Toon posts:

[SBS2k3] Internet traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SBS2003 machine met 2 nics. 1 voor intern (192.168.0.x) en 1 met een adsl verbinding eraan (8mbit down). Als ik deze adsl verbinding aan mijn laptop plug (direct), dan kan ik supersnel Internetten. Als ik deze verbinding aan mijn WAN poort van de server hang is het een baggerverbinding van nog geen 10kbs. Remote access van thuis naar de server gaat snel. De modem kan dus goed communiceren met de server en buiten. Waar het fout gaat is op de server zelf en de clients. Die hebben die baggersnelheid.

Aangezien de modem (speedtouch 510) snel werkt op mijn laptop zal deze goed geconfigd zijn (denk ik). Ergens in de server kan hij waarschijnlijk niet snel een verbinding krijgen met Inet, maar ik heb geen idee waar te zoeken. Is het DNS? ik heb geen flauw idee? Heeft iemand suggesties waar ik naar zou kunnen kijken om toch die bandbreedte te kunnen benutten?

Thanks!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe heb je je internet gedeeld op die machine :? middels rras neem ik aan? (de wizard van sbs2003)

staat die nic mischien op fullduplex geforceerd terwijl je speedtouch dat niet aankan :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nee, op auto detect. Maar anders zou inkomend verkeer toch ook langzaam gaan? Als ik remote desktop start gaat ie als een trein...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 23:35:
nee, op auto detect. Maar anders zou inkomend verkeer toch ook langzaam gaan? Als ik remote desktop start gaat ie als een trein...
remote desktop heeft ook niet veel snelheid nodig om als een trein te werken ;)

heb je nog rare errors in de eventlog van die server :? staat je binding volgorde van de nics wel goed :?

ik heb vaak genoeg ics gebruikt op sbs2003 dat gaf me nooit geen problemen eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 04 november 2004 @ 23:38:
[...]

heb je nog rare errors in de eventlog van die server :? staat je binding volgorde van de nics wel goed :?

ik heb vaak genoeg ics gebruikt op sbs2003 dat gaf me nooit geen problemen eigenlijk
Bindings? Waar zitten die (en wat is het :P)
verder geen errorlogs.....

• Zwelgje
kopje advanced bij je netwerkplaces eigenschappen, dan advanced settings

Verwijderd

Topicstarter
eerst LAN, dan WAN

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag als DNS bij de WAN mijn serveradres staan. Heb er een echte DNS server van gemaakt. (maakt geen verschil)

tevens: netbios over tcp/ip uit? staat nu aan, evenals "register this connection to dns suffix ofzo"

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de kabel vervangen en internet is niet te houden...:o wat kunnen problemen soms toch lullig zijn....8)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:51:
Inmiddels de kabel vervangen en internet is niet te houden...:o wat kunnen problemen soms toch lullig zijn....8)
tja eigenlijk ging ik er al vanuit dat je dat al uitgesloten had...

kabel check je toch gelijk :? of heb je 'zelfbouwkabels' gebruikt ofzo :?

Pagina: 1