Ik heb een SBS2003 machine met 2 nics. 1 voor intern (192.168.0.x) en 1 met een adsl verbinding eraan (8mbit down). Als ik deze adsl verbinding aan mijn laptop plug (direct), dan kan ik supersnel Internetten. Als ik deze verbinding aan mijn WAN poort van de server hang is het een baggerverbinding van nog geen 10kbs. Remote access van thuis naar de server gaat snel. De modem kan dus goed communiceren met de server en buiten. Waar het fout gaat is op de server zelf en de clients. Die hebben die baggersnelheid.
Aangezien de modem (speedtouch 510) snel werkt op mijn laptop zal deze goed geconfigd zijn (denk ik). Ergens in de server kan hij waarschijnlijk niet snel een verbinding krijgen met Inet, maar ik heb geen idee waar te zoeken. Is het DNS? ik heb geen flauw idee? Heeft iemand suggesties waar ik naar zou kunnen kijken om toch die bandbreedte te kunnen benutten?
Thanks!
Aangezien de modem (speedtouch 510) snel werkt op mijn laptop zal deze goed geconfigd zijn (denk ik). Ergens in de server kan hij waarschijnlijk niet snel een verbinding krijgen met Inet, maar ik heb geen idee waar te zoeken. Is het DNS? ik heb geen flauw idee? Heeft iemand suggesties waar ik naar zou kunnen kijken om toch die bandbreedte te kunnen benutten?
Thanks!