Toon posts:

Nieuw systeem gekocht (Asus P4C800E) verschillende problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties: UPDATE!!

Sweex P4B black Case
Aopen 350watt voeding
Asus P4C800E Deluxe moederbord, Bios 1019 Beta.
Intel Pentium 4 3.0Ghz 1MB
Kingston HyperX 1GB DDR 400 cas-2 Dual channel kit
Coolermaster Hyper 6 Heatpipe Cooler met 19dB Fan van Glacialtech. Stressed 42,5 graden.
2x WD Raptor 10K 36GB harde schijven (draaiend op de Intel S-ata controller)
Plextor 12x DVD brander
Pioneer 16x DVD speler
Asus Radeon 9600XT 128MB Videokaart
Creative SB-Live 5.1 Digital.
Onboard Lan.
Windows XP-Pro + SP2

Het systeem loopt standaard lekker stabiel maar het gaat bij de volgende punten mis. PC is ook geaard.

1. Als ik ook maar enige vorm van "tweak" of perfomance opties aanzet voor het geheugen in het bios dan crashed de pc. Spontane reboots of hangen bij het opstarten. Verder clock ik niks over, geen spanningen, cpu, video. Het gaat alleen om het finetunen van geheugen en moederbord.

2. Het zelfde gebeurd ook voor overige opties voor het moederbord zelf.

3. Asus 9600XT videokaart met de nieuwste drivers en tevens de nieuwste chipset drivers voor het moederbord scored 3940 punten bij 3dmark2003.

Geheugen is 100%, getest met Memtest.
Tevens een mem+cpu burn in in windows gedaan. Dit gaat ook goed zolang je dus maar niks "verbetert"in de bios.

[UPDATE]

Memtest blijkt nu 16 errors te geven! Maar het gekke is als ik beide reepjes afzonderlijk test ze geen fouten geven. Zodra ze dus in "dual channel" laat draaien gaat het mis :s. Het is een dual channel kit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 09:33 . Reden: UPDATE PROBLEEM ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik ook maar enige vorm van "tweak" of perfomance opties aanzet voor het geheugen in het bios
Het zelfde gebeurd ook voor overige opties voor het moederbord zelf.
Om wat voor settings gaat het exact? Waarop stonden de settings (evt ALLE timings) eerst? Wat zijn de nieuwe settings? Wellicht heb je bijvoorbeeld gewoon een "slechte" batch aan geheugenreepjes dat nauwelijks te overclocken is.

Verwijderd

Preformance setting in je bios van je chipset??

videokaart kun je bv op preformence zetten, dat bedoel je ?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij mij hielp een BIOS flash naar de laatste beta versie enorm!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 november 2004 @ 09:51:
[...]

[...]

Om wat voor settings gaat het exact? Waarop stonden de settings (evt ALLE timings) eerst? Wat zijn de nieuwe settings? Wellicht heb je bijvoorbeeld gewoon een "slechte" batch aan geheugenreepjes dat nauwelijks te overclocken is.
Ik moet nu ff gokken, ben niet thuis namelijk.

Je hebt de optie voor memory timings in de bios: Standaard, By SPD en Turbo. Voor de rest kan je ik 4 (of 5?) timings zelf aanpassen. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Hij staat nu op "By SPD". Bij Turbo loopt hij vast. En wat betrefd de losse timings instellen. ben ik met dit geheugen nog niet bekend. Ik zal de exacte timings na 6uur posten als ik huis ben.

Heb je nog een idee van de videokaart? Hij daait op AGP 8x natuurlijk en verder niks getweaked.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Servor schreef op 05 november 2004 @ 09:59:
Bij mij hielp een BIOS flash naar de laatste beta versie enorm!
Ik heb de nieuwste beta versie er al op staan. :)

Modbreak:Gebruik aub het edit-knopje om je post uit te breiden in plaats van om direct achter elkaar te posten :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 05-11-2004 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 09:55:
Preformance setting in je bios van je chipset??

videokaart kun je bv op preformence zetten, dat bedoel je ?
Ja en nee, in de bios kan je op de optie "performance" aanzetten voor het moederbord.
Voor het geheugen kun je keizen uit de 3 opties: Standaard (manual), Bij SPD en Turbo.

Modbreak:Gebruik aub het edit-knopje om je post uit te breiden in plaats van om direct achter elkaar te posten :)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 05-11-2004 10:27 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je videokaart is de bottleneck van je systeem, zolang je die niet verder tweaked zal je waarschijnlijk geen winst halen in 3Dmark ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 10:02:
Hij staat nu op "By SPD". Bij Turbo loopt hij vast.
Sja, dan ben je te ver gegaan :)
En wat betrefd de losse timings instellen. ben ik met dit geheugen nog niet bekend. Ik zal de exacte timings na 6uur posten als ik huis ben.
Neem gewoon rustig de RAM FAQ door die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
[UPDATE]

Update geplaatst in mijn eerste posting

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer je reepjes in de andere sloten, zet je memtimings wat minder strak ;)

offtopic:
als je een echte update hebt, dus een kick na een aantal dagen dan kan je dat het beste gewoon in je post zetten ipv je startpost, dat is overzichtelijker :)

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 10-11-2004 10:47 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:55
Hmmz ik heb ook en P4C800E-Deluxe en ik heb ook kingston hyperX maar om een of andere reden loopt mijn geheugen op 320Mhz terwijl het 2 400Mhz strippen zijn :( Nou jah binnenkort weer een stripje opsturen naar Kingston ... }:O

Verwijderd

Is die 350 Watt voeding wel voldoende?
Pagina: 1