Toon posts:

na OC speedfan openen en daardoor restart!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ging net even kijken of ik wat snelheid kon behalen door me multiplier lager te zetten en me fsb hoger..

Ik heb een AMD Athlon 2400+ (@ mp 15x fsb 140), 512MB DDR PC2700 (333mhz), DFI AD77 Infinity mobo..

ik had me pc al overgeclocked van 2000mhz naar 2100mhz door me fsb naar 140mhz te gooien. Nu dacht ik, als ik mijn fsb nou eens naar 150 gooi en me mp naar 14x... dan is de cpu snelheid gelijk, maar is het moederbord sneller..

Alles ging nog perfect, windows start normaal op e.d. Ik open wcpuid om de gegevens na te checken en hierna wilde ik kijken naar speedfan wat de temperatuursverschillen zijn.. maar toen ik speedfan opende restarte me hele pc ineens :S

Weet iemand waardoor dit komt misschien? (Het fenomeen dat de pc vastloopt ken ik wel.. Maar dat is toch even iets anders dan rebooten denk ik)

Gegroet,

Sysomg

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 18:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 02:07:
Hallo,

Ik ging net even kijken of ik wat snelheid kon behalen door me multiplier lager te zetten en me fsb hoger..

Ik heb een AMD Athlon 2400+ (@ mp 15x fsb 140), 512MB DDR PC2700 (333mhz), DFI AD77 Infinity mobo..

ik had me pc al overgeclocked van 2000mhz naar 2100mhz door me fsb naar 140mhz te gooien. Nu dacht ik, als ik mijn fsb nou eens naar 150 gooi en me mp naar 14x... dan is de cpu snelheid gelijk, maar is het moederbord sneller..

Alles ging nog perfect, windows start normaal op e.d. Ik open wcpuid om de gegevens na te checken en hierna wilde ik kijken naar speedfan wat de temperatuursverschillen zijn.. maar toen ik speedfan opende restarte me hele pc ineens :S

Weet iemand waardoor dit komt misschien? (Het fenomeen dat de pc vastloopt ken ik wel.. Maar dat is toch even iets anders dan rebooten denk ik)

Gegroet,

Sysomg
Ik had een zelfde probleem met Nero, zodra ik overclockte en ik starte Nero op, herstarte mn pc. Voor de rest deed alles het perfecte, andere versies van Nero hielpen ook niet. Ben toen maar CD creator gaan gebruiken :/
Trouwens uit je post maak ik op dat het maar 1 keer is voorgekomen?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 08:14
probeer eens sisoft sandra of prime95.
dit stress test je cpu en weet je of hij stabiel is
als hij daarin goed werkt moet de rest het denk ik ook wel doen

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Mja oke dat is wel zo..
Maar ik wil eigenlijk meer de oorzaak weten waarom dat dat zo is..
Misschien dat ik een voltage hoger moet zetten ofzo.. maar ik wil geen instellingen gaan aanpassen zonder dat ik weet of het werkt want straks gaat mijn pctje stout doen :P