Reservoir tips?

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 17:51
Ik heb zelf een reservoir gebouwd voor mijn watercooling. Ik heb hem zo gemaakt, dat ie precies in een bay past. De meeste mensen kennen dat ding waarschijnlijk wel. Nu zit ik met een probleem.. hij is niet waterdicht, na een aantal keer kitten is hij nog niet waterdicht. (Eerst waren het wat kleine naadjes die niet waterdicht waren, na een paar keer kitten was dit over, nu zijn het de slangpilaren die lekken) ;(

Nu zou ik dus graag een ander reservoir willen maken. Het liefst 1 die in 1 keer waterdicht is :Y). Heeft iemand misschien een goed idee, voor een goed ontwerp voor een waterdicht reservoir?

Of heeft iemand nog tips om mijn "lekke" reservoir nog goed waterdicht te krijgen? Ik heb de plexi deksel er al op gelijmd, en kan dus niet aan de binnenkant nog iets veranderen. De pilaren zitten aan de binnenkant met een stukje fietsband en daarom heen een moer bevestigd..

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Je kunt het plexi "lijmen" met chloroform dacht ik. Kan een andere stof zijn.
Je brengt dat op de randen aan en houd ze dan tegen elkaar. Het plexi smelt door het chloroform en plakt dan aan elkaar. Dat geeft een zeer strak resultaat en is absoluut waterdicht. Je hebt dan namelijk gewoon een geheel.

En voor de slangpilaren kun je het beste rubbers gebruiken denk ik.

• n1ck
Ja, ok .. ik weet wel dat het met chloroform kan, maar aangezien ik nog "Hard Plastic Lijm" van Bison in huis had, en geen chloroform.. Had ik dat maar genomen. Ik had voor die slangpilaren een stuk fietsband gebruikt, dat om de slangpilaar (om het schroefdraad heen, laat maar zeggen) en daarna de moer keihard vast gedraaid. Ik had wel gedacht dat dat aardig afsloot.

Maare, hoe hebben de meeste mensen hier hun reservoir gemaakt ?.. Dat zou ik namelijk wel graag willen weten, omdat ik aardig weinig ruimte in mijn kast over heb. Zou ik graag iets kleins willen .. daarom leek mij een bayreservoir ideaal..

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik mijn reservoir van een paar stukken pvc buis gemaakt met zo'n draaidop er op, ook van pvc rioleringsbuis.
Alle naden heb ik dicht gekit met transparante siliconen kit en heeft nog nooit gelekt :)

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je de naden niet dicht gekit krijgt. Heb je de kit wel goed laten drogen en is de kit wel geschikt voor die toepassing?
Ook mijn 2 slangpilaren heb ik erin gedraait en daarna erom heen mooi strak afgekit en glad gestreken, perfect waterdicht :)

Last.fm

• n1ck
_Ernst_ schreef op 05 november 2004 @ 00:28:
Ik mijn reservoir van een paar stukken pvc buis gemaakt met zo'n draaidop er op, ook van pvc rioleringsbuis.
Alle naden heb ik dicht gekit met transparante siliconen kit en heeft nog nooit gelekt :)

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je de naden niet dicht gekit krijgt. Heb je de kit wel goed laten drogen en is de kit wel geschikt voor die toepassing?
Ook mijn 2 slangpilaren heb ik erin gedraait en daarna erom heen mooi strak afgekit en glad gestreken, perfect waterdicht :)
Kijk, ik heb mn res wel mooi gekit, maar mn slangpilaren heb ik nog niet gekit ... eigenlijk wilde ik dat niet doen .. want stel ik ga een ander reservoir maken, dan zitten die slangpilaartjes onder de kit. Dus kan ik ze volgens mij niet nog een keer gebruiken.

De kit die ik trouwens gebruik is sanitaire siliconen kit, van de gamma :+

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
stukje PVC over ? of te krijg dan doe je dit :P

Beetje uitleg van boven naar beneden Een PVC Draaidop met schroefdraad die je in het verloopje vastlijmt met pvc lijm.
dan het verloop stukje
dan pvc buis
dan einddopje
KLIK
Afbeeldingslocatie: http://img108.exs.cx/img108/4872/IMG_0086Medium.th.jpg
KLIK :)
Afbeeldingslocatie: http://img108.exs.cx/img108/885/IMG_0087Medium.th.jpg
( LET NIET OP DE KABELS :P )

en zo heb ik de pilaatjes gedaan ook met pvc lijm ( laagje op laagje op laagje )
Afbeeldingslocatie: http://img108.exs.cx/img108/3340/IMG_0089Medium.th.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Paradox op 05-11-2004 00:43 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Kit kun je er redelijk makkelijk weer afhalen met een mesje ofzo.

Maar als je reservoir na die kit beurt goed waterdicht is hoef je geen nieuw reservoir te maken en maakt het ook niet uit of die slangpilaren onder de kit zitten :Y)

Anders kun je nog proberen teflon tape om de schroefdraad van de slangpilaar doen en hem er dan indraaien, als dat goed past dan heb je ook een waterdichte verbinding.

Last.fm

• n1ck
Jezus wat een kabels :| :P

maar nee, ziet er goed uit, alleen in mijn geval zou hij iets korter moeten .. maar verder wel een mooie oplossing :)

Het liefst zou ik ook een reservoir in mijn kast bouwen. Dan heb ik namelijk alles intern. Nu heb ik nog bijna niets aan ruimte over, dus het moet dan echt zwaar klein zijn, of ik moet echt mn slangpilaren gaan kitten.. B)

@ _Ernst_

Ja, daar heb je wel gelijk in... maar ik dacht zovan, als ik dan mijn slangpilaartjes kit, .. laat drogen en de volgende dag is mijn reservoir nog niet waterdicht.. ja, dat ik ze dan vern**kt had.

[ Voor 23% gewijzigd door n1ck op 05-11-2004 00:48 ]

• Paradox
  • Laatst online: 01:14
je kan ook nog een maatje dunner nemen..

trouwens die kabels zijn niet eens allemaal aangesloten :P
ikga vanmiddag wel eens opruimen

• n1ck
*schopje* :P

Iemand anders nog ideeen over een zelfbouw reservoir, die weinig ruimte in beslag neemt ...

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

tupperware-bakje (als je het zo schrijft) dichtlijmen ?

[ Voor 6% gewijzigd door elTigro op 05-11-2004 14:16 . Reden: typo ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Voor die slangpilaren er goed in te krijgen: Eerst flink verhitten en dan tegen het plastic aan drukken zodat hij er als het ware door heen smelt. Is dat ook meteen waterdicht :)

Verwijderd

Gewoon draad erin tappen.. pilaren met van dat witte tape intapen. Erin draaien en klaar. Als je goed tapt dan is het 100% dicht.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

[img]url=http://members.home.nl/epsilon/temp/nr4_1t.JPG[/img]
[img]url=http://members.home.nl/epsilon/temp/nr4_2t.JPG[/img]
[img]url=http://members.home.nl/epsilon/temp/nr4_3t.JPG[/img]
[img]url=http://members.home.nl/epsilon/temp/nr4_4t.JPG[/img]
[img]url=http://members.home.nl/epsilon/temp/nr4_5t.JPG[/img]
[img]url=http://members.home.nl/epsilon/temp/nr4_6t.JPG[/img]

Zo maak ik mijn reservoirs :) Gaat perfect

je kunt ze zo klein maken als je zelf wilt.
Dit is 28mm buis van 25cm lang (als ik het goed onthouden heb is dit net boven de 200ml, ik ga het niet narekenen :P).

[ Voor 42% gewijzigd door Epsilon op 06-11-2004 01:24 ]

• Silent Hunter
  • Laatst online: 28-01 01:32
maar waarom dan 3 In / out en 1 in / out 8)7

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

Silent Hunter schreef op 06 november 2004 @ 11:47:
maar waarom dan 3 In / out en 1 in / out 8)7
Zo kun je in een systeem met 2 uitlaten van je CPU blok parralel de stromen terug laten lopen.

of je zet over de 2 bovenste aansluiting een slang om het dicht te maken (heb je geen slang + stop nodig).

• n1ck
Epsilon schreef op 06 november 2004 @ 14:26:
[...]

Zo kun je in een systeem met 2 uitlaten van je CPU blok parralel de stromen terug laten lopen.

of je zet over de 2 bovenste aansluiting een slang om het dicht te maken (heb je geen slang + stop nodig).
Je kan er ook een slang met een trechter aanhangen, en zo je res bijvullen :)

Maare, ik heb een nieuw reservoir gemaakt :*) ... dit keer heb ik een Coffee padzzz busje ... >:) .. very nice, van RVS _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door n1ck op 06-11-2004 16:56 ]

Verwijderd

Ik heb een kistje van hout gemaakt voor op mijn kast. Met daarin rad, reservoir en pomp. Reservoir is gewoon een soort tupperware achtig bakje van 3,5 liter.
En dan slang naar binnen voor cpu en nb en weer een slang terug naar het reservoir.

Kistje metalic blauw gespoten, met switch aan de zijkant om de pomp aan te zetten. Loopt nu al 6 maanden zonder problemen, cpu 33C nb 30c.

Reden was toen omdat ik 8 hds in me pc had en geen plaats voor waterkoeling in me kast (heb ondertussen fileserver gemaakt).
En nu heb ik minder punten in mijn kast waar het kan gaan lekken.

Is ook wel redelijk handig voor een LAN, gewoon slang los halen naar het kistje en water in 2 cola flessen laten lopen. En op de LAN gewoon waterterug schudden in het reservoir. Geen gepruts in de kast.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 20:15 ]

Pagina: 1