Toon posts:

[XP SP2] [IE] .zip niet automatisch downloaden maar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...de lokatie aangeven alvorens te downlaoden.
Hoe kan ik dit weer instellen?

Ik heb SP2 geinstalleerd en heb een vinkje weggehaald in een downloadvenstertje.

Tijdens het downloaden van een zipbestand krijg je standaard een venster waar je kunt kiezen uit openen, opslaan of annuleren.
Sinds ik SP2 heb zat daar ook een optie bij om een vinkje uit te zetten (default staat deze aan)
Hiermee dacht ik gelijk de downloadlokatie aan te kunnen geven maar ik krijg helemaal geen vraag meer en het downloaden start automatisch.
Pas wanneer het downloaden klaar is start mijn zipprogramma en het bestand staat ergens ver in de "temporary internet files".

(Het vinkje "openen na downloaden bevestigen" staat aan)

ER is natuurlijk een "workaraound" voor, kiezen voor "opslaan als". Maar met het downloaden via een button e.d gaat niet op die manier.

Ik heb me suf gezocht en heb een paar uur geleden ook dit topic omhoog geschopt, maar het probleem daar is iets anders en heb dus dit topic geopend.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is ???

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43
Windows XP:

1. Extra -> Mapopties -> Bestandstypen
2. ZIP zoeken
3. Geavanceerd
4. Openen na downloaden bevestigen aanvinken

Dat was bij mij de oplossing maar bij jou lees ik nu van niet :?

[ Voor 27% gewijzigd door stealth op 05-11-2004 17:56 ]

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:08
De oplossing hierboven werkt! Thnx, ik had al een tijdje hetzelfde probleem :)

[ Voor 71% gewijzigd door RobertDH op 05-11-2004 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Robert15 schreef op 05 november 2004 @ 17:55:
Ik heb exact hetzelfde probleem! Ik vind het ontzettend irritant worden.. gebruik je ook WinZip 9?
Nee, ik gebruik winrar.

Maar of ik winrar nu geinstalleerd heb of dat windows mijn zipbestanden "beheert", het blijft hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
stealth schreef op 05 november 2004 @ 17:55:
4. Openen na downloaden bevestigen aanvinken
Nee, dit is inderdaad niet de oplossing bij mij.

Het probleem treed ook al eerder op. Voordat het downloaden begint wil ik de mogelijkheid hebben de lokatie aan te geven. Nu reageert mijn browser niet nadat ik een zipbestand heb aangeklikt. Totdat de download klaar is, daarna staat dus mijn zipprogramma open...

(tijdens de download zie ik dus ook geen voortgangsvenster en kan dus ook de snelheid en de geschatte download tijd niet zien...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jereon - kan je voortaan aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen?
Verder - vragen over IE horen in Software Algemeen thuis - ik ga je topic dus nog even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1