Bij een kennis heb ik vanmiddag de enkele jaren geleden door KPN aangesloten ISDN lijn wat aangepast (de lijn moest een kamertje verder.) Ik netjes de CAT3 kabel teruggehaald en vervolgens de 4 adres (wit,oranje,rood,blauw) weer netjes aangesloten. Mooi niet werkend dus
Dus ik wat lopen klooien, maar na 2 uur was ik het toch wel zat.
Wat gebeurt er:
ISDN wandcontactdoos aangesloten <--> volledige ISDN lijn dood
ISDN wandcontactdoos niet aangesloten <--> ISDN lijn werkt
Nu dacht ik te laat eraan of zo'n wandcontactdoos nou ook een terminator nodig heeft. Het heeft even gewerkt namelijk, de pc belde mijn mobiel, maar vervolgens bleef 'ie hangen met het inbellen naar de provider op 'bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord'.
Goed, kan iemand mij de *goeie* aansluitvolgorde van de 4 aders vertellen en wat meer info geven over de terminator? En wat moet ik in XP instellen? Europese ISDN (EDD1) of Nationale ISDN (?)
Wat gebeurt er:
ISDN wandcontactdoos aangesloten <--> volledige ISDN lijn dood
ISDN wandcontactdoos niet aangesloten <--> ISDN lijn werkt
Nu dacht ik te laat eraan of zo'n wandcontactdoos nou ook een terminator nodig heeft. Het heeft even gewerkt namelijk, de pc belde mijn mobiel, maar vervolgens bleef 'ie hangen met het inbellen naar de provider op 'bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord'.
Goed, kan iemand mij de *goeie* aansluitvolgorde van de 4 aders vertellen en wat meer info geven over de terminator? En wat moet ik in XP instellen? Europese ISDN (EDD1) of Nationale ISDN (?)