Speedtouch 510 > PPNP > WRT54G portforwarding lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb sinds kort ADSL van XS4All. Hierbij zat een Thomson Speedtouch 510 modem. Deze heb ik via PPNP verbingin aan mn Linksys WRT54G vastgebonden volgens dit topic:

SpeedTouch 510 aangesloten op Linksys WRT54G

De router logged keurig in op de modem via PPTP. Internet werkt ook perfect, alleen als ik bijvoorbeeld e-mule open dan krijg ik een low-id, dit betekend dat de poorten voor e-mule niet goed zijn geforward. Terwijl deze porten weldegelijk zijn geforward in de router.

Voorheen heb ik cable internet gehad en daar werkte de portforwarding perfect. Dus de router staat goed ingesteld qua port forwarding.

Dus in de modem is er iets wat de portforwarding blokkeerd.

Na wat manuals door gelezen te hebben heb ik via telnet de firewall op de modem weten uit te zetten maar dit mag niet baten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de modem zo instel dat deze gewoon alle poorten doorlaat?

offtopic:
Wil meneer het modje aub de 501 in de titel veranderen in 510 ;) (nee ik draag geen levi's)

[ Voor 9% gewijzigd door Mavvie op 09-11-2004 15:21 ]

Twitter | Linkedin

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je de modem dan wel gebridged?

• Mavvie
SSH schreef op 05 november 2004 @ 00:03:
Heb je de modem dan wel gebridged?
Mm nee, daar heb ik ook wat over gelezen. Maar hoe doe ik dat precies? Gewoon via Easy setup? en dan voor bridge ethernet kiezen?

Of is hier ook een andere manier voor? Want overschrijf je dan niet je PPNP settings?

Twitter | Linkedin

• Graham
  • Laatst online: 12-05 21:22
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe dit nou werkelijk moet. Ik heb binnenkort ook ADSL (XS4ALL Basic) en dan wil ik de meegeleverde modem eigenlijk niet gebruiken als router maar echt als modem alleen en dan mijn Draytek 2300 VPN erop aansluiten en deze gebruiken als router. Het lijkt me dat je dan het Internet ip ook op je router krijgt ipv je modem of niet?

Ik zou gedacht hebben dat je het met de optie Ethernet Bridging moet doen in Advanced Setup > Easy Setup maar dat weet ik echter niet zeker.

* Graham wijst naar topic titel....501 ? 510 ;) Al vraag je daarzelf al om (titel change).

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Evil M@V schreef op 05 november 2004 @ 00:23:
[...]

Mm nee, daar heb ik ook wat over gelezen. Maar hoe doe ik dat precies? Gewoon via Easy setup? en dan voor bridge ethernet kiezen?

Of is hier ook een andere manier voor? Want overschrijf je dan niet je PPNP settings?
Als je je modem dus niet gebridged heb dan werkt deze gewoon als router en heb je 2 routers achter elkaar. In jouw geval zul je dus ook 2 keer moeten poortmappen.

zie ook:
Alcatel Speedtouch 510 FAQ

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Evil M@V schreef op 05 november 2004 @ 00:23:
[...]

Ja, en die settings kun je dan in je router neerzetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

In jouw geval gewoon DHCP spoof! Geen Nat of Bridged! Da werk nie met ADSL Basic van X4ALL!!! www.speedtouch.nl
Download hier de juiste http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 config tool voor je firmware.

Speedtouch freak

• Mavvie
lSltAlKeR schreef op 05 november 2004 @ 16:33:
In jouw geval gewoon DHCP spoof! Geen Nat of Bridged! Da werk nie met ADSL Basic van X4ALL!!! www.speedtouch.nl
Download hier de juiste http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 config tool voor je firmware.
Ok ik heb via dat tooltje DHCP spoof ingesteld op mijn modem. Toen router er op aangesloten. Deze ingesteld op DHCP ipadres verkrijgen.

Hij krijgt dan wel een chello internet adres met subnet, gateway, dns. Alleen internet werkt niet. Als ik nou kijk wat voor ip hij automatisch zou krijgen als de modem het ip zou moeten ontvangen is het subnet alleen anders.

Op de router krijg ik 255.0.0.0 en op de modem (in normale modus dus niet dhcp spoof) 255.255.255.0.

Maar als ik in de router ipv dynamisch ip statisch ip gebruik en vul dan de gegevens vervolgens in zegt ie dat het subnet niet overeen komt met de gateway :S

Wat doe ik niet goed? Of moet ik de router toch anders instellen?

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Nou na vele uren te hebben geexpirimenteerd. Is het mij nog steeds niet gelukt.

Ik heb o.a. deze tutorial wel 3 keer doorgelopen. Maar het wil echt niet lukken :S

Heeft iemand nog tips of misschien een FAQ/Manual hoe ik dit probleem kan verhelpen

Nu heb ik net iets gelezen over een cross-cable tussen modem en router.. iemand ervaring? (kan het zelf niet testen heb ff geen cross-cable in huis)

[ Voor 25% gewijzigd door Mavvie op 07-11-2004 15:22 ]

Twitter | Linkedin

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Krijg je het wel werkend tussen alleen je pc en je speedtouch? Ga zo eens te werk dan weet je waar het probleem zich voor doet! Nu kan het overal zitten.

Speedtouch freak

• Mavvie
lSltAlKeR schreef op 08 november 2004 @ 01:52:
Krijg je het wel werkend tussen alleen je pc en je speedtouch? Ga zo eens te werk dan weet je waar het probleem zich voor doet! Nu kan het overal zitten.
Rechtstreeks vanaf de PC werkt hij perfect! Dus de modem is goed geconfigureerd.

Ook heb ik intussen een crossed cable gebruikt maar dit wil ook niets oplossen.

Ik heb het idee dat het in de tutorial met deze stap fout gaat:

code:
1
nvram set static_route="10.0.0.138:255.255.255.255:0.0.0.0:0:eth1 0.0.0.0:0.0.0.0:10.0.0.138:0:eth1"
Maar ik heb totaal geen ervaring met nvram settings...

Wie o wie kan me nog een tip geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Mavvie op 08-11-2004 20:42 ]

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Het is me dan eindelijk gelukt met deze tutorial:

sip_spoof / dhcp_spoof met Linksys WRT54G

Maar nu blokkeerd mijn modem nog een aantal poorten dus mijn modem draait nog op NAT.

Is dit uit te schakelen?

Twitter | Linkedin

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan die WRT54G PPTP verbindingen opzetten? Dan zou je je modem eens in kunnen stellen als pptp verbinding (kan je met het tooltje van www.alcadis.nl/support doen)en dan is het geen router meer.

Ook als je hem als bridge instelt, of via DHCP Spoof ofzo, in al die gevallen krijgt het eerste apparaat achter de speedtouch het internet ip toegekend en is de modem soort van transparant (geen NAT meer dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Evil M@V schreef op 09 november 2004 @ 13:08:

Maar nu blokkeerd mijn modem nog een aantal poorten dus mijn modem draait nog op NAT.
Is het hele idee niet dat het modem nu zo staat dat hij ALLES doorlaat. Dus blokkeert je modem niet iets, maar je linksys router. Dus effe in de manual van je router kijken. :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mavvie
JvS schreef op 09 november 2004 @ 13:31:
Kan die WRT54G PPTP verbindingen opzetten? Dan zou je je modem eens in kunnen stellen als pptp verbinding (kan je met het tooltje van www.alcadis.nl/support doen)en dan is het geen router meer.

Ook als je hem als bridge instelt, of via DHCP Spoof ofzo, in al die gevallen krijgt het eerste apparaat achter de speedtouch het internet ip toegekend en is de modem soort van transparant (geen NAT meer dus).
Foei! Wij krijgen op onze kop als we het topic niet eerst goed doorlezen :P
leuk_he schreef op 09 november 2004 @ 14:18:
[...]

Is het hele idee niet dat het modem nu zo staat dat hij ALLES doorlaat. Dus blokkeert je modem niet iets, maar je linksys router. Dus effe in de manual van je router kijken. :?
Ja dat zou ik ook zeggen ja, maar de linksys router staat goed ingesteld volgens mij (voorheen met kabel internet werkte hij op deze setting ook goed). En als ik DMZ aanzet laat hij nog niet alle poorten door.

Twitter | Linkedin

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Evil M@V schreef op 09 november 2004 @ 15:07:
[...]

Foei! Wij krijgen op onze kop als we het topic niet eerst goed doorlezen :P
Je hebt het nergens over een PPPT verbinding en zegt elke keer dat je modem nog poorten blokkeert. Dus OF je snapt het niet OF je modem staat helemaal niet in DHCP / PPTP mode OF je legt het niet echt begrijpelijk uit (je hebt het wel over PPNP, maar wat je daar mee bedoelt is me niet echt duidelijk).

Maareh, als je geen hulp wil, ook goed hoor

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mavvie
JvS schreef op 09 november 2004 @ 15:17:
[...]
Je hebt het nergens over een PPPT verbinding en zegt elke keer dat je modem nog poorten blokkeert. Dus OF je snapt het niet OF je modem staat helemaal niet in DHCP / PPTP mode OF je legt het niet echt begrijpelijk uit (je hebt het wel over PPNP, maar wat je daar mee bedoelt is me niet echt duidelijk).

Maareh, als je geen hulp wil, ook goed hoor
Ja idd je hebt gelijk, PPNP moet PPTP zijn (typevoutje)

Twitter | Linkedin

• Graham
  • Laatst online: 12-05 21:22
Evil M@V schreef op 09 november 2004 @ 13:08:

Is dit uit te schakelen?
Je zegt dat het een aantal poorten zijn. Dus sommige gaan wel gewoon goed andere niet. Welke poorten zijn het?

• Mavvie
Graham schreef op 09 november 2004 @ 22:39:
[...]

Je zegt dat het een aantal poorten zijn. Dus sommige gaan wel gewoon goed andere niet. Welke poorten zijn het?
Zoals E-Mule, Bittorent, HTTP Webserver.. enz

Gewoon de standaard poorten gaan wel goed

Twitter | Linkedin

Pagina: 1