[VBS] Add users in AD vanuit Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben bezig een script te maken om users te bulk importeren vanuit een simpel Excel sheet. De sheet bestaat uit het volgende :

1 Voornaam
2 Achternaam
3 Login naam
4 Wachtwoord

Als ik een user add zonder wachtwoord erin te zetten. Dan gaat alles goed, en de users worden dus geimporteerd. Echter wil ik ook het wachtwoord zetten. En dan gaat het mit. Ik krijg een melding terug dat het "objUser" niet gedefineerd is. Ik denk dat het probleem komt omdat de user nog niet aangemaakt is, en dat je daarom het wachtwoord niet kan setten.

Dit is het script :
<code>
Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
Set objWorkbook = objExcel.Workbooks.Open("D:\IMPORT\import.xls")
intRow = 2
Do Until objExcel.Cells(intRow,1).Value = ""
Set objOU = GetObject("ou=TEST, dc=RSGLINGE, dc=LOCAL")
Set objUser = objOU.Create("User", "cn=" & objExcel.Cells(intRow, 3).Value)
objUser.SetPassword = objExcel.Cells(intRow, 4).Value
objUser.GivenName = objExcel.Cells(intRow, 1).Value
objUser.SN = objExcel.Cells(intRow, 2).Value
objUser.AccountDisabled = FALSE
objUser.SetInfo
intRow = intRow + 1
Loop
objExcel.Quit
</code>

Of doe ik iets niet goed met het defineren van de objUser ?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben je al aan het [google=VBS Active Directory create user]? Daar vind je namelijk een waslijst aan informatie over het aanmaken van users in Active Directory. De eerste link meld hoe het één en ander werkt...

Daarnaast staat er nog een link naar Microsoft die zelf ook nog de nodige uitleg geeft over VBS en ADSI...

Verwijderd

Je kan het wachtwoord niet uitlezen uit de active directory (geloof dat je ADSI gebruikt?).
Microsoft heeft dit beveiligd. Opzich natuurlijk niet zo vreemd omdat je anders met ieder willekeurig script even alle wachtwoorden kan achterhalen van een machine :)

Wij wilden ook op een gegevens moment de wachtwoorden uitlezen voor een active desktop applicatie voor het onderwijs. Is helaas niet gelukt. Ik hou deze thread in de gaten voor het geval iemand een idee heeft maar ik geef je weinig kans. :/

edit: neee, ik moet blijkbaar nog even wakker worden vandaag... je wil helemaal geen gegevens uitlezen maar users aanmaken.. dat zou toch zonder problemen moeten lukken lijkt me :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 09:17 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Die foutmelding krijg je niet voor niets.
Waar staat de declaratie van 'objUser'.
Controleer ook de CreateObject functie voor objUser. Misschien dat daar ook wat fout gaat.

Verwijderd

ik denk dat het volgende van toepassing is:
gebruikers met paswoord toevoegen in AD