You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Het gaat erom dat de firmware flashes in OM er niet om bedoeld zijn om onder contractuele afspraken die bij het aangaan van het abbonement gemaakt zijn uit te komen, dat is een wezenlijk verschil
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Dat komt omdat mensen nogsteeds denken dat ze het internet kunnen flashen met nieuwe firmware. En dat gaat niet.
Flashen van een telefoon doet volgensmij alleen een service centrum van het merk van je phone. Dus flashen heeft in IT niet echt veel te zoeken lijkt me.
Flashen van een telefoon doet volgensmij alleen een service centrum van het merk van je phone. Dus flashen heeft in IT niet echt veel te zoeken lijkt me.
Ey!! Macarena \o/
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat hoeft niet. Een motorola v525 kun je bijvoorbeeld flashen naar een V600. De simlock blijft dan nog gewoon op het toestel zitten, je krijgt alleen wat extra functies erbij. Eigenlijk hetzelfde dus als bij een dvd-brander.Turkish schreef op 04 november 2004 @ 23:46:
Het gaat erom dat de firmware flashes in OM er niet om bedoeld zijn om onder contractuele afspraken die bij het aangaan van het abbonement gemaakt zijn uit te komen, dat is een wezenlijk verschil
en daardoor is het dus ook een grijs gebied en is het voor de mods in IT vrij lastig om te zien of het wel of niet mag (legaal gezien) en dus mogen al die topics niet. Daarnaast is die info vaak op genoeg andere sites te vindenEthnocentrix schreef op 04 november 2004 @ 23:48:
[...]
Dat hoeft niet. Een motorola v525 kun je bijvoorbeeld flashen naar een V600. De simlock blijft dan nog gewoon op het toestel zitten, je krijgt alleen wat extra functies erbij. Eigenlijk hetzelfde dus als bij een dvd-brander.
En dan is mijn vraag dus waarom dat soort topics dan wel in OM mag.Erkens schreef op 07 november 2004 @ 12:03:
[...]
en daardoor is het dus ook een grijs gebied en is het voor de mods in IT vrij lastig om te zien of het wel of niet mag (legaal gezien) en dus mogen al die topics niet. Daarnaast is die info vaak op genoeg andere sites te vinden
Volgens mij heeft het flashen van een telefoon ook weinig met contractuele verplichtingen te maken. De enige telefoons die ik met een simlock gehad heb zijn "prepaid" telefoons, waarbij je helemaal geen contract tekent.
Al mijn Abbonement telefoons waren standaard uit de winkel al simlock vrij.....
volgens mij is flashen zelf ook niet illegaal, tenzij je het commercieel doet. Om er dus winst mee te halen door tegen betaling de telefoons van anderen simlock vrij te maken.
Beetje het zelfde als met de consoles die je best mag modden, echter mensen die dit commercieel deden zijn er wel voor veroordeeld geloof ik
Al mijn Abbonement telefoons waren standaard uit de winkel al simlock vrij.....
volgens mij is flashen zelf ook niet illegaal, tenzij je het commercieel doet. Om er dus winst mee te halen door tegen betaling de telefoons van anderen simlock vrij te maken.
Beetje het zelfde als met de consoles die je best mag modden, echter mensen die dit commercieel deden zijn er wel voor veroordeeld geloof ik
Het gaat om context en nuancering: IT en OM verhouden zich net zo tot elkaar als de bekende appels en peren
In IT is er een duidelijke policy m.b.t. firmware: Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware Indien je het hier niet mee eens bent kun je daar met inhoudelijke argumenten tegenin gaan, niet op basis van de zoveelste appels en peren metafoor.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ehm, door het gebruik van die prepaid ga je akkoord met de voorwaarden, daarvoor hoef je echt geen contract te tekenen hoorDennism schreef op 10 november 2004 @ 19:25:
Volgens mij heeft het flashen van een telefoon ook weinig met contractuele verplichtingen te maken. De enige telefoons die ik met een simlock gehad heb zijn "prepaid" telefoons, waarbij je helemaal geen contract tekent.
Je maakt gebruik van een bepaalde dienst, met de daarbij gestelde voorwaarden. Een daarvan is dat je die simlock erop laat staan tot minimaal een jaar later ofzo. Zodra je dat dus eerder doet en dat toestel gebruikt (met bijvoorbeeld een andere sim) dan is er toch sprake van contractbreuk
Pagina: 1