Toon posts:

X-Box versus Playstation

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik wil me graag een game console aanschaffen, maar weet niet welke de X-Box of een playstation. Graag zou ik van jullie willen weten welke jij zou kiezen, maar dan wel met een goed argument. zodat ik en met eventuele plus en min punten. uiteindelijk een goede keuze kan maken. :*)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

playstation:
het nieuwe model heeft ingebouwde ethernet voor netwerk games
het nieuwe model ziet er ook minder lomp uit dan het huidige model of de xbox
je kan DVD's kijken zonder iets erbij te kopen
hacken kan al met een custom bovenkap en extra software dus zonder solderen

xbox:
ethernet standaard
DVD kit nodig
hacken heeft wat meer voeten in aarde
leukste voordeel als je hem hacked kan je veeel meer met de xbox
(xbox media center edition, emulatoren)

Ik ben zelf voor de xbox gegaan omdat ik meer met de xbox zelf speel dan games speel...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen dat dit een beetje ongewenst topic is, maar wie ben ik. TS, wat is het lijstje dat jij hebt gemaakt met voor- en nadelen?

Verwijderd

Om welke reden heb je bij voorbaat al de Gamecube uitgesloten? :?

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

een box lijkt de beste keuze ... maarja

waarom huur je niet eens gewoon de consoles ofzo? dan heb je ineens zelf een idee van wat het beste bij jou past..

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Bij de keuze van een console denk ik dat je eerder moet kiezen op basis van welke games je graag speelt :)

http://blog.bjornhouben.com

• Icey
  • Laatst online: 16:41
Het aanbod games van de playstation trok mij niet, de enige rede dat je hem zou kunnen kopen is GTA san andreas...

De Xbox vond ik te lomp, te huge etc. Dus heb ik een GameCube gekocht, disk erin en gamen maar! Maar als ik zie wat er nu mogelijk is met de xbox (ongelovelijk!) had ik liever een xbox gehad :P

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

I'm with punisher

Als ik een console zou kopen, zou 't voor de lol-factor zijn.
Met vrienden/vriendin gewoon samen met een paar biertjes hilarische games spelen.
Over internet speel ik wel op de pc, ga ik geen live-abbo voor afsluiten.

Ik heb een tijdje bij de BartSmit gewerkt, en ik moet zeggen dat ik 't idee heb dat de leukste games toch bij de PStwo. Zoals Jack and Daxter, Ratchet and Clank. Dat zijn echt playstation-exclusives.
Ik bedoel, Halo heeft op de doos nog steeds staan exclusief voor xbox, maar ernaast staat er een voor de PC.

Maar kijk naar de games die JIJ leuk vind. wat JIJ ermee wilt, niet wat ik ermee zou doen.

* J2pc mompelt nog iets over ps3 en backwards compatible
Omdat de PS3 backwards compatible is, (net als ps2) is er een grote kans dat er games voor de ps2 uit blijven komen, net zoals er nog steeds regelmatig nieuwe ps1 games uitkomen. Moet wel zeggen dat ik niet weet hoe dat bij X-box/GC zit

[ Voor 16% gewijzigd door J2pc op 05-11-2004 10:11 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22
Het hangt uiteraard van de spellen af die er voor te krijgen zijn, zoals hierboven ook al wordt verteld. Qua spellenaanbod vind ik de PS2 beter. Ik heb toch m'n PS2 nu verkocht, en een XBOX gekocht. Waarom? Spellen speel ik niet zoveel, en met een omgebouwde XBox kun je veel meer dan met een omgebouwde PS2. Ik gebruik MediaCenter nu best veel, ook om bijvoorbeeld Divx te bekijken via het netwerk.

Verwijderd

Het voordeel van de XBOX is dat de hacker community allerlei eigen software ervoor heeft ontwikkeld. Het nadeel is dat het spellen aanbod niet echt ruim is.

Zo weet ik nog wel genoeg spellen (oa Resident Evil, Ratchet and Clanck) waarom ik alsnog een PS2 ga aanschaffen met de kerst. Het verhaal dat de spelen backwards compatible zijn en dat de XBOX gewoon een logge kast kan ook een reden zijn om een PS2 te prefereren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 10:18 ]

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

De grafische kwaliteiten van een xbox liggen ook hoger dan die van de playstation.

Ik heb zowel een playstation als een xbox en bij bijvoorbeeld GTA:Vice City en Driv3r merk je duidelijk dat de xbox meer kan hebben :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alle voor en nadelen zijn al zo'n beetje besproken maar toch...

Ik heb mijn PS2 vorige week verkocht en een Xbox gekocht. Ik vind dat er op de PS2 leukere spellen zijn, maar een XBox biedt veel meer als ie gemod is. Games opslaan op HD, zo goed als alle video en audio formaten bekijken, streaming audio, rss feeds, applicaties, in je netwerk hangen en benaderen via FTP. Een XBox is in feite natuurlijk een pc.

Ga je puur voor de spellen: PS2
Ga je voor een compleet mediacenter: XBox

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Omdat het aanbod spellen van de Playstation mij meer trekt zou ik zeker kiezen voor een PS2. Ik zeg er wel bij dat ik mijn PC die ik ook als HTPC gebruik niet zou vervangen door een XBOX dus die argumenten gelden voor mij niet.
Technisch mooiere graphics vind ik ook niet het belangrijkst.
Mike Jarod
Ga je puur voor de spellen: PS2
Ga je voor een compleet mediacenter: XBox
Deze conclusie zou voor mij gelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 05-11-2004 10:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 20:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor een mediacenter heb ik al een PC draaien :) Dus of het ding wel of geen DVD af kan spelen, boeit me niet.

Ik heb de PS2 gekozen, alleen maar om het feit dat ik verslaafd ben aan de Final Fantasy games. Nu is daar ook San Andreas bijgekomen, maar ik heb hem niet voor dit spel aangeschaft.

Online gamen doe ik wel op de PC, dus een netwerk kit hoeft wat mij betreft niet :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- consoles horen echt in Spielerij thuis, niet zomaar in Overige Hardware gedumpt
- 'Welk $product moet ik kopen?' vragen zijn hier op GoT niet zo gewenst- zeker niet bij iets als consoles waar werkelijk boekdelen over te vinden zijn. Kijk naar de games (en Linux distros :P ) en kijk welke het beste bij je past

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.