[XHTML] 2 div's, in hoogte resizen

Pagina: 1
Acties:

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb één grote div, deze is 780px breed en 80% van de pagina hoog. In deze div zitten 2 divs naast elkaar. Allebei 100% van de grote div. Als nu de inhoud van een van deze 2 divs in hoogte groter wordt dan de oorspronkelijke 80% valt de inhoud buiten de div. Dus deze tekst heeft geen achtergrond of border meer.

Los ik dit op door van "height: 100%" "min-height: 100%" te maken, dan wordt de div wel groter met de tekst, maar blijft de rest van de divs even groot. Ik wil dus dat als een van de 2 'subdivs' in hoogte groter wordt, dat de 'hoofddiv' en de andere 'subdiv' ook groter worden.

Dit probleem doet zich overigens voor in FF, in IE werkt alles prima.

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn, dan kan ik eventueel wel een plaatje met uitleg posten :)

Antwoord inmiddels gekregen via het KNMT:
Gunp01nt schreef op 04 november 2004 @ 21:40:
[...]
Het box model van Mozilla/Gecko is idd een beetje raar. Divs met een vaste hoogte blijven ook zo hoog en worden niet uitgerekt door hun content, die fietst er gewoon uit. Display: table-cell; is daar soms een oplossing voor.
Gunp01nt, bedankt _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Victor op 04-11-2004 21:47 ]

Verwijderd

dus je wilt 2 divs met dezelfde hoogte, en 1 div eromheen.
als ik het goed begrijp.

je gebruikt waarschijnlijk geen position absolute mag ik aannemen? :X

Verwijderd

* Anne voegt even toe dat er niks raars is aan het box model van Gecko en dat het in deze context ook niet over het box model ging, maar meer over de wanneer waarop 'height' behandelt hoort te worden.