Toon posts:

Meerdere PC's clusteren voor 3D programma's enzo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het uitzoeken hoe van 5 pc's de cpu kracht kan gebruiken op een andere pc. Er zijn voor 3D programma's mooie programma's om dit te doen maar als ik bezig ben met video and editing dan kan ik er niks voor vinden. Wat ik dus zoek is een programma die opzich zelf de cpu kracht van 5 pc's of netwerk gebruikt en niet weer via een 3d programma.

Waar wil ik het voor gebruiken (programma's op de mac, cpu kracht willen we van pc's want die zijn toch goedkoper):
Final cut pro
Studio DVD pro
Compressor

Deze programma's vragen veel tijd als ze aan het omrekenen zijn maar dat kan sneller als ik meer CPU kracht tot mijn beschikking heb. Ik heb op internet al het een en ander gezocht maar ik kan niet echt een programma vinden die dit kan. Ik kan me niet voorstellen dat deze programma's niet bestaan. Wie heeft ervaring met dit of kan mij meer vertellen hierover?

Groetjes,

Jos

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als de editors die je gebruikt geen distributed achtig iets ondersteunen, lijkt me dat het zoiezo nooit gaat werken met een of ander extra programma.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Wat jij wilt bestaat volgens mij niet. Smp verdeelt het aantal threads van je applicatie.
Je kan dus niet applicatie onafhankelijke smp gebruiken.

http://specs.tweak.to/9714

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

D'r is een linux variant die van meerdere PC 1 SMP systeem maakt. Ooit eens ontwikkelt door een stel studenten om een record te vestigen. Helaas niet gelukt toen maar het OS is er wel.
Misschien dat je daar dan VMware oid op kan draaien zodat je macOS kan instaleren en dan in die omgeving je grafische tools laden.

Zoek even op Tnet in de nieuwsberichten.

[ Voor 8% gewijzigd door NBK op 05-11-2004 11:16 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mocht het uiteindelijk nog lukken, dan zul je er weinig profijt van trekken. Hoe wil je de kracht bij elkaar koppelen? Via een 100Mbit netwerkje? Of misschien toch 1Gbit? Verwacht er maar niet teveel van, de PC's kunnen dan hooguit met 10MB/s respectievelijk 100MB/s met elkaar communiceren, overhead meegerekend. Dan kun je nog beter een PC-upgrade doen :) Eventueel naar een SMP bak.

Topictitel verduidelijkt. "CPU's gebruiken" is werkelijk nietszeggend 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 05-11-2004 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 november 2004 @ 11:20:
Mocht het uiteindelijk nog lukken, dan zul je er weinig profijt van trekken. Hoe wil je de kracht bij elkaar koppelen? Via een 100Mbit netwerkje? Of misschien toch 1Gbit? Verwacht er maar niet teveel van, de PC's kunnen dan hooguit met 10MB/s respectievelijk 100MB/s met elkaar communiceren, overhead meegerekend. Dan kun je nog beter een PC-upgrade doen :) Eventueel naar een SMP bak.

<small>Topictitel verduidelijkt. "CPU's gebruiken" is werkelijk nietszeggend 8)7</small>
Als we het juiste software gevonden hebben dan willen we 5 gelijke pc's kopen die alleen voor het renderen gebruikt worden. De verbinding zal inderdaad 1000 Mbit zijn en misschien wel via glas. Als dit ons tijd bespaard dan is dat het geld wel waard. Om nu nieuwe macs te gaan kopen a 6000 euro per stuk (dan hebben we er 4 nodig) dan wordt dat voor nu even te duur :)

Bovendien halen we dan de snelheid nog niet die we kunnen halen bij een smp oplossing.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Windows 2000/2003 Server versies ondersteunen clustering. Je zou eens kunnen beginnen met het doornemen van de technische docs op Microsoft.com. Bijvoorbeeld:
http://www.microsoft.com/...es/clustering/default.asp
http://www.microsoft.com/.../cluster/introcluster.asp
http://www.microsoft.com/...g/server/clustersteps.asp

[google=clustering site:microsoft.com]

Verder verplaats ik dit naar Windows Operating Systems, aangezien het niet echt een hardwarematige issue is. Gewoon de PC's op een Gbit/FC netwerkje hangen en that's it :Y) Het is echt kwestie van het installeren van een goed besturingssyteem met clustering-capaciteiten en het afconfigureren ervan.

PMG > WOS dus.
Pagina: 1