Toon posts:

[MS SQL]Krijg het niet deftig aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al 48 uur lang om SQL Server 2000 SP3 te installeren op mijn pc met Windows XP Professional SP2, maar het lukt me maar niet.

Het probleem is dat ik in programma's als Dreamweaver of Visual Studio.NET geen verbinding krijg met mijn eigen SQL-server (localhost) en ook niet met andere (webhost). In de SQL Server Enterprise Manager krijg ik wel verbinding met mijn eigen server (localhost) en kan ik mijn databases goed zien, maar de andere server (webhost) kan ik niet correct zien. Enterprise Manager zegt wel dat hij goed verbonden is maar hij zegt me dat en geen databases zijn...onmogelijk want mijn website werkt op het internet perfect met die database.
Om te testen of ik geen fout typte in mijn connectionstrings in Dreamweaver kopieerde ik een backup van mijn website die gebruik maakt van de webhost-sql. Als ik dan in Dreamweaver probeer om de database te bekijken krijg ik ook geen tables te zien. Het probleem zit hem dus duidelijk niet in de connection string, want de versie die online staat krijgt wel degelijk toegang tot de database.

Ik heb al geprobeert de firewall af te zetten maar dat bracht niets op. Ook herinstallatie van SQL Server deed niets en zelf volledig herinstalleren van het .NET Framework etc deed het niet. Ik merk ook dat ik vroeger (voor mijn format) in Dreamweaver bij OLE DB op Build... kon klikken en dan kreeg ik een soort "wizard" van XP. Nu moet ik merken dat als ik op Build... klik er verrassend weinig gebeurt.

Wat zie ik hier over het hoofd? Ik heb het gevoel dat het ergens een programma/driver is die ik ben vergeten installeren of een klein probleem met SP2 is , maar ik kan er helemaal niets over vinden op internet ("lege database" of "ms sql problemen" geven nogal veel hits).

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
je kan toch niet zomaar klakkeloos je connection string kopieren?
de mappen/ip-adressen kloppen dan toch niet meer?

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
thijs_cramer schreef op 05 november 2004 @ 13:26:
je kan toch niet zomaar klakkeloos je connection string kopieren?
de mappen/ip-adressen kloppen dan toch niet meer?
Ik kon die wel kopieren omdat de server ergens anders stond en dus nog steeds hetzelfde ip etc had. Maar :X het is opgelost. Het is blijkbaar een probleem dat optreedt tussen Windows XP SP2 en Dreamweaver MX. Een link ergens op een forum loste het probleem dus op, dit mag dan ook toe.