Mijn (arme) moeder heeft kabelinternet, maar geen vaste telefoon. Nu dacht ik; Skype! Goedkoop bellen via het Internet....! Ik heb de laatste versie van Skype geinstalleerd (1.0.0.97) en 10 euro beltegoed aan haar account toegevoegd. Ook heb ik op de router de aangegeven poort (in het programma Skype) doorgezet naar haar eigen pc. (de router is een Sitecom DC-202 v2
).
Het rare is dat het gedeeltelijk werkt... Als ik bel naar mijn mobiele telefoon gaat deze wel over, maar als ik opneem valt altijd de verbinding weg. Ik heb het ook nog even geprobeerd met een paar andere nummers, maar elke keer als de andere kant opneemt valt de verbinding weg met de mededeling "Call failed" (waar bij google i.c.m. Skype niet veel over te vinden is).
Nu heb ik thuis even ingelogd met haar account en daar gaat alles goed.
Ze draait Windows XP SP1 met de firewall uit (SP2 komt er nog wel op, maar het leek me makkelijker om het eerst zo nog even te proberen).
Heeft iemand een idee waardoor het bij haar niet werkt?

Het rare is dat het gedeeltelijk werkt... Als ik bel naar mijn mobiele telefoon gaat deze wel over, maar als ik opneem valt altijd de verbinding weg. Ik heb het ook nog even geprobeerd met een paar andere nummers, maar elke keer als de andere kant opneemt valt de verbinding weg met de mededeling "Call failed" (waar bij google i.c.m. Skype niet veel over te vinden is).
Nu heb ik thuis even ingelogd met haar account en daar gaat alles goed.
Ze draait Windows XP SP1 met de firewall uit (SP2 komt er nog wel op, maar het leek me makkelijker om het eerst zo nog even te proberen).
Heeft iemand een idee waardoor het bij haar niet werkt?