Toon posts:

zeer veel problemen met Satelite 6100 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste......

Twee jaar geleden november 2002 heb ik een satelite 6100 pro gekocht. P 4 M wifi, bt, cd-r, etc. geweldig apparaat was er zeer content mee. Tot dat een half jaar later het apparaat niet meer opstarte. Ik gebeld met Toshiba viel binnen de garantie geen probleem. System board doorgebrand. Vervangen niets aan de hand. over de service van Toshiba niets te klagen. Maar de problemen bleven. Nog een sytem board na drie maanden! twee maanden later video kaart. half jaar later weer een sytem board. Maar goed het lijstje gaat nog verder tot afgelopen week. voor de 6 of 8 ste keer weg gebracht.

Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee. en wat zou ik hier aan kunnen doen? Kan ik Toshiba hiervooor aansprakelijk stellen?

Verwijderd

Ik heb ook een Toshiba sp6100.

Als hij werkt is het een goede laptop maar ik heb er ook veel problemen mee.

Als hij op de accu aanstaat dan moet je altijd weer opnieuw de datum en tijd instellen en start hij op met CMOS problem.

Ook als hij lekker werkt gaat het display iets minder constrast geven en loopt de pc vast .

Ik heb op internet nog meer mensen met dezelfde problemen gevonden

Verwijderd

er stond laatst iets over garantie/terug sturen van toshiba laptops in het nieuws op de voorpagina van tweakers.
want daar waren problemen mee,kijk daar eens naar zou ik zeggen en anders contact opnemen met toshiba zelf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat probleem niet gehad, maar ik weet wel dat er "modificaties" zijn aangebracht mbt de videokaart. Dit betrof wat beugels. aldus Toshiba. mischien is het handig om ze even hiervan op de hoogte te stellen dat jouw apparaat ook problemen heeft.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb ook een 6100 pro en eigenlijk nog geen problemen mee gehad, behalve een accu die wat kuren begint te vertonen eigenlijk nog geen problemen gehad.

Maar ik heb wel gehoord dat er heel wat anderen zijn die problemen gehad hebben met deze serie.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
maar is het normaal dat je een laptop in twee jaar meer dan 6 keer moet opsturen voor een reparatie? kun je daar uberhaupt wat mee? Of moet je je er maar bij neer leggen en is de garantie termijn verstreken?

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

hehe...
ik blijf de site promoten: www.sta-ik-sterk.nl

Als je meer dan 3x achter elkaar dezelfde storing heb gehad:
Dan heb je recht op:
- Vervanging defect product voor een nieuw product
- Geld terug minimaal de afschrijving.

Je hebt nu gewoon recht op een nieuwe Satelite 6100 Pro

oowwh, en je hebt gewoon garantie hoor, ook na de aankoop en de garantie periode heb je recht op een goed werkend product.

[ Voor 18% gewijzigd door weeraanmelden op 05-11-2004 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
tjah wou dat het zo makkelijk ging, in principe ben ik zeer tevreden over die machine IK WIL GEWOON DAT IE HET DOET. ben het een beetje zat om em elke keer weer, al is het maar voor een paar dagen, kwijt te zijn. Service van Toshiba is net als alle A-merken zeer goed. maar elke keer weer gaat er wel wat stuk

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Nee, dat snap ik, maar je kan gewoon het product om laten ruilen/vervangen.
Je hebt 2 jaar last van het product gehad.
Ook overlast tijdens de storing kan je verhalen op Toshiba/de winkelier.
Die heeft immers de plicht om een goed product te leveren,en dat product moet goed blijven werken voor de periode dat je een app koopt
( en bij Pc's is dit 3 jaar)

Verwijderd

Topicstarter
thanks heb er al een klachten brief over gestuurd, in min of meer dat gesuggereerd dat ik evt. een nieuwe kon krijgen. maar nog niets vernomen. Voor de zekerheid. zoveel mogelijk reparatie bonnen meegestuurd, natuurlijk kopieen daarvan. maar goed tis verder een voortreffelijk apparaat. En de service is super. Tenminste bij Toshiba zelf. Bij zon service punt is het over het algemeen minder heb wel eens drie weken moeten wachte op een Systemboard. Bij toshiba is het over het algemeen binnen een paar dagen gerepareerd. apparaat is sinds woensdag weg maar nog niets vernomen.

Als ik antwoord heb dan zal ik zeker hier het antwoord van toshiba zelf posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag Toshiba gebeld en krijg een "aanbieding" deze week. Meer wilde ze er niet over kwijt. Ziet er naar uit dat ze toch goede service hoog in het vaandel hebben staan bij Toshiba!!!_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
heb een aanbieding gekregen.

mag kiezen voor een Tecra S1 of een A2.
Intel 725 1.6 ghz.

Voor respectievelijk 600 ex. en 400 ex.

is het reeel?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dat vind ik best een goede deal ja, ik zou het iig wel doen. Die apparaten kosten heel wat meer dan jij voor jouw laptop + die bijbetaling zou kunnen krijgen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Blueglazzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 10:36
6100 pro is een serie geweest met talloze problemen. Met name de main- en powerboards waren erg zwak. Heb zelf ook probleem ervaren met 3-tal laptops. Natuurlijk net na de garantieperiode. Reparatie zou 980,- gaan kosten maar door veel te zoeken op internet (andere gedupeerden) konden ze niet anders dan onder coulance repareren. Zou dat zeker aangeven als je hem aanbiedt ter raparatie!!!
Heb nu een Tecra S1 maar daar is nu de videokaart kapot........misschien dat ik ooit tevreden wordt. Succes ermee.
Pagina: 1