Toon posts:

Coax aansluiting omzetten voor canal plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo thuis in het wereldje van coax, tv ed maar heb de volgende vraag.
Bij ons thuis komt de hoofd kabel van onze tv provider binnen via een apparte coax aansluiting zoals in onderstaand plaatje te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jvandeven/1.jpg

Hierna wordt hij dmv een splitter in 2en gedeeld en gaat zo verder naar de tv's. Nu we een canal plus abo hebben en deze op alle tv's willen bekijken zou ik dus voor die splitter de decoder moeten plaatsen maar de kabel zoals hier boven afgebeeld past dus niet in de decoder van canal plus. Is het mogelijk op de kabel zoals hierboven afgebeeld de volgende aansluiting te plaatsen?:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jvandeven/2.jpg

En dan vanuit de canal plus decoder weer met de aansluiting van het 1ste plaatje naar de splitter te gaan? Of heb ik hier dan kwaliteits verlies? Zou het ook anders mogelijk zijn?

Alvast bedankt...

Verwijderd

Gewoon net achter dat stekkertje afknippen, strippen en zo'n stekkertje uit onderstaande afbeelding er aan vast maken.

Verwijderd

jeffvdven de stekkers die ik zie zien er allebij een beetje brak uit, ik ga er vanuit dat het eerste plaatje een f-connector is (al weet ik zit niet heel erg zeker)
Het beste wat je kan doen is kijken of het allemaal met die brakke stekkers werkt, maar ik denk dat sommige canal plus zenders niet gaan werken (hoor er zelf vaak klachten over)
Als dit ook bij jou zo is, ga dan naar de wat betere electra zaak en koop hirschmann stekkertjes (koswi's en kokwi's) die zijn dacht ik een 2,50 of misschien iets duurder.
Het mooiste beeld zul je krijgen door ook de kabel te vervangen door hirschmann koka799 kabel, die zal je een 1 tot 1,25 per meter kosten maar het verschil zul je echt zien.

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 00:43:
Gewoon net achter dat stekkertje afknippen, strippen en zo'n stekkertje uit onderstaande afbeelding er aan vast maken.
Lol... dat gaat niet lukken denk? Kijk eens ff hoe dik die kabel is..RG58 u? ofzo?? of is dat die dunne?..
t is iig stukken dikker dan coax 12 hejeffvdven de stekkers die ik zie zien er allebij een beetje brak uit, ik ga er vanuit dat het eerste plaatje een f-connector is (al weet ik zit niet heel erg zeker)
Het beste wat je kan doen is kijken of het allemaal met die brakke stekkers werkt, maar ik denk dat sommige canal plus zenders niet gaan werken (hoor er zelf vaak klachten over)
Als dit ook bij jou zo is, ga dan naar de wat betere electra zaak en koop hirschmann stekkertjes (koswi's en kokwi's) die zijn dacht ik een 2,50 of misschien iets duurder.
Het mooiste beeld zul je krijgen door ook de kabel te vervangen door hirschmann koka799 kabel, die zal je een 1 tot 1,25 per meter kosten maar het verschil zul je echt zien.
Nah.. da's geen F-connector he :D lol... Dit is zo'n connector die ze op sommige scannerantennes enzo gebruiken
btw. Een Hirschmann connector (IEC stekker bedoel je ws.) gaat no-way passen op die dikke kabel he.

[ Voor 59% gewijzigd door ProCal op 05-11-2004 00:54 ]

Verwijderd

mja vervangen door f-connectoren en een degelijke splitter zou mijn keuze zijn

gaat wel passen op koswi's en kokwi's

Afbeeldingslocatie: http://portal.hirschmann.com/img/prod/KOSWI_3.jpg

je denkt dattie niet gaat passen? proppen!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 01:03 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 00:55:
mja vervangen door f-connectoren en een degelijke splitter zou mijn keuze zijn

gaat wel passen op koswi's en kokwi's

[afbeelding]

je denkt dattie niet gaat passen? proppen!
ik heb ook van dat soort pluggen, hoe zie je dat het Hirschmann is? staat dat erop? bij de mijne staat er een E op de top zeg maar...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Ik dacht dat er een H op staat, anders heb je een replica in je bezit.

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Het lijkt me geen f-connector, ik denk inderdaad een scanner antenne aansluiting en die kabel is ook geen standaard 75 ohms, maar eerder 50 ohmse kabel en die moet je juiste niet gebruiken als tv kabel (die is meer als antennekabel, dus bij scanners, etc in gebruik).

Let echter even op: de nieuwe canalplus decoders zijn digitale ontvangers. Die hebben wel een coax in en uitgang, maar het canal plus signaal wordt alleen via de scart doorgegeven. Die coax uitgang geeft alleen alle andere kanalen (dus behalve canal plus) door en die coax ingang gebruikt hij om het canal plus signaal (digitaal doorgegeven) te decoderen en om zetten naar de scart uitgang.

Wat jij wil kan dus alleen standaard met de oude analoge canal plus decoders, let even op welk type je hebt.
Mocht je toch een digitale ontvanger hebben dan moet je er een modulator tussen zetten: deze zet het scart signaal van de decoder weer om naar een rf signaal (lees kanaal op de coax kabel) zodat je hem weer op elke tv kunt ontvangen.
Pagina: 1