Nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties: UPDATE!!
Sweex P4B black Case
Aopen 350watt voeding
Asus P4C800E Deluxe moederbord, Bios 1019 Beta.
Intel Pentium 4 3.0Ghz 1MB
Kingston HyperX 1GB DDR 400 cas-2 Dual channel kit
Coolermaster Hyper 6 Heatpipe Cooler met 19dB Fan van Glacialtech. Stressed 42,5 graden.
2x WD Raptor 10K 36GB harde schijven (draaiend op de Intel S-ata controller)
Plextor 12x DVD brander
Pioneer 16x DVD speler
Asus Radeon 9600XT 128MB Videokaart
Creative SB-Live 5.1 Digital.
Onboard Lan.
Windows XP-Pro + SP2
Het systeem loopt standaard lekker stabiel maar het gaat bij de volgende punten mis. PC is ook geaard.
1. Als ik ook maar enige vorm van "tweak" of perfomance opties aanzet voor het geheugen in het bios dan crashed de pc. Spontane reboots of hangen bij het opstarten. Verder clock ik niks over, geen spanningen, cpu, video. Het gaat alleen om het finetunen van geheugen en moederbord.
2. Het zelfde gebeurd ook voor overige opties voor het moederbord zelf.
3. Asus 9600XT videokaart met de nieuwste drivers en tevens de nieuwste chipset drivers voor het moederbord scored 3940 punten bij 3dmark2003.
Geheugen is 100%, getest met Memtest.
Tevens een mem+cpu burn in in windows gedaan. Dit gaat ook goed zolang je dus maar niks "verbetert"in de bios.
[UPDATE]
Memtest blijkt nu 16 errors te geven! Maar het gekke is als ik beide reepjes afzonderlijk test ze geen fouten geven. Zodra ze dus in "dual channel" laat draaien gaat het mis
. Het is een dual channel kit.
Sweex P4B black Case
Aopen 350watt voeding
Asus P4C800E Deluxe moederbord, Bios 1019 Beta.
Intel Pentium 4 3.0Ghz 1MB
Kingston HyperX 1GB DDR 400 cas-2 Dual channel kit
Coolermaster Hyper 6 Heatpipe Cooler met 19dB Fan van Glacialtech. Stressed 42,5 graden.
2x WD Raptor 10K 36GB harde schijven (draaiend op de Intel S-ata controller)
Plextor 12x DVD brander
Pioneer 16x DVD speler
Asus Radeon 9600XT 128MB Videokaart
Creative SB-Live 5.1 Digital.
Onboard Lan.
Windows XP-Pro + SP2
Het systeem loopt standaard lekker stabiel maar het gaat bij de volgende punten mis. PC is ook geaard.
1. Als ik ook maar enige vorm van "tweak" of perfomance opties aanzet voor het geheugen in het bios dan crashed de pc. Spontane reboots of hangen bij het opstarten. Verder clock ik niks over, geen spanningen, cpu, video. Het gaat alleen om het finetunen van geheugen en moederbord.
2. Het zelfde gebeurd ook voor overige opties voor het moederbord zelf.
3. Asus 9600XT videokaart met de nieuwste drivers en tevens de nieuwste chipset drivers voor het moederbord scored 3940 punten bij 3dmark2003.
Geheugen is 100%, getest met Memtest.
Tevens een mem+cpu burn in in windows gedaan. Dit gaat ook goed zolang je dus maar niks "verbetert"in de bios.
[UPDATE]
Memtest blijkt nu 16 errors te geven! Maar het gekke is als ik beide reepjes afzonderlijk test ze geen fouten geven. Zodra ze dus in "dual channel" laat draaien gaat het mis
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 09:33 . Reden: UPDATE PROBLEEM ]