Toon posts:

[Win98] vmm32 missing na gecrashde harddisk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een pc staan met win98, er staat belangrijke op. Eergisteren is de pc gecrasht(vraag me niet hoe), allereerst kreeg ik dblbuff.sys win.com ifshlp.sys missing (ik kom dus niet in windows).

Scanreg/Scandisk(belangrijke systeem bestanden weg + geen reg backup) wil niet dus heb ik deze bestanden van een andere win98 machine afgehaald en op de gecrashte pc gezet.

Ik heb er ook een schone autoexec.bat en msconfig.sys opgezet.

Nadat ik dat gedaan heb kreeg ik vmm32 ifsmgr.vxd ios.vxd missing. Ik heb een vmm32 patch toegepast die, die bestanden van de win98 cd afhaald en op de pc zet. Zonder success. Win98 eroverheen draaien wil ook niet omdat ik niet door scandisk kom.

Er staat belangrijke data op verschillende plaatsen die ik zo niet 1 2 3 kan aanwijzen.

Wat is nu de beste optie? en zie ik een optie over het hoofd?

- Een image van de c: schijf maken en op een aparte partitie zetten en daarna de partitie formatteren en win98 eroverheen draaien zodat ik later de belangrijke data uit de .img kan halen? (zo ja, heb je nog tips voor progamma's? image for dos van terabyteunlimited heb ik al)

- De HD eruit halen en bij een andere pc als slave aansluiten en de belangrijke data overzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 08:48 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:50
als je pc een netwerkkaart heeft, kan je ook eventueel met een linux/windows live cd de data over het netwerk naar een andere pc kopieren

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kun je niet Win98 eroverheeninstalleren met een bootable floppy/CDROM van Win98?
WIN.COM uit de Windows map wegmikken en Win98 weer in dezelfde map installeren.

Ik lees dat je Win98 er niet overheen kunt zetten vanwege scandisk, draai je die scandisk dan van de Win98 CDROM? En wat gebeurt er waardoor je niet verder kunt met scandisk?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRKie schreef op 05 november 2004 @ 08:55:
als je pc een netwerkkaart heeft, kan je ook eventueel met een linux/windows live cd de data over het netwerk naar een andere pc kopieren
Knoppix?
limoentje schreef op 05 november 2004 @ 08:55:
Kun je niet Win98 eroverheeninstalleren met een bootable floppy/CDROM van Win98?
WIN.COM uit de Windows map wegmikken en Win98 weer in dezelfde map installeren.

Ik lees dat je Win98 er niet overheen kunt zetten vanwege scandisk, draai je die scandisk dan van de Win98 CDROM? En wat gebeurt er waardoor je niet verder kunt met scandisk?
Ik heb win.com gerenamed naar win.old en win98 setup gedaan, het eerste wat ik krijg is scandisk en daar kom ik niet doorheen. 'Dit is kapot wil je het fixen' en dat oneindig door .. er worden steeds mappen aangemaakt win00010 met de rotte bestanden die dan steeds opnieuw worden gescant, een oneindige cirkel!? als ik scandisk sluit gaat de setup niet verder.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Draai eerst voor de zekerheid een image (als dat lukt)
Daarna met de ScanDisk van de Win98 CDROM draaien en die alles laten autofixen?
Daarna setup draaien.

edit: btw, er is geloof ik een setup switch waarmee je de schijfcontrole over kunt slaan... niet aan te bevelen, maar ff dat je het weet :)

[ Voor 32% gewijzigd door roelio op 05-11-2004 09:01 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DaRKie
  • Laatst online: 11:50
Knoppix is een mogelijkheid. Heb je liever een windows live cd, kan je deze site even bekijken: http://www.nu2.nu/pebuilder/

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 08:59:
Ik heb win.com gerenamed naar win.old en win98 setup gedaan, het eerste wat ik krijg is scandisk en daar kom ik niet doorheen. 'Dit is kapot wil je het fixen' en dat oneindig door .. er worden steeds mappen aangemaakt win00010 met de rotte bestanden die dan steeds opnieuw worden gescant, een oneindige cirkel!? als ik scandisk sluit gaat de setup niet verder.
Probeer eens "setup /?" in te tikken. Er zit een optie bij om scandisk uit te schakelen tijdens de installatie.

Verwijderd

Zo te horen heeft je harde schijf het begeven (vandaar al die bestandsfouten). Zo snel mogelijk systeem (via een live cd) of door de harde schijf in een ander systeem te plaatsen proberen te data er af te krijgen. Daarna zou je kunnen proberen om de schijf te formateren en te kijken of die definitief de prullebak in kan
Pagina: 1