Apache houdt mijn pc een beetje te goed in de gaten

Pagina: 1
Acties:

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik dacht... laat ik eens door mijn windows map doorbladeren... tot mijn verbazing kwam ik daar zo'n 200 .xml bestanden tegen die een onderdeel leken te zijn van een soort internet history. Ik opende dus een van deze bestanden en daar stond iets in de trent van "404 not found" "bla bla apache".

Ben dus naar services.msc gegaan en heb hier Apache/1.3.23(Win23) op uitgeschakeld en handmatig gezet. Probleem lijkt even later opgelost.

Nu zal deze service de volgende keer als ik mijn webserver start wel weer actief zijn en weer vrolijk verder gaan met loggen. Wat doet deze service hier ongevraagd ? Ik had die dag namelijk Apache niet gebruikt. Waarom zit deze apache zo actief mijn google gebruik in de gaten te houden ?

Erg vaag en hopelijk komt het niet meer voor. Ik kon hierover op google/search niets vinden.

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Overigens, ik kijk nu in c:\apache\logs en zie daar ( klein stukje van het geheel ) :

code:
1
2
3
4
[Thu Nov 04 10:52:13 2004] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: c:/apache/htdocs/xml/index.php
[Fri Nov 05 06:46:16 2004] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: c:/apache/htdocs/external/builds/downloads2/mercexcl.dat
[Fri Nov 05 06:46:17 2004] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: c:/apache/htdocs/external/builds/downloads2/merc1178.dat
[Fri Nov 05 06:51:33 2004] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: c:/apache/htdocs/adj/N1142.blabla..

Ik zie zo nu en dan spyware namen voorbij komen in de log. Toch denk ik niet dat het door spyware wordt veroorzaakt, maar dat de spyware gewoon regelmatig contact probeert te maken met het internet. Volgens mij komt gewoon alles wat k in mijn browser intyp in de error.log. Op het moment dat ik met google ga zoeken wordt de zoekopdracht opgeslagen in c:\windows. Ik kan ook het logbestand niet verwijderen omdat het door een programma gebruikt zou worden terwijl apache niet gestart lijkt te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door iznogood op 05-11-2004 07:24 ]

Just as Good

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt een spyblocker of hosts file die naar localhost toe verwijst? Verder horen de Apache logfiles niet automatisch geroteerd te worden; en ook niet uit xml bestanden te bestaan. Kun je met filemon oid niet zien wie de bestanden echt daar neer heeft gezet? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• iznogood
  • Niet online
De inhoud van mijn hostfile is 127.0.0.1 localhost.

Verder niets. Verder is het loggen afgelopen als ik het proces van apache stopzet. Dus hierdoor wordt het wel veroorzaakt.

Just as Good