Toon posts:

Na Alacatel 510 Downgrade geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Zoals beschreven staat in tal van andere topics wil ik graag mijn Alcatel 510 Modem downgraden naar een Home editie. Ik wil de functionaliteit van mijn 3com router kunnen gebruiken.

Ik heb een standaard opstelling [ je kent het wel modem 10.0.0.138; router 192.168.1.1] Nu downgrade ik me modem met het *.ini bestand, alles klopt, modem wordt geconfigd. Uiteraard nog geen verbinding naar 'buiten' want moet nog inbelverbinding maken.

Via 10.0.0150 kan ik modem bereiken geeft ook DSL verbindin in stats aan, oranje licht van geen WAN verbinding [ nog geen inbelverbing gemaakt]
In windows maak ik via Wizard nieuwe internet verbinding aan. Kies hier voor Ppttp {spel fout; maar men weet wat ik bedoel] en vul provider gegevens in..

...maak uiteindelijk connectie [enkel modem; zonder router ertussen] en dat werkt gewoon weg niet. Het duurd even en windows komt met de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Mijn vraag is nu hoe ik een verbinding met WAN maak want ik wil op een later tijdstip mijn router erachter hangen :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01

samo

yo/wassup

staat je modem nu bridged?
Probeer eens een aantal dingen:
- ipcpnfig -> deelt je SPT nog ip adressen uit? (als het goed is niet)
- wizard inet -> verbinden naar internet -> handmatig -> inbel (niet pppoe, echt inbel), effe de VPI/VCI instellingen opzoeken van je isp (8, 35 waarschinlijk) en als nummer invoeren (optioneel, bij alcatel hoeft dat niet), username & pass, en inbellen
Daana je router instellen dat die dat voortaan doet!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhhh mijn alcatel modem deelt nog steeds Ip's uit, scripje dat ik gebruik heet ook pptp+ dhcp.

Moet ik kiezen voor gewoon inbel verbinding waar als beschrijving bij staat inbel verbinding via isdn of analoge modem ???? Ik heb het hier over optie een dus, optie twee is een inbelverbinding maken met pptp.

Met VPN heb ik nog nooit gewerkt... kom ik dit tegen wanneer ik kies voor die eerst optie of moet ik het ergens anders instellen?

Voor de rest lijkt het me dat ik wel username en pass moet opgeven want bij NAT gebeurd dit in de Wizard van het modem en nu niet. Het lijkt me dus dat ik dit vanaf de pc aan moet geven :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01

samo

yo/wassup

ok, je modem staat nog steeds routed dan. Surf naar je modem pagina (10.0.0.138) en probeer vanaf daar de verbinding in te stellen.....
Je modem kan op twee standen staan: routed en bridged. Als hij routed staat, verzorgt het modem zelf de inbelverbinding. Als hij Bridged staat, moet je via een inbelverbinding inbellen... Maar ik bedenk dat bridged waarschijnlijk alleen kan met een usb aansluiting (thompson 530 bijvoorbeeld). Ik ben zelf nog vrij nieuw met deze apparaten.
Ik kijk vanmiddag op werk wel even wat files door....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel vreemd want zodra ik het pttp [*.ini] bestand uploas en vervolgens webbased naar mijn modem ga, dan zie ik nog stees een router functie met NAT..en noem maar op. Het modem beschikt dan dus nog steeds over router functies.

Ook lukt het me niet om in Windows een verbinding aan te maken. In modem staat nu by the way wel dat deze bridged staat 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 12:55 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:17

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke firmware staat erop die 510? 4.0.x.x.x of 4.2.x.x.x? Als je het over een wizard heb gok ik op de 4.2

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
firmaware 4.2.3.0.0

inmiddels werk ik nog steeds met NAT [andere lukte tenslotte niet] en staat er dit gegeven; File : LLT6AA4.230 Board type:ADNT-Q

Zou een andere firmware uitkomst bieden???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 17:45 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:17

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Nee, je moet gewoon naar www.speedtouch.nl gaan en hem DHCP spoof config.

Daarvoor moet je deze tool downloaden suc6 http://www.speedtouch.nl/downloads/510R423_config_04.exe

Geef hem bij voorkeur eerst nog een harde reset! Dus geen reboot!

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog even uitzoek hoe dit werkt...thnx m8
Pagina: 1