple heeft een hele leuke Xserve Raid5 config.. met maar 5,6TB.. 1 probleem.. deze opstelling kost maar ong. 14.000,= euro maar wel allemaal sata disken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
ReseTTim schreef op 05 november 2004 @ 12:16:
Apple heeft een hele leuke Xserve Raid5 config.. met maar 5,6TB.. 1 probleem.. deze opstelling kost maar ong. 14.000,= euro maar wel allemaal sata disken..
Wow, dat is expensive idd. Maar dan heb je wel direct 5,6TB :p maar 5,6TB :)

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

ReseTTim schreef op 05 november 2004 @ 12:16:
Even ter verduidelijking dit is het duurste van de Xserve RAID serie. Hier de andere (standaard) Xserve RAID.
Belgische Apple store:
[list]
• 1 TB €7 000
• 2.8 TB € 9 900
• 5.6 TB €15 200
Nederlandse Apple store:
[list]
• 1 TB €6900
• 2.8 TB € 9 800
• 5.6 TB €15 000

[ Voor 4% gewijzigd door nuclear waste op 05-11-2004 12:56 ]

</onzin>

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [OM]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je 200 gig schijven koopt ben je voor ~1250 euro klaar. Met oud mobo, extra voeding, coolers en controllers etc kom je totaal op zo´n 1500 euro uit.
Dat kan je vervolgens inbouwen in een kast met home made / uit oude kasten alu HD houders zoals ik gedaan heb. Is toch 4 keer zo goedkoop als die Xserve oplossing.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Het mag nieuw, moet eigenlijk nieuw dus ik denk dan toch dat er iets van een procase monster moet komen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je zoek blijkbaar een doos met een geïntegreerde RAID-controller die naar buiten toe via SCSI, Fibre Channel of ethernet/iSCSI commmuniceert. Je komt dan inderdaad uit bij machines zoals de Promise VTrak. StorCase en CI Design zijn andere fabrikanten.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

...dus dan nog twee in Nederland leverbare produkten met SATA disks in een rack:
http://www.dothill.com/products/sannet2_sata.htm
en
http://www.ttec.nl/NL/E/p...ranstec6100SATA-RAID.html
Goedkoper dan de gebruikelijke SCSI RAID racks en uitgerust met 'op elke hoek verkrijgbare' SATA of IDE disks.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Promise heb ik al gebeld, ben de rest even aan het bekijken. Zo komen we er vanzelf wel uit ! Alvast wat dank :)

edit:

Een DOTHILL lijkt me best een goede optie moet ik zeggen !

[ Voor 36% gewijzigd door BacardiBreezer op 05-11-2004 15:32 ]

Pagina: 1