Mijn RAID0 geeft nog maar 25MB/s

Pagina: 1
Acties:

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 18:48
Ik heb een nieuwe Pc met 2 wd 74gb 10000rpm 8mb sata schijven. Die zijn in raid 0 aangesloten op mijn MSI k8n neo platinum moederbord. 8)

Nou hoorde ik dat het beter is om je schijven op Sata poorten 3 en 4 aan te sluiten vanwege de Pci-lock die niet goed zou werken op 1&2 (ik had ze dus op 1 en 2 aangesloten). 8)7

Ik kreeg dat dus niet voor elkaar. Mijn pc herkende de raid niet meer en wilde niet meer opstarten. Ik snel weer terug op sata poorten 1 en 2. Dat kreeg ik in eerste instantie ook niet meer aan de praat. Weer ff in het bios gekloot en starte winxp weer op. Ik blij, omdat ik al bang was dat ik al mijn bestanden kwijt was.

Ik ben toen gaan benchmarken met Sisoft Sandra om te kijken of alles nog naar behoren werkte. Tot mijn verbazing kreeg ik een score van 25mb/s terwijl ik voor dit geintje 100mb/s haalde. :( :'(

Ik heb vanalles geprobeerd: drivers en bios instellingen, maar ik krijg het niet meer goed. Dit zijn mijn eerste 2 dagen met een raid opstelling dus er zullen hier vastwel mensen met meer ervaring die mij kunnen helpen. O-)

Verwijderd

Chipset drivers ook geprobeerd?

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 18:48
Opgelost... Beveiliging van Winxp, te veel errors door de sata kabel.
Windows had daarom de snelheid op 25mb/s max ingesteld. 8)7

Sata poorten 3 en 4 gebruik ik nu zonder clean install.... :9~

Nu kan ik overclocken. >:)